Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فتای فارس، ادعای برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی مبنی به دریافت مجوز فعالیتشان از پلیس فتا را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی مجوز فعالیت را مستقیما از پلیس فتا دریافت کرده‌اند، کذب است.
سرهنگ حبیب‌الله رجبلی با بیان اینکه بین شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی تفاوت وجود دارد، افزود: شرکت‌های هرمی اجازه فعالیت ندارند و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای هم آنهایی که مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند، مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: فعالیت شرکت‌های هرمی در کل کشور ممنوع است و هیچ دستگاه دولتی اجازه صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های هرمی را ندارد.
رئیس پلیس فتا فارس درباره اعطای مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: این وزارتخانه با همکاری مرکز امور اصناف و بازرگانان فقط به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، با رعایت معیارهای تعیین شده مجوز فعالیت می‌دهد؛ سرهنگ رجبلی افزود: فهرست شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز اخذ کرده‌اند و حوزه‌های فعالیت آنها، همراه اطلاعات تماس در سایت این وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.
وی گفت: امکان دسترسی کاربران به اطلاعات شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دارای اجازه فعالیت در نشانی اینترنتی http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/Forms/ActiveCorporateLists.aspx# وجود دارد.
رجبلی، بازاریابی شبکه‌ای را در اصل بازاریابی چند سطحی اعلام کرد و افزود: نحوه و کارکرد این شرکت‌ها با شرکت‌های هرمی تفاوت دارد؛ هدف بازاریابی شبکه‌ای، حذف واسطه‌ها و رساندن کالا ارزانتر به مشتریان است؛ هدفی که همه دنبال می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس یادآورشد: بخش عمده فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در کشور فروش محصولات داخلی است و این شرکت‌ها در خصوص فروش کالا و محصولات خارجی با محدودیت روبرو هستند.
وی با بیان اینکه کاربران و شهروندان در بازاریابی شبکه‌ای با یک فروشنده محصولات روبرو هستند، ادامه داد: این در حالی است که در شرکت‌های هرمی شهروندان و کاربران با یک فروشنده کالا روبرو نیستند، بلکه با یک کلاهبردار طرف خواهند بود.
رئیس پلیس فتا فارس گفت: احتمال وقوع تخلف حتی در شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای نیز وجود دارد؛ ازاین رو کاربران باید مراقب باشند و درصورتی که احساس کردند از سوی این شرکت‌ها به فعالیت شرکت‌های هرمی سوق داده می‌شوند از ادامه همکاری و فعالیت خودداری کنند.
رجبلی افزود: لینکی در تمام سایت‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دارای مجوز، تحت عنوان ثبت نارضایتی وجود دارد که کاربران می‌توانند مسائل را به مدیران شرکت منتقل کنند؛ اگر مشکل اعلامی حل نشد، طرفین می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی www.networkmarketing.moc.gov.ir در کمیته بیرونی و با استفاده از کد حل اختلاف درونی ۱۴ رقمی که دریافت می‌کنند، موضوع را دنبال کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به نشانی سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق این سایت Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت

طیبه بلوردی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ پس از بررسی‌های لازم حوزه معاونت پژوهشی واحد سیرجان درصدد راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی برآمد که با طرح موضوع در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز تحقیقاتی سازمان مرکزی دانشگاه با راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی موافقت و مجوز آن توسط معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد. ️

وی افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، ارتباط تنگاتنگ با صنایع و معادن و به لحاظ جایگاه استراتژیک در حوزه تولید علم و سوابق درخشان در زمینه فنی و مهندسی، علوم پایه و فناوری‌های همگرا، کشاورزی و علوم انسانی، به‌ویژه رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی پزشکی نیاز به مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ارائه احساس می‌شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: امروزه هوش مصنوعی راه خود را به علوم و صنایع مختلفی همانند آموزش و پژوهش، سلامت و بهداشت، تجارت، مالی، فناوری اطلاعات، امنیت، تولید، حمل‌ونقل و... باز کرده و این ظرفیت را دارد که در حوزه‌های مختلف وارد شود و آنها را متحول کند.

بلوردی عنوان کرد:‌ امید است که با کمک و توانایی اعضای هیئت علمی و استادان مجرب در زمینه هوش مصنوعی (AI) و دیگر رشته‌ها در مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با توسعه الگوریتم‌های هوشمند، تحقیقات راهبردی و کاربردی برای تولید علم و فناوری در زمینه هوش مصنوعی با هدف توسعه فناوری و کاربرد‌های آن در صنایع و بازار‌های مختلف به‌ویژه صنعت فولاد و معادن ارائه می‌شود.

به گزارش آنا، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان چندی قبل موفق به اخذ مجوز مرکز تحقیقات صنعت، معدن و فولاد شده که با همکاری شرکت ماهان سیرجان کار‌های تحقیقاتی خور را به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز