Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی به  لزوم بهره مندی از ظرفیت معنوی  امام زادگان دراستان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت در همایش تکریم از امام زادگان که درآستان مقدس امام زادگان سید محمد و ابراهیم ارومیه برگزار شد افزود: امام زادگان به عنوان مرکز فرهنگی و ذخایر معنوی کشور مطرح بوده ولی متاسفانه با وجود امام زادگان زیاد در استان از این موهبت الهی بهره چندانی برده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بیش از 7 هزار امام زاده در کشور تصریح کرد: ایران بیشترین تعداد امام زادگان را در خود جای داده که به برکت حضور این فرزندان امامان، خیر و برکت در کشور ساری و جاری است.

وی با اشاره به حکیمانه بودن رفتار و اعمال ائمه (ع) افزود: اگرچه گاهی انسانها از حکمت اعمال ائمه آگاه نمی شوند ولی درهمه شرایطذ باید سر تعظیم و تسلیم در برابر این بزرگواران و فرمایشات خداگونه فرود آورده شود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: فلسفه عالم امکان  و هدف نهایی عبودیت تسلیم در برابر امر الهی است.

وی با اشاره به شان و منزلت والای امام رضا و سایر امام زادگان اظهار کرد: زیارت به قصد طلب حوائج دنیوی وشفای مریضان نوعی توهین به مقام امام زادگان بوده چرا که مقام معنوی امام زادگان بسیار بالا و ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات معظم له در خصوص تبدیل امام زادگان به قطب فرهنگی بیان کرد: اداره کل اوقاف آذربایجان غربی از طریق اجرای برنامه های متنوع در طول سال در امام زادگان و استفاده از مبلغین آموزش دیده مشاور خانواده در توسعه کارکرد فرهنگی این اماکن تلاش می کند.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به امضا تفاهم نامه با شهرداری ارومیه و اعضای هیات امنای امام زادگان سید محمد و ابراهیم افزود: در حدود 200 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی گنبد امام زادگان مذکور و فضاسازی صحن آن درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از سالهای دور قبوری در صحن امام زادگان سید محمد و ابراهیم ارومیه وجود داشته و فضای کمی برای اجرای فعالیت های فرهنگی در امام زادگان باقی می ماند اظهار کرد: نقشه ساماندهی قبور امام زادگان مذکور تهیه شده و امید است تا سال آینده با یکسان سازی صحن  و بازسازی گنبداز طریق اجرای برنامه های متنوع و افزایش ساعات حضور زائران در امام زادگان به رشد معنوی و اخلاقی جامعه کمک شود.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت:  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد که در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستانبا اشاره به نصب بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان، افزود: که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است. 

وی گفت: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود.

فعله گری با بیان اینکه میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ادامه داد: در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده، با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پیشرفت ۲۵۲ درصدی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در هرمزگان، با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان را به شبکه سراسری وصل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)