Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:12:21 GMT

بیشترین آمار بیکاری در بین قشر تحصیلکرده مشاهده می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۲۹۴۸

بیشترین آمار بیکاری در بین قشر تحصیلکرده مشاهده می شود

کرمان – امام جمعه موقت کرمان گفت: امروز بیشترین بیکاری در بین اقشار تحصیلکرده مشاهده می شود به گونه ای که ۳۰ درصد این قشر بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری گفت: معظم له در این آیین به مساله اشتغال اشاره و تاکید بر رفع مشکلات در این زمینه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اشتغال به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشور نام برد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار نیازمند سرمایه گذاری سنگین است.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: امروز بیشترین بیکاری در بین اقشار تحصیلکرده مشاهده می شود به گونه ای که ۳۰ درصد این قشر بیکار هستند.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مساله وحدت تاکید کرده اند، افزود: ایشان در آیین تنفیذ حکم ریاست جمهوری مجدداً بر این مسئله تاکید کردند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و تحکیم وحدت در جامعه گفت: ایجاد مشکلاتی که می تواند به انسجام ملی ضربه بزند باعث خوشحالی دشمنان می شود.

امام جمعه موقت کرمان همچنین از حج به عنوان یکی از مهم ترین عبادات در درگاه الهی نام برد و افزود: علیرغم مشکلاتی که در این خصوص به وجود آمد با تلاش مسئولان سعی شده است که امسال حج با کمترین مشکل برگزار شود.

وی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار ادامه داد: فعالیت در این عرصه خطیر و ارزشمند است و در واقع خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری