Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>محیط زیست - میزان نوشت: چهارشنبه ۱۱ مرداد مصرف منابع طبیعی زمین از ظرفیت بازسازی یک سال آن پیشی گرفت.

امسال ۸ روز زودتر از سال قبل چراغ قرمز زمین روشن شده است. براساس اعلام سازمان overshootday، چهارشنبه ۲ اوت (۱۱ مرداد) روز پیش برداشت از (منابع طبیعی) زمین در سال ۲۰۱۷ است.

روز پیش برداشت از زمین (Earth Overshoot Day) زمانی است که میزان مصرف منابع طبیعی زمین برای آن سال، بیش از ظرفیت زمین برای بازسازی منابع در آن سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بشر تا این تاریخ، سهم استفاده از منابع طبیعی تا پایان سال را پیش برداشت کرده و اضافه برداشت، قابل جبران نبوده و به زودی با مشکل کمبود منابع طبیعی روبرو می‌شویم.

محاسبه تاریخ دقیق روز پیش برداشت زمین (EOD) از طریق تقسیم توان تولید بیولوژیکی زمین (مقدار منابع طبیعی تولید شده توسط زمین در آن سال) بر ردپای اکولوژیکی جهان (میزان مصرف منابع طبیعی زمین توسط بشر در آن سال) و ضرب عدد بدست آمده در ۳۶۵ روز سال بدست می‌آید.

طی ۵ سال گذشته این تاریخ هر روز عقب‌تر می‌آید. سال گذشته این تاریخ ۱۹ مرداد ماه بود. سال پیش از آن نیز ۲۴ مرداد ماه بوده است.

روز Earth Overshoot Day توسط یک گروه بین المللی از متفکران و متخصصان عرصه محیط زیست موسوم به «شبکه ردپای جهانی» نامگذاری شده است.

۴۲۲۳۵

کلید واژه‌ها : سازمان محیط زیست - محیط زیست - زمین -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر