Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@14:43:44 GMT

میراث فرهنگی‌ها چای گیلان می‌نوشند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۳۲۹۴

میراث فرهنگی‌ها چای گیلان می‌نوشند

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

چای ایرانی سالم‌ترین چای دنیا است زیرا سموم شیمیایی ندارد، بنابراین براساس نامه و درخواست وزیر کشاورزی؛ نهادهای لشگری و کشوری باید از چای ایرانی استفاده کنند که در این رابطه یک مسئول سازمان میراث فرهنگی، از مصرف چای گیلان در این سازمان خبر داد.

به گزارش بی باک، در هفته گذشته، محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی به منظور رونق بیشتر صنعت چای کشور و همچنین کاهش نگرانی تولیدکنندگان داخلی از فروش به موقع محصولات تولیدی، در نامه ای از اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا تمام نهادهای اجرایی اعم از لشگری و کشوری، چای مصرفی مورد نیاز خود را از کارخانجات تولیدکننده داخلی تامین کنند و در ادامه، آمادگی سازمان چای کشور را برای همراهی و مشاوره در زمینه تامین چای مصرفی نهادهی اجرایی از طریق سندیکای کارخانجات چای‌سازی اعلام کرد.

در این رابطه پوریا سوری - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانیسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره همکاری این سازمان برای این امر که فواید اقتصادی و ارزشگذاری ایرانی در برخواهد داشت، به تسنیم عنوان کرد: تا آنجا که اطلاع دارم در سازمان ما؛ علی الخصوص برای دفاتر ستاد مرکزی سازمان از چای گیلان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: به هر حال خریدهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدارکات مرکزی است، ولی با این وجود حتماً برای مصرف چای ایرانی از معاونت‌های دیگر سازمان، پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

گفتنی است، محمود حجتی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چای ایرانی به دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی، سالم ترین چای دنیا محسوب می‌شود، آورده است: تداوم تولید این محصول که در سال‌های اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید از رونق و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، ضمن حفظ اشتغال و تامین معیشت کشاورزان می‌تواند بخش مهمی از مصارف مردم عزیز کشور را تامین کند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است