Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: لایحه مدیریت بحران کشور نزدیک به ۲ سال است که در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود و امیدوار هستم که نمایندگان سریع‌تر آن را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اسماعیل نجار ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با بیان اینکه کشورمان حادثه‌خیز است، اظهار داشت: تمرکز جمعیت در کلان‌شهرهای کشورمان کار ما را در زمان حادثه پیچیده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید حادثه را باور کنیم و همیشه آماده باشیم، افزود: باید در این راستا جامعه را نیز آماده کنیم و برنامه‌ریزی صحیح وعلمی داشته باشیم، مدیریت بحران امروزه یک علم به شمار می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اگر تجهیزات‌ ما به روز نباشد، مخاطرات را نشناسیم و هماهنگ نباشیم نمی‌توانیم حوادث را مدیریت کنیم، کار اساسی در مدیریت بحران، پیش‌بینی و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه پلاسکو یک حادثه محلی بود که نمی‌دانم چرا بین‌المللی شد، خاطرنشان کرد: باید پرسید آیا این سازه‌های جدید ابزار لازم را در زمان حادثه دارند، نباید در زمان حادثه افراد به دلیل سوء مدیریت و نبود ابزار جانشان را از دست بدهند.

نجار با اشاره به اینکه باید در درجه نخست از امکانات‌مان به درستی استفاده کنیم، بیان کرد: نردبان بلند مرتبه به ساختمان رسید ولی باز نشد، تشک بادی به پای ساختمان آمد ولی باد نشد، باید از امکانات در موقع عمل بتوانیم استفاده کنیم، یک حادثه کوچک در حد شهری و منطقه‌ای باز هم جهانی شد.

وی گفت: ارتقا آموزش در سطح جامعه از طریق همین جشنواره‌ها باید ایجاد شود، لایحه مدیریت بحران کشور نزدیک به 2 سال است که در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شود امیدوار هستم نمایندگان سریع‌تر تعیین تکلیف کنند.

یکی از مولفه‌های جدی اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است

محمود شیخ زین‌الدین در این افتتاحیه با اشاره به اینکه کشورمان در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری هر چه دارد مربوط به بعد از انقلاب است، افزود: در تمام دنیا توجه به اقتصاد دانایی محور در مدیریت شهری یک موضوع زینتی و شیک نیست، امروزه اقتصاد مبتنی بر نوآوری مطالبه جدی مقام معظم رهبری، خواست فارغ التحصیلان دانشگاهی و یک مبنای جدی برای فعالیت‌های اقتصادی و ضرورت زیست محیطی است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مولفه‌های جدی اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است، مشکلات شهری امروزه می‌توانند مبنای کسب و کار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم توفیق در اقتصاد شهری همکاری و تعامل دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: امروزه 3 هزار و 100 شرکت دانش بنیان تشخیص صلاحیت داده شده و همین تعداد نیز در صف هستند، بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیز اختصاص داده‌اند.

اصفهان تبدیل به شهر دانش محور می‌شود

شهردار اصفهان در این افتتاحیه با بیان اینکه در دین اسلام تاکید ویژه به علم و دانش شده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته رویکردهای مختلفی در راستای توسعه شهرها از جمله شهرداری‌های سبز، شهرهای خلاق و غیره مطرح شده است همه اینها متبلور در شهرهای دانش محور است.

مهدی جمالی‌نژاد تصریح کرد: افق کسب دانش بسیار وسیع است، در برنامه اصفهان 1400 بنای ما این است که اصفهان تبدیل به شهر دانش محور شود، با حمایت همه جانبه و تعامل همه دستگاه‌ها در اصفهان در این چند سال توانستیم عناوین مهم و بسیاری را برای اصفهان کسب کنیم.

به گزارش تسنیم در حاشیه این افتتاحیه و در آیین نکوداشت شهید فناور از خانواده دکتر شهید مصطفی نیک نژادی در حضور مسئولان کشوری و استانی تقدیر به عمل آمد؛ گفتنی است جهاد دانشگاهی بالغ بر 81 شهید فناور تقدیم این کشور کرده است که 5 تن از آنان اصفهانی هستند.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در خیابان‌ها و محور‌های گفت: آماده‌باش نیرو‌های مدیریت بحران ادامه دارد و این جبهه بارشی  در شهر‌های مبارکه، شهرضا، نایین، ورزنه، کوهپایه، نطنز، بادرود، اصفهان، فلاورجان، ورزنه، هرند، میمه و زرین شهر  فعال بود.

منصور شیشه‌فروش افزود: میزان بارش‌هادر اصفهان ۲۰ میلی‌متر گزارش شد که بارش باران و رگبار تگرگ در شهر اصفهان با جاری شدن روان آب همراه بود.

او گفت: در برخی از مناطق شهری از جمله مناطق ۵، ۱۳، ۶ و ۱۰ شاهد گرفتگی معابر در خیابان‌های حجتیه، سپهسالار، آپادانا، آبشار، مشتاق و نیز آب‌گرفتگی در اتوبان‌های شهید همت، خروجی شهید لاوی، شهید دستجردی، خلیج فارس و در زیر گذر‌ها و معابر بودیم.

شیشه فروش افزود: بر همین اساس ۴۵ گروه خدمات شهری و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا کردند و امدادرسانی و تخلیه آب صورت گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در بزرگراه خلیج فارس به سمت بهارستان به دلیل آبگرفتگی معابر یک لاین فعال و لاین دیگر دچار آبگرفتگی است، همچنین از سمت میدان تره بار، قلعه شور محور ابریشم محدودیت تردد اعمال شده و نیز در محور ابریشم به سمت اتوبان شهید دستجردی آبگرفتگی موجب شده که عوامل تیم مدیریت بحران به محل اعزام و آب‌های سطحی را تخلیه کنند.


او  اضافه کرد:  همچنین به دلیل آبگرفتگی در معدن باما در  فلاورجان و کلیشاد سه نفر محبوس شدند که نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در فلاورجان، قهدریجان، زرین شهر، فولادشهر، کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان و شاهین شهر آبگرفتگی معابر گزارش شد.


طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا  (جمعه) در سطح استان ادامه دارد و آسمان بیشتر مناطق استان به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

امروز بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبار‌های پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان