Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@07:19:58 GMT

رفع تصرف از اراضی حفاظت شده ماله گاله

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۴۰۰۸

رفع تصرف از اراضی حفاظت شده ماله گاله

متصرف غیرمجاز اراضی ملی منطقه حفاظت شده ماله گاله به رفع تصرف از اراضی و تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از رفع تصرف و قلع و قمع 1/6 هکتار از اراضی در منطقه حفاظت شده ماله گاله خبر داد.
مرادی گفت: ۱۶ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده ماله گاله که توسط فرد متخلفی به تصرف عدوانی در آمده بود با شکایت اداره کل محیط زیست استان و سپس صدور رای مرجع قضایی مبنی بر رفع تصرف و قلع و قمع، باز پس گرفته شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منطقه حفاظت شده‌ی ماله گاله درغرب استان فارس قراردارد. وسعت این منطقه حدود ۵۲۰۹۶ هکتار است و از سال ۱۳۷۸ با مصوبه‌ی شورایعالی حفاظت محیط زیست به لحاظ غنای پوشش گیاهی وجنگلی به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جنگلی تعیین و اعلام شده است. گونه‌های غالب آن بلوط و بنه، زالزالک و زرشک بوده و این منطقه، آخرین حد رویش بلوط در زاگرس است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از ۳۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در استان تهران در فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جنتی اظهار کرد: با تلاش‌های همکاران حقوقی، رؤسای شهرستان‌ها و همکاران در یگان حفاظت اراضی تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این رفع تصرفات به‌صورت فوری و با حکم قضائی بوده که تعداد آن ۲۱۸ مورد گزارش شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران، دماوند، پردیس، رباط‌کریم، ملارد و اسلامشهر بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 747008

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه
  • ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد