Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه دولت با رعایت خط قرمزهای نظام اسلامی از به‌کارگیری فعالان فتنه خودداری کند تاکید کردند: دولت اجازه ورود فعالان فتنه در پست‌های اجرایی در دولت دوازدهم ندهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان مرکزی، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره تشکیل کابینه دوازدهم اظهار داشت: کابینه دوازدهم باید 80 میلیونی باشد نه 24 میلیونی، اگر هر کسی به شما رای داد به همان سلیقه کابینه انتخاب شود کابینه میلی و نه کابینه ملی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: چینش کابینه باید جوان، پرانرژی و با مدیریت جهادی باشد و به جای اینکه برای خود کار اقتصادی کنند، مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را حل کنند.

وی تصریح کرد: جریان برانداز باید خط قرمز دولت باشد و درمدیریت نظام جایی نداشته باشد، مسئولین از هر گروه و سلیقه فکری که انتخاب شوند باید مجری قانون اساسی باشند.

حسینی ادامه داد: مطالبات مردم درباره معیشت، اقتصاد و بیکاری باید مدنظر مدیران باشد و مدیرانی که هم و غم آنها دعوای سیاسی است بعد از چهار سال دست دولت را از خدمت به مردم خالی می‌گذارند و سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شوند.

امام جمعه ساوه با اشاره به درپیش بودن 17 مرداد و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در کمک به دولت اسلامی نقش بسیاری دارند آنها در میان مردم هستند و می‌توانند دردهای مردم را درک کنند و به مسئولین گزارش کنند که این قشر می توانند آسیب شناسی کنند، گیر کار کجاست به شرطی که حزب‌گرایی و جوسازی نکنند و متعهد به حق ولایت باشند.

وی عنوان کرد: این همه جنایات آمریکا، غرب و مزدورانشان مانند جنایات در یمن، بحرین، سوریه، فلسطین رخ می‌دهد چرا مجامع حقوق بشری خفقان گرفته‌اند آنها که دم از حقوق حیوانات می زنند چرا در برابر نسل کشی انسان ها در میانمار و یمن سکوت کردند؟ چرا رسانه ها افکار عمومی را مطلع نمی‌کنند و موج‌آفرینی نمی کنند، آنهایی که برای 11 سپتامبر شمع روشن می کردند الان چرا شمعی برای یمن و میانمار روشن نمی کنند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شوراهای اسلامی بخصوص شهر ساوه در آزمون بزرگی قرار دارند در انتخاب شهردار مستقل و آگاهانه عمل کنید اگر می خواهید فساد را ریشه کن کنید.

وی ادامه داد: شهرداری که مردمی ، متعهد، از خانواده نجیب و شناخته شده به پاک دستی بوده و در کنار تخصص که ضروری است، شجاع، مستقل، کاردان و انقلابی باشد،کارهای عقب مانده در ساوه زیاد است شهرداری، یک آدم پرکار و جهادی می خواهد بنابراین اعضای شورا باید بر سلامت کار شهردار نظارت کنند و خودشان هم زد و بند و پارتی بازی نکنند.

ایران اسلامی بارهااقتدار و صلابت خود را به دشمنان نشان داده است

امام جمعه خمین در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اظهار داشت:تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری و حضور مسئولان داخلی و خارجی در این مراسم نشان داد که که ایران منزوی نیست و همراه با جامعه جهانی است بنابرایندولت دوازدهم به گفته مقام معظم رهبری ضمن تعامل گسترده و ارتباطات صحیح با دنیا باید در مقابل دشمن با ابهت و صلابت ظاهر شود و به تلاش ها و مجاهدت های نیروی های انقلابی اعتماد کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: ایران اسلامی امروز پشتوانه های قوی دارد و بارها این اقتدار و صلابت خود را به دشمنان نشان داده است بنابراین مسئولان باید با نظارت بر عملکرد برجام و گرفتن تصمیم قاطع در مقابل تهدیدها و تحریم های آمریکا ایستادگی کنند.

وی به حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که جامعه بشری به دموکراسی و صلح در جهان پایبند نیست و بی بند و باری و بزهکاری و انداختن بمب اتمی بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی را حقوق بشر می خواند،در حقیقت، حقوق بشر جهانی امروز خلاف اخلاق انسانی است.

حسینی باانتقاد ازوضعیت مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جامعه ادامه داد: در این رابطه باید رویکرد پیشگیرانه حاکم شود، همچنین مسئولان و خانواده های معتادان باید اقدامات لازم در مبارزه با این بلای خانمان سوز و همچنین کمک به معتادان بهبود یافته را انجام دهند.

اختلاف بین سلایق سیاسی نباید سبب دوقطبی شدن جامعه شود

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره به فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت:طبق فرمایش امام رضا(ع)، کسی که با معرفت و شناخت به زیارت امام رضا(ع) برود، ایشان در پل صراط، زمان سنجش اعمال، زمان دریافت نامه عمل به کمک انسان می آید و رافت ایشان در دنیا و آخرت نصیب انسان می شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی افزود: امام رضا(ع) توانست تهدیدات مامون را به فرصت تبدیل و شهر مشهد را به پایتخت تشیع در جهان اسلام تبدیل کند ومهمترین خواسته امام رضا(ع) مهربانی و رافت نسبت به یکدیگر است و محبت نسبت به ذریه حضرت زهرا(س) سبب نجات انسان می شود.

وی تصریح کرد: رئوف از القاب مبارک امام هشتم به شمار می‌رود و رئوف یعنی اینکه انسان در حس و باطن می تواند لطف امام رضا(ع) را درک کند و همه افراد مشمول لطف امام رضا(ع) می شوند و ایشان هیچ کسی را دست خالی رد نمی کند.

امام جمعه تفرش با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گفت: مقام معظم رهبری با صمیمت توانسته است همه سلایق سیاسی را دور هم جمع کند. سلایق سیاسی نسبت به یکدیگر نباید صف آرایی کنند، اختلاف بین سلایق سیاسی نباید سبب دوقطبی شدن جامعه شود.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به رئیس جمهور، بیان کرد: مسئولیتها امامت هستند. باید در مدت ریاست جمهوری ضعفها برطرف شود و با قوت هرچه بیشتر کابینه تشکیل شود. دولت باید با برنامه و اولویت بندی حرکت کند واولویت اول دولت، اقتصاد و معیشت مردم باشد، که باید دولت به فکر مردم باشد و در جنگ اقتصادی پیروز بیرون آید.

بدبین ساختن مردم به نظام اسلامی گناهی نابخشودنی است

امام جمعه شازند در خطبه‌هاینماز جمعه این شهر با تبریک ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار داشت: ائمه اطهار درس های انسان سازی را به ما آموختند و این درس ها منحصر به زمان خود ائمه نیست و برای امروز ما و نیز آینده کاربرد خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌اله موسوی افزود: امام هشتم در بین معصومین سه لقب شاخص دارند که یکی رضا، یکی رئوف و دیگری عالم آل محمد است. رضا به کسی می‌گویند که راضی از مشیت خدا و اتفاقاتی است که در زندگی او می‌افتد، همه معصومین سعی می کردند شیعیان را به سمت این رضامندی و خشنودی از ربوبیت خدای متعال سوق دهند.

وی با اشاره به موضوعات روز ضمن مذمت مسئله حزب و گروه گرایی تصریح کرد: 290 نماینده در مجلس حضور دارند که آنان را به سه گروه، اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل تقسیم کرده‌اند واین سه گرایش، هیچگاه بدون هم معنایی نخواهند داشت و در واقع اصلاح طلب بدون اصول، بی‌دین و اصولگرای بدون اصلاح، مفسد است.

موسوی ادامه داد: کسی که مطیع امیر رهبری و ولایت است، هم باید اصولگرا و هم اصلاح طلب باشد.

امام جمعه شازند بیان کرد: مسئولان چرا به مناطق مختلف کشور و محروم و کم برخوردار سفر نمی‌کنند و با مشکلات از نزدیک آشنا نمی شوند؟ زیرا هرکس، مردم را نسبت به این نظام بدبین کند، گناهی بزرگ و نابخشودنی مرتکب شده است.

دولت باید قناعت و ساده‌زیستی را در اولویت مدیران قرار دهد

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نمازجمعه کمیجان براهمیت ساده‌زیستی مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت:اگرچه ساده زیستی برای آحاد جامعه یک ارزش محسوب می‌شود اما برای زمامداران و مدیران جامعه یک ضرورت است، چراکه ساده زیستی رهبران و زمامداران دو نتیجه مثبت و عدم ساده زیستی آنان دو خطر بزرگ در پی دارد و تحمل فقر و عدم طغیان ثروتمندان دو پیامد مثبت ساده زیستی است و عدم صبر و تحمل محرومان و گستاخی ثروتمندان دو خطر بزرگ تجمل گرایی رهبران است.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود:متاسفانه شاهد شکل گیری طبقه ای خاص در سطوح مدیریتی هستیم که خود را از جامعه فراتر می داند. آنها برای خود سهمی از سفره انقلاب قرار دادن، خود را از نژاد برتر دانستن، درگیر شدن با مامورین نیروی انتظامی به دلیل انجام وظیفه اش، پراید را مطلوب فقر دانستن از جمله گفتارها و رفتارهایی است که هر روز شاهد آن هستیم.

وی تصریح کرد:اگر امروز جریان انقلابی و آرمان خواه در برابر این تفکر ایستادگی نکند در آینده نه چندان دور انقلاب اسلامی و آرمان حکومت مستضعفان با موانع و دشواری ها ی بسیاری روبه رو می‌شوند.

امام جمعه کمیجان بااشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت:وی افزود: متاسفانه دولت یازدهم در این چهارسال در تراز انقلاب اسلامی و مردم تجلی نیافت لذا در مراسم تنفیذ رهبر انقلاب هشدار ها و تذکرات جدی در حوزه های مختلف همچون مذاکرات هسته ای، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، شورای عالی فضای مجازی، مبارزه با فساد مالی و اداری و.. را بیان کردند.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به تحریم های جدید امریکا افزود: مهم ترین محورهای مهم این تحریم ها را در زمینه تحریم موشک های بالستیک، تحریم های جدید تروریسم، تحریم های تسلیحاتی، تحریم های حقوق بشری و قرار دادن سپاه در ردیف گروه های تروریستی در نظر گرفته اند. گستردگی تحریم های جدید به گونه ای است که برخی آن را به عنوان«مادر تحریم ها» و یا «سیاهچاله تحریم ها» یاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با وضع تحریم های جدید؛ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را یکی از عوامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی و ملت ایران است را هدف قرار داده اند. از نظر امریکایی سپاه به عنوان پرچم دار انقلابی گری و ستون فقرات نظام سیاسی ایران از بزرگترین موانع سر راه آنان برای سلطه مجدد بر ملت ایران هستند.

مهمترین راهکار موفقیت کشور استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عمل صحیح به اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به مسئله تنفیذ و تحلیف اظهار داشت: طبق بند نهم اصل 110 قانون اساسی حکم ریاست جمهوری باید توسط مقام معظم رهبری امضاء و تائید شود تا اعتبار و مشروعیت پیدا کند اسم این کار را تنفیذ گذاشته اند یعنی نافذیت رای مردم در انتخابات با تائید و امضا رهبرمعظم انقلاب است تا معظم له تائید نکند رئیس جمهور صلاحیت و اعتباری ندارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: بنابراین مراسم تنفیذ مراسم تشریفاتی نیست بلکه نوعی میثاق و تجدید عهد با مقام معظم رهبری است یعنی رئیس جمهور می‌پذیرد که تا 4 سال آینده در همه مواضع و موضع‌گیری‌ها و رویکرد برنامه‌های خود باید منویات مقام معظمرهبری را اجرا کند تا مشروعیت داشته باشد والا مشروعیت خود را ازدست می‌دهد و تنفیذ یک نوع نظارت استصوابی از ناحیه مقام معظم رهبری به مدت 4 سال بر رئیس جمهور و وزرا است.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه رئیس جمهور دز مسیر اسلام و انقلاب و مواضع رهبری حرکت کند مشروعیت دارد و الا مشروعیت خود را از دست می دهد و این اصل مهم برای این در قانون اساسی گذاشته شده است تا در آینده جلوی انحراف و دیکتاتوری و خود کامگی رئیس جمهور گرفته شود.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: رئیس جمهور باید پاسخگوی سیاست‌ها و نظرات رهبری باشد،اما تحلیف یک سوگند ساده و تشریفاتی نیست و بعد از تنفیذ و امضای رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور باید در مجلس شورای اسلامی در محضر قرآن سوگند بخورد که مصالح و منافع ملت را بر هر چیزی ترجیح دهد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ نقشه راه دولت دوازدهم را ترسیم و بیان فرمودند و دولت باید در این چارچوب عمل کند وتوصیه های ده گانه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و دولت دوازدهم برای اصلاح ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت است.

نیشابوری با اشاره به تحریم‌های جدید گفت: هدف آمریکا از تحریم‌های جدید تغییر نظام در ایران است و مقامات آمریکایی این را بارها گفته اند آنها مانع را در سر راه خود سپاه پاسداران را می بینند که جانانه از نظام اسلامی دفاع می کند در این زمان که دشمن امنیت و اقتدار ما را نشانه گرفته است بر تمام شخصیت های نظام و نخبگان بویژه خواص واجب است با وحدت و انسجام تحت لوای ولایت و مقام معظم رهبری مقابل نقشه های دشمن بایستند و دشمن را شکست دهند.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار وحدت ملت و دولت و مقاومت و استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و عمل صحیح به اقتصاد مقاومتی است که بااین حرکت رو به جلوی نظام اسلامی، آمریکایی‌ها منزوی بوده و شکست خواهند خورد.

امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: دولت در کنار سپاه و ارتش باید پاسخ تهدید آمریکائی‌ها را با تهدید بدهد و به دنیا اعلام می‌کنیم سیاست ما تهدید در برابر تهدید است باید اعلام کنیم ما برای خروج از برجام آماده‌ایم.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود