Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،رسول زرگر پور در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری اظهار کرد: شب گذشته در دیدار رییس مجلس کره جنوبی مباحث علمی خوبی مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار این رییس گفته بودکه فکر می کردم اصفهان تنها بر اساس داشته های میراثی خود استوار است و نمی دانستم استان اصفهان در این زمینه فعال و خواستار توسعه علوم بین دو کشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به قدمت تاریخی اصفهان گفت: اصفهان در حال حاضر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این استان برای برنامه بلند مدت خود باید فکرهای جدید داشته باشد.

زرگر پور گفت: آیا باید بر اساس داشته های قدیمی اصفهان را مدیریت کرد و یا برنامه های جدیدی برای آن داشت.

وی با اشاره به تابستان داغ علم و فناوری در اصفهان گفت: با توجه به داغی فصل گرما این رویداد هم گرمای خاصی به شهر بخشیده است و این موضوع برای تحقق آینده روشن اصفهان موثر است.

استاندار اصفهان افزود: موفق شدیم بعد از 16 سال اولین منطقه ویژه علم و فناوری را در شهر اصفهان تاسیس کنیم.

زرگرپور ادامه داد: هیأت مدیره، هیأت امنا و هیأت موسس منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان تشکیل شده و مدیرعامل آن را نیز انتخاب کرده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان دیگر ظرفیت دودکش‌ها و موتورپمپ‌های جدید را ندارد و این شهر برای توسعه راهی جز علم و فناوری ندارد. در 20 سال آینده سه محور توسعه شامل علم و فناوری، گردشگری و صنایع دستی و هنر برای استان اصفهان ترسیم شده که بر مبنای مطالعات طرح آمایش سرزمینی استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است. حرکت بر اساس این محورها یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت حیاتی برای استان است.

وی بیان داشت: شهر اصفهان از این پس بستر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه بر مبنای علم و فناوری است. البته اسناد بالادستی مانند اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان سر جای خود خواهد بود.

زرگرپور با بیان اینکه به دنبال ایجاد دودکش‌های جدید در اصفهان نیستیم و دودکش‌های موجود را هم آرام‌آرام پایین خواهیم کشید و خاموش می‌کنیم تصریح کرد: برای توسعه استان هیچ راهی به جز مسیر علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، علم را به ثروت تبدیل کنیم، یعنی همان کاری که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اتفاق می‌افتد. این شهرک که شامل 550 شرکت دانش‌بنیان است، بیش از 6 هزار فارغ‌التحصیل صنعتی و بیش از 13 هزار میلیارد گردش مالی در آغاز کار داشته است.

استاندار اصفهان افزود: قرار است تمام اصفهان به شهرک علم و فناوری تبدیل شود و معنی منطقه ویژه علم و فناوری همین است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته تصمیم گرفته شد پارک علم و فناوری در حوزه سلامت در جنوب شهر اصفهان تأسیس شود که تاکنون 20 شرکت در این مورد تشکیل شده است.

زرگرپور با تقدیر از شهرداری اصفهان برای برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری گفت: این اولین قدم اجرایی برای استقرار منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان است. از تمام اساتید دانشگاه‌ها و ایده‌پردازان درخواست می‌کنم به ایده ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری بپیوندند چون تنها راه نجات استان اصفهان همین است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.   دکتر فهیمه السادات میرجلیلی اظهار داشت: این رویدادعلمی دانشجویی همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.   دکتر میرجلیلی در ادامه تصریح کرد: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری می‌باشد آشنا شوند.    وی هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.    گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • پایان لیگ برتر کانوپولو بانوان با قهرمانی تیم اصفهان خروشان