Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:34:49 GMT

با خريد اوراق وام مسکن بگيريد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۵۰۶۵

خبرگزاري آريا - در اين روزها براي خريد هر برگ از اوراق تسهيلات مسکن بايد حدود 79 هزار تومان هزينه کرد با اين حساب مجردهاي تهراني براي گرفتن وام 60 ميليون توماني مسکن بايد 9 ميليون و 480 هزار تومان صرف خريد اوراق کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، در حال حاضر بيشترين قيمت هر برگ از اوراق تسهيلات مسکن به امتياز تسهيلات مسکن تير ماه سال جاري به قيمت هر برگ 79 هزار و 860 تومان مربوط است، همچنين قيمت هر برگ از اوراق تسهيلات مسکن مرداد ماه 1394 با قيمت 73 هزار و 596 تومان داد و ستد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زوج‌هاي تهراني با خريد 200 برگ از اوراق تسهيلات مسکن مي‌توانند تا سقف 100 ميليون تومان وام دريافت کنند که به اين مبلغ 10 ميليون تومان وام جعاله تعلق مي‌گيرد، با اين حساب براي دريافت 100 ميليون تومان وام با قيمت هر برگ تقريبا 79 هزار تومان، زوج‌هاي تهراني بايد 15 ميليون و 800 هزار تومان اوراق بخرند.

اين مبلغ با احتساب 10 ميليون تومان وام جعاله که بابتش بايد 20 برگ بهادار با قيمت يک ميليون و 580 هزار تومان از اوراق تسهيلات مسکن را خريداري کنند، در مجموع بايد حدودا 17 ميليون و 380 هزار تومان صرف خريد 220 برگ اوراق شود.

همچنين زوج‌هاي غير تهراني که در شهرهايي با جمعيت بيشتر از 200 هزار نفر جمعيت زندگي مي‌کنند، مي‌توانند تا سقف 80 ميليون تومان وام بگيرند که براي گرفتن اين مبلغ بايد 160 ورق بهادار خريداري کنند که با اين حساب بايد 12 ميليون و 640 هزار تومان بابت خريد اين اوراق بپردازند که با احتساب يک ميليون و 580 هزار تومان اوراق وام جعاله، بايد در مجموع براي خريد اوراق مبلغ 14 ميليون و 220 هزار تومان پرداخت کنند.

زوج‌هاي ساکن در ساير مناطق غير از دو مورد ذکر شده در بالا، مي‌توانند براي گرفتن 60 ميليون تومان وام مسکن 120 برگ بهادار خريداري کنند که با قيمت هر برگ تقريبا 79 هزار تومان، بايد 9 ميليون و 480 هزار تومان بابت خريد اين 120 برگ بپردازند که اين مبلغ به علاوه يک ميليون و 540 هزار توماني که براي اوراق مربوط به وام جعاله پرداخت خواهند کرد، بايد در مجموع 10 ميليون و 780 هزار تومان صرف هزينه 120 برگ اوراق تسه کنند.

لازم به توضيح است که مجردهاي تهراني نيز مي‌توانند تا سقف 60 ميليون تومان و غير زوج‌هايي که در مراکز استان‌هاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت دارند تا سقف 50 ميليون تومان و در نهايت غير زوج‌هاي ساکن در ساير مناطق تا سقف 40 ميليون تومان وام دريافت کنند که به ترتيب هر کدام بايد 120، 100 و 80 برگ بهادار اوراق تسهيلات مسکن را از فرابورس ايران خريداري کنند.

با اين حساب مجردهاي تهراني بايد براي خريد اين اوراق 9 ميليون و 480 هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالاي 200 هزار نفر جمعيت مبلغ هفت ميليون و 900 هزار تومان و ديگر افراد مبلغ شش ميليون و 320 هزار تومان پرداخت کنند، البته مبلغ يک ميليون و 540 هزار تومان هم بابت خريد 20 ورق براي وام جعاله بر اين مبالغ اضافه مي‌شود.

اوراق تسهيلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر مي‌شود. اين اوراق قابليت معامله در فرابورس ايران را دارد و ارزش اسمي هر برگ پنج ميليون ريال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمديد است. اين اوراق با توجه به اينکه چقدر تا زمان اعتبارش زمان باقي مانده داراي قيمت متفاوتي است.

در صورتي که مدت اعتبار اين اوراق به اتمام رسيده و دارنده اوراق از تسهيلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتي آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختي براي خريد اوراق به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.
ايسنا
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌ مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

وی افزود: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند. تسهیلات مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد می‌باشد و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متأسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6090834

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات