Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: پیکر زنده‌یاد غلامرضا شکوهی شاعر پیشکسوت مشهدی شنبه 14 مرداد‌ در مقبره شعرای توس به‌خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد‌رحیم رهنما با اعلام این خبر افزود:استاد غلامرضا شکوهی یکی از شاعران پیشکسوت مشهدی است که در حوزه شعر و ادب فارسی خدمات ارزنده‌ای به‌ارمغان آورده و با تربیت شاگردان زیادی بدنه شعر و ادبیات را در شهر مشهد و کشور تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به خدمات ارزنده این شاعر نامی کشورمان پس از طی مراحل قانونی و ضوابط اداری، پیکیر این شاعر آیینی روز شنبه 14مرداد 96 در مشهد تشییع می‌شود و در سپس در مقبره شعرای توس به خاک سپرده می‌شود.

رهنما گفت: مراسم تشییع آن مرحوم از محل منزل این شاعر به‌سمت حرم مطهر‌ رضوی انجام می‌شود و پس از طواف در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برای خاک‌سپاری به مقبرةالشعرای شهر توس در جوار آرامگاه فردوسی منتقل خواهد شد.

استاد غلامرضا شکوهی 10مرداد 96، پس از تجلیل در مراسم بخش ویژه شعر جشنواره امام رضا(ع)، در تهران در راه بازگشت دچار عارضه مغزی شد و پس از آن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رسالت تهران بستری شد و به اغما رفت و روز چهارشنبه 11 مرداد 96 درگذشت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند؛ مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان و شاعران ایرانی به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند اما این بار احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه بلا مگریز

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز

دوباره معرکه حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

کد خبر 749316

دیگر خبرها

  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد