Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شد گفت: امسال در دهه کرامت بیش از ۲۰۰ نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند.

حسن موحد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به میزبانی این استان از کاروان زیرسایه خورشید در دهه کرامت امسال اظهار داشت: خوشبختانه در دهه کرامت امسال بیش از 200 نقطه از استان کرمانشاه میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دهه کرامت این استان که سرزمین حماسه‌سازان و شهیدان و رزمندگان است میزبان دو کاروان از خدام بارگاه حرم رضوی بود گفت: ما افتخار این را داشتیم که با عنایت امام رضا (ع) و منشور جهادی مقام معظم رهبری میزبان خدام بارگاه حرم و پرچم متبرک از تاریخ سوم تا سیزدهم مرداد ماه باشیم.

موحد با اشاره به اینکه ورود کاروان زیرسایه خورشید یک حال و فضای معنوی در سراسر استان برای عاشقان اهل‌بیت (ع) به وجود آورد عنوان کرد: این دو کاروان در این مدت هر روز با حضور معنوی خود در اقصا نقاط شهر و روستاهای استان همایش‌ها و اجتماعات عظیمی به وجود آوردند که نشان از عشق و دلدادگی مردم به این امام همام بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای برنامه قرار بر این بود که برنامه‌های جشن زیرسایه خورشید تنها در 170 نقطه استان برگزار شود بیان کرد: اما با توجه به مطالبات جدی مردم برای حضور بیشتر خادمان بارگاه رضوی این برنامه‌ها در بیش از 200 نقطه تاکنون اجرایی شده است اما مردم درخواست حضور خادمان را در روزهای بیشتری دارند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این مدت شاهد اجتماعات بی‌نظیر و کیلومتری مردم در روستاها و شهرها بودیم گفت: مردم با تمام وجود و احساس و به زیبایی تمام از این کاروان‌ها استقبال کردند و‌در برخی از مسیر شهرها و روستاییان با گریه کاروان را متوقف و گوسفند قربانی می‌کردند و افتخار می‌کردند که یک روز امام رضایی و پربرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان زیرسایه خورشید خوشبختانه توانست یک موج عظیم معنوی، الهی و انسانی در سراسر کشور به وجود آورد بیان کرد: در این رابطه می‌توان گفت که بعد از حماسه عظیم راهپیمایی اربعین این حرکت کاروان زیرسایه خورشید به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی در حال رخ دادن است.

موحد با اشاره به اینکه این جریان فرهنگی سراسر کشور را تحت‌تاثیر قرار داده است افزود: برای اینکه بتوانیم در نقاط مرزی کشور اقتدار و قدرت مرزنشینان را به رخ دشمنان بکشیم، کاروان خدام بارگاه حرم مطهر رضوی در نقاط صفر مرزی با استقبال با شکوه رزمندگان اسلام مواجه شدند و صحنه‌های بسیار زیبایی خلق شد و خیلی از افراد با پای برهنه کیلومترها مسافت را به عشق زیارت پرچم متبرک پیمودند.

وی با بیان اینکه این مردم عاشق اهل‌بیت زیارت از راه بعید را نیز برای خود غنیمت دانستند و بر این باور بودند که زیارت بیرق ملکوتی امام رضا (ع) همان زیارت بارگاه ملکوتی ایشان است بیان کرد: فعالیت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با هدف برپایی خیمه امام رضا در استان کار خود را آغاز کرده و مردم این استان سال‌ها انتظار این چنین روزی را داشتند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مسیر جاده به سمت حرم رضوی این خیمه برپا می‌شود گفت: خادم یاران رضوی دربان این خیمه هستند تا راهنمای زائران امام رضا (ع) باشند.

وی با بیان اینکه این حرکت جهادی در استان با عید انقلاب شروع و خاتمه آن نیز به انقلاب مهدی موعود ختم خواهد شد بیان کرد: در این راستا تا به امروز 76 کاروان از زائر اولی‌ها و افراد از نقاط محروم استان به مشهد مقدس اعزام شده است و در تاریخ شنبه 14 مرداد ماه نیز دو کاروان دیگر نیز اعزام خواهند شد.

موحد از دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه را سرکشی از 150 بیمار بستری در منزل را که قادر به زیارت نبودند عنوان کرد و افزود: در این راستا توانستیم با حضور خادمان حرم رضوی زیارت و پرچم متبرک را به داخل منازل این افراد ببریم.

وی با بیان اینکه خادم یاران امام رضا (ع) باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار​ دهند گفت: در این مدت بیش از 20 تیم خادم یار در قالب 10 تیم از برادران و 10 تیم از خواهران به سرکشی و خدمت رسانی به مناطق محروم پرداختند​ که در فاز اول از 250 خانواده محروم، در فاز دوم از 500 و در فاز سوم از 750 خانواده در مناطق محروم سرکشی و بازدید کردند.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دومین ماه کامل فصل بهار در سال ۲۰۲۴ در نیمکره شمالی زمین طلوع کرد و در سراسر جهان تصاویری از آن ثبت و منتشر شد که در اینجا گلچینی از بهترین و تاثیرگذارترین تصاویر ماه صورتی کامل از ایالات متحده و همچنین فرانسه، بریتانیا و هند را می‌توانید مشاهده کنید.

به گزارش ایسنا، نام «ماه صورتی» به این معنا نیست که قمر زمین در چنین روزی رنگ صورتی به خود می‌گیرد بلکه به این دلیل است که رنگ گل‌های بهاری که در این زمان از سال شکوفا می‌شوند، صورتی است. مانند تمام ماه‌های کامل، «ماه صورتی» نیز در تمام طول شب قابل مشاهده بود و در هنگام غروب خورشید از شرق طلوع می‌کرد و هنگام طلوع خورشید در غرب غروب می‌کرد.

ماه کامل برفراز بیلبوردی از نام «ماه» (Moon) در محوطه بیرونی ورزشگاه کافمن 

به نقل از فوربز، تصور می‌شود نام «ماه صورتی» از قبایل بومی آمریکا سرچشمه گرفته باشد. نام‌های دیگری نیز برای این ماه در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از ماه در حال رشد، ماه ماهی، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

برای مدت کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، «ماه صورتی» به رنگ نارنجی به نظر می‌رسید. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیننده ماه را از میان ضخیم‌ترین لایه جو زمین می‌بیند.

ماه کامل آوریل پشت ساعت بالمورال (Balmoral) در ادینبورگ

نور قرمز و نارنجی با طول موج بلندتر می‌تواند به راحتی از جو عبور کند، در حالی که نور آبی با طول موج کوتاه توسط ذرات پراکنده می‌شود. همین اصل علمی که به پراکندگی رالی معروف است، مسئول رنگ نارنجی غروب خورشید نیز هست.

ماه صورتی کامل از پشت مجسمه آزادی در شهر نیویورک در حالی که یک هواپیما از  رو به روی آن عبور می‌کند

«ماه صورتی» اولین ماه کامل از زمان خورشید گرفتگی کامل در سراسر آمریکای شمالی در هشتم آوریل بوده است.

ماه گرفتگی بعدی یک ماه گرفتگی جزئی در ۱۷ سپتامبر خواهد بود. این ماه گرفتگی به بهترین وجه در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا دیده می‌شود. در طول این رویداد، ماه کامل وارد سایه زمین می‌شود.

ماه آوریل در پشت برج ایفل پاریس 

ماه کامل بعدی، «ماه گل» است که در روز پنجشنبه، ۲۳ مه (سوم خرداد) سال ۲۰۲۴ به وقوع خواهد پیوست.

ماه کامل در بنگال غربی، هند ماه کامل بین قلعه ادینبرو و بنای یادبود اسکات  ماه کامل آوریل معروف به ماه صورتی بر فراز یک برج دیدبانی در مادرید، اسپانیا  ماه صورتی بر فراز خلیج ساراسوتا فلوریدا  ماه صورتی بر فراز سیاتل ماه کامل پشت برج سوزن فضایی (SpaceNeedle) در سیاتل کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان