Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - از هفته دوم مسابقات لیگ برتر، تیم فوتبال پارس جنوبی جم با پیروزی مقابل پیکان تهران، سه امتیاز دیگر کسب کرد تا با شش امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به رقبا در صدر جدول باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، پارس جنوبی جم اولین میزبانی خود در لیگ برتر فوتبال کشور را از ساعت ۲۱ جمعه‌شب در ورزشگاه تختی جم با مسابقه با تیم پیکان تهران تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمی‌ها که به خوبی از حمایت خود بهره می‌بردند، مسابقه را از ابتدا هجومی آغاز کردند و در دقایق اولیه توانستند دو توپ را وارد دروازه مهمان خود کرده و بازی را با خیال راحت‌تری دنبال کنند.

علی دشتی مهاجم پارس جنوبی اولین گل را در دقیقه سوم مسابقه وارد دروازه پیکان کرد و سه دقیقه بعد یعنی در دقیقه ششم مسابقه نیز ابراهیم صالحی توانست گل دوم را برای جمی‌ها به ثمر برساند.

پس از این دو گل بازی متعادل دنبال شد و توپ اغلب در میانه میدان بود و هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای را روی دروازه حریف خود داشتند ولی این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد تا اینکه در دقیقه ۳۱ این مسابقه امید سینک پدیده فصل قبل لیگ دسته اول فوتبال کشور با یک حرکت زیبا وارد محوطه جریمه پیکان شد و با یک شوت سرکش دروازه تیم پیکان را برای سومین بار باز کرد.

پس از گل سوم تیم پارس جنوبی جم، داور مسابقه، به علت گرما و رطوبت بالای هوا بازی را برای دقایقی قطع کرد تا دو تیم استراحتی کرده و تجدید قوا کنند. البته در نیمه دوم نیز داور یک بار دیگر بازی را برای استراحت موقت دو تیم متوقف کرد.

در دقیقه ۳۹ مسابقه و از روی یک نقطه کرنر در حالی که درگیری بین بازیکنان دو تیم در محوطه جریمه باعث بر هم خوردن تمرکز بازیکنان شده بود، مهدی مومنی موفق شد یک گل را برای تیم پیکان تهران به ثمر برساند تا بازی با نتیجه سه بر یک در نیمه اول به پایان برسد.

در نیمه دوم، تیم پارس جنوبی که نتیجه مورد نظر خود را کسب کرده بود، اندکی به لاک دفاعی فرو رفت و تیم پیکان به نسبت توپ و میدان را در دست گرفت؛ هرچند که هر دو تیم موقعیت‌های یکسانی را ایجاد کردند.

تیم پیکان روی حمله‌های پردامنه خود چند موقعیت گل ایجاد کرد و تیم پارس جنوبی جم نیز روی ضد حملات توانست خطرات جدی را روی دروازه پیکان ایجاد کند.

در دقیقه ۹۰ مسابقه حجت حق وردی با یک ضربه بغل پای زیبا در درون محوطه جریمه گل دوم پیکان را به ثمر رساند تا وقت اضافه این مسابقه با هیجان بیشتری دنبال شود.

حملات دو تیم در وقت اضافی این مسابقه راه به جایی نبرد تا این بازی به نتیجه سه بر دو به سود تیم پارس جنوبی به پایان برسد و این تیم جایگاه در صدر را تثبیت کند.

برای تیم پارس جنوبی جم در این مسابقه محسن فروزان، مجتبی لطفی، ایمان سلیمی، امید سینک، علی دشتی(مهدی زبیدی ۷۹)، ابراهیم صالحی(احسان تاییدی ۴۳)، حسین پورامینی، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، آلویس نانگ(حامد نورمحمدی ۸۷) و فرشاد محمدی‌مهر با سرمربی‌گری مهدی تارتار به میدان رفتند.

برای تیم پیکان تهران نیز رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، مهران موسوی، مهدی شیری، آرمان قاسمی(ابوالفضل رزاق‌پور ۴۴)، حجت حق وردی، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی، بختیار رحمانی، مهدی مومنی(امیر روستایی ۶۸) و مرتضی آقاخان با سرمربیگری مجید جلالی بازی کردند.

داوری این مسابقه را روح‌الله شریفی با کمک حسن یوسفی و محمد عطایی و کوپال ناظمی برعهده داشتند و ناظر داوری این مسابقه زاهد بحرینی بود.

در این مسابقه علی دشتی، احسان تائیدی از پارس جنوبی جم و آرمان قاسمی از تیم پیکان کارت زرد گرفتند.

یکی از مهمترین امتیازات پارس جنوبی جم در این مسابقه حضور گسترده تماشاگران بود که به عنوان یار دوازدهم، ورزشگاه تختی جم را به جهنمی برای تیم‌های حریف تبدیل می‌کنند. بیش از ۱۰ هزار نفر این مسابقه را از زدیک تماشا کردند.

پارس جنوبی جم که در هفته اول نیز گسترش فولاد تبریز را با نتیجه چهار بر یک شکسته داده بود و در صدر جدول قرار داشت، با این برد، صدرنشینی خود را با شش امتیاز تثبیت کرد.

در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال، روز جمعه ۲۰ مردادماه تیم پیکان میزبان ذوب آهن است و پارس جنوبی جم در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تساوی بدون گل سرخپوشان برابر تیم سپاهان اظهار کرد: تیم سپاهان آمده بود تا حالت دفاعی خود را حفظ کند و  این تیم در  طول ۹۰ دقیقه با یک فوروارد بازی می‌کرد و هافبک‌ها به خط حمله اضافه می‌شدند. به هر حال این تیم اصفهانی برای کسب  حداقل امتیاز وارد زمین مسابقه شد  تا از کورس قهرمانی دور نشود. ۵ بازی باقی مانده است.

بازیکنان پرسپولیس در حضور تماشاگران  سردرگم بازی می کنند 

او افزود: به هر حال میلیارد‌ها تومان صرف بازیکنان و داور و عوامل دیگر می‌شود، اما عملا در زمین مسابقه می‌بینیم که بازیکنان خلاقیت ندارند. زمانی که این همه تماشاچی به ورزشگاه می‌آید، برخلاف زمان ما، بازیکنان پرسپولیس سردرگم بازی می‌کنند. تمام بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع داور قرار گرفت. داور مسابقه کمترین برخورد را خطا می‌گرفت و سرعت بازی را گرفت. در بازی که برنده اش امکان داشت  که قهرمان شود،  چون استقلال برابر تیم تراکتور متوقف شده بود و بهترین زمان بود تا ما صدر جدول را بگیریم. اگر پرسپولیس صدر جدول را از استقلال می‌گرفت دیگر از صدر پایین نمی‌آمد، چون ۳ بازی داخل خانه و ۲ بازی خارج از خانه دارد.

فنونی زاده گفت: تیم پرسپولیس ۵ بازی دیگر دارد که ۳ بازی اش با تیم‌های میانه جدول  هست که این تیم‌ها دغدغه‌ای برای سقوط ندارند، اما ۲ بازی اش با تیم‌هایی هست که امکان سقوطشان وجود دارد و آنها می‌آیند تا انتحاری بازی کنند تا ۳ امتیاز بازی را بگیرند. ما می‌توانیم جلوی این تیم‌ها هجومی بازی کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. به هر حال ما با تیم‌های ته جدولی بهتر بازی می‌کنیم، چون آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و هجومی بازی می‌کنند و بهترین فرصت است تا پرسپولیس استفاده بهینه را کند. به هر حال ۵ هفته هست که این اختلاف یک امتیاز هنوز وجود دارد.

حضور بیرانوند در زمین مسابقه نوید خوبی بود 

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: حضور بیرانوند هم در زمین مسابقه نوید خوبی بود. درست است که این گلر زیاد در جریان بازی نبود و یک ماه و خرده‌ای هست که او از شرایط بازی دور است، اما  بیرانوند و خط دفاع نقطه اطمینان ما هستند. به هر حال این خبر خوبی برای پرسپولیس هست.

عالیشاه فرمانده خوبی در زمین مسابقه نیست 

او درباره اینکه امید عالیشاه خیلی عصبانی به نظر می‌رسید و در نهایت از بازی اخراج شد، گفت: کاپیتان‌های خوبی در گذشته و حال داشتیم. احترام خاصی برای عالیشاه قائل هستم، اما او بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای نیست. عالیشاه زمانی که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین مسابقه می‌آید بهترین عملکرد را دارد. در صورتی که او می‌تواند ۹۰ دقیقه هم بازی کند، اما فرمانده خوبی در زمین مسابقه نیست، چون عصبانی است. قرار نیست یک بازیکن همه را جا بندازد و امکان دارد توپش را بزنند. عالیشاه یکی از بازیکنان ارزنده‌ای هست که خیلی راحت یک به یک را رد می‌شود.

فنونی زاده تصریح کرد: به هر حال تیم سپاهان را نباید دستکم گرفت، چون آنها هم می‌آیند  از حقانیت خودشان دفاع کرده و می‌آیند محکم بازی می‌کنند. اینکه سپاهانی‌ها می‌آیند و توپ عالیشاه را می‌گیرند نباید ناراحت و عصبانی شود. عالیشاه، امیری و بیرانوند کاپیتان‌های پرسپولیس هستند، اما فقط امیری اصالت خود را حفظ می‌کند. عالیشاه سومین بار در طول فصل  است که اخراج می‌شود. ما با تک تک بازیکنان برای ۵ بازی باقی مانده نیاز داریم. بازیکنان باید یک مقدار اصالت خود را حفظ کرده و خویشتن داری کنند. به هر حال همه اعضای تیم پرسپولیس از کادر مدیریتی تا بازیکنان حتی گل محمدی با دستیارانش زحمت کشیدند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسد اوسمار در کنترل بازیکنان خود توانایی لازم را ندارد، گفت: اوسمار باید جسارت داشته باشد و بتواند بازیکنان را به خوبی کنترل کند.

بازیکنان پرسپولیس در صورت تسلط بر اعصاب خود به راحتی جام قهرمانی را می‌گیرند 

او در پایان گفت: بهترین زمان بود که پرسپولیس به صدر جدول برود، اما متاسفانه بازیکنان خودشان نبودند و بازی خوبی انجام ندادند و از شرایط میزبانی و حمایت هواداران  نتوانستند استفاده کنند.  اگر بازیکنان به اعصاب خود مسلط باشند در آن صورت ما راحت جام را می‌گیریم. پرسپولیس همانند بازی‌های قبل نتوانست بازی کند و اگر بازی ساکن و آرام بود به نظرم  یک مقدار داور مسابقه مقصر بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد در بازی با کریستال پالاس
  • مصاف آلومینیوم با پیکان در اتوبان تهران
  • تقابل آلومینیوم، پیکان در اتوبان تهران
  • بایدبه بهترین شکل لیگ رابه اتمام برسانیم/دیدار با پیکان دشوار است
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • عنایتی: آلومینیوم حریف سرسختی است
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • مدعی جدید آقای گلی در اولین سال لیگ (عکس)
  • فنونی زاده: بازی پرسپولیس و سپاهان تحت الشعاع قضاوت داور بود
  • حسرت هفته سهم بازیکن جوان پیکان (عکس)