Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@22:09:09 GMT

دو هزار عضو داعش در رقه هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۷۱۲۸

فرستاده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف باصطلاح ضد داعش گفت همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق ایده خوبی نیست و می تواند نتایج فاجعه باری به همراه داشته باشد. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیمابه نقل از خبرگزاری رویترز، برت مک ‌گورک فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف باصطلاح ضد داعش گفت در حدود دو هزار عضو داعش در شهر رقه سوریه باقی مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک گورک در نشست خبری، مدعی شد: تروریست‌های داعش برای حمله به ایالات متحده آمریکا از رقه سوریه برنامه‌ریزی کرده بود. وی با اشاره به اینکه نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه پنجاه درصد از مساحت شهر رقه سوریه را باز پس گرفته اند، گفت: حدود دو هزار نفر از تروریست های داعش در این شهر مشغول جنگ هستند. داعش هفتاد و هشت درصد از مناطقی که در عراق در کنترل خود داشته است و پنجاه و هشت درصد از مناطقی که در سوریه به تصرف خود در آورده بود از دست داده است و در ماه مه آتی در شهر الرقه سوریه انتخابات برگزار خواهد شد.نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: نبرد در الرقه علیه داعش پس از باز پس گیری شهر الطبقه شروع شده است. وی همچنین یادآور شد که هماهنگی نظامی آمریکا با روسیه در سوریه همچنان ادامه دارد. مک گورک پیش بینی کرد که آزادسازی شهر الرقه سوریه طی دو ماه آینده به انجام برسد. وی افزود: آموزش نظامی نیروهای معارض سوریه در شهر التنف به وسیله نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد.برت مک گورک در ادامه گفت: همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق ایده خوبی نیست و می تواند نتایج فاجعه باری به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود

تین نیوز

شرکت کل راه آهن عراق موعد آغاز اجرای پروژه جاده توسعه را اوایل سال 2025 اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از الصباح، یونس خالد الکعبی، مدیرکل این شرکت گفت که پروژه جاده توسعه، پروژه ای بزرگ و عظیم است و بیش از 66 درصد از طراحی های راه آهن و 50 درصد از طراحی های مسیر زمینی آن انجام شده است.

وی افزود که بررسی خاک حدود هزار کیلومتر با میزان انجام کار 89 درصد در مناطق شمال بغداد تا مرزها و 85 درصد از جنوب بغداد تا فاو انجام شده است.

الکعبی به موافقت 7 استان که آخرین آن صلاح الدین بود با مسیر عبور جاده توسعه اشاره کرد و گفت که تنها موافقت بصره، کربلا و دهوک باقی مانده است.

مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت که در نشست های آتی با ترکیه، مسائل فنی که بسیار شده، مطرح خواهد شد و این مسائل به تفاهمات و توافق بر سر همه جزئیات با پیشرفت کار در این پروژه نیاز دارد.

پروژه جاده توسعه که اواخر ماه مه گذشته توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام شد، شامل مسیری زمینی و ریلی از عراق به ترکیه و بنادر آن است.

این مسیر از بندر فاو در بصره آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا متشکل از یک جاده و راه آهن به طول یک هزار و 200 کیلومتر داخل خاک عراق و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه است.

بودجه این پروژه حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده و در 3 مرحله اجرا می شود. مرحله نخست سال 2028 مرحله دوم سال 2033 و مرحله پایانی نیز سال 2050 تکمیل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند