Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بازيگر سريال "ولايت عشق" گفت: متاسفانه فرهنگ‌سازي حال حاضر همه و همه به نقش اول‌هاي دختر و پسر ختم مي‌شود. کل داستان ديدار يک پسر که از قضا خوشگل با يک دختر شده و حالا در هر فيلمي رنگ و لعابش فرق مي‌کند

اکبر زنجانپور بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، درخصوص کاهش توليد آثار تاريخي و مذهبي در سينما گفت: به نظر من توليد آثار تاريخي در سينما بسيار هزينه بردار است و تهيه‌کنندگ خصوصي از پس آن بر نمي‌آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين گونه کار‌ها بايد همه جوره از سوي نهاد‌ها و دولت حمايت شوند تا تهيه‌کنندگان بتوانند به سمت توليد آثار تاريخي بروند.

وي درباره کم‌کاري هم نسلان خود در عرصه بازيگري افزود: من آرزويم اين است که کار خوب توليد شود و در آن بازي کنم. يک بار به دنيا آمده‌ام و آن يک بار هم رو به پايان است و فعلاً بايد بيکار بنشينم تا به دنياي ديگري بروم. اين درست نيست که من و هم‌نسلان من بيکار باشيم چون فارغ از اينکه من بازيگر بايد کار کنم، آنها مي‌توانند از تجربيات امثال ما استفاده شود.



بازيگر سريال ولايت عشق درباره سختگيري خود در انتخاب نقش تاکيد کرد: من نمي‌توانم هر نقشي را بازي کنم و بايد در قبال آثاري که انتخاب مي‌کنم مسئول باشم. يک بازي خوب و متعهدانه مي‌تواند از کار تاريخي گرفته تا آثار اجتماعي را شامل شود، اما کلاً اين روز‌ها کار خوب کم شده است. در حال حاضر اکثر آثار توليدي سينما گذري است يعني بدون وقت گذاشتن و تفکر ساخته مي‌شود و مي‌گويند حالا اين صحنه را بگيريم تا ببينيم چه مي‌شود. خب من نمي‌توانم در چنين آثاري که بدون تفکر ساخته مي‌شوند بازي کنم.

وي سينماي ايران را تحت تاثير آثار ترکيه‌اي دانست و تصريح کرد: متاسفانه فرهنگ‌سازي حال حاضر همه و همه به نقش اول‌هاي دختر و پسر ختم مي‌شود. کل داستان ديدار يک پسر که از قضا خوشگل با يک دختر شده و حالا در هر فيلمي رنگ و لعابش فرق مي‌کند، اما کليت همين است. اين تفکر هيچ جاي دنيا به جز ايران و هند نيست. متاسفانه اين نوع از ساخت آثار کاملاً شبيه فيلم‌ها و سريال‌هاي ترکيه‌اي شده است.

بازيگر سريال "مختارنامه" با نقد سينماي به اصطلاح بفروش اضافه کرد: در دوره ما بازيگر بايد توانايي‌هاي زيادي داشت و اين طور نبود که فقط براي دوربين چشم و ابرو بياييم. به نظر من همه اين مشکلات از سياست‌گذاري غلط فرهنگي ناشي مي‌شود. سياست‌گذاريي که برپايه درآمدزايي سريع يک اثر بوده و توليدکننده مي‌خواهد بدون هيچ زحمتي به به پولي هنگفت برسد. خب با اين نگاه مشخص است که جايي براي توليد آثار خوب سينمايي باقي نخواهد ماند. ما تهيه‌کننده و بازيگر و کارگردانان بزرگ و بسيار خوبي داريم، اما در حال حاضر آن کسي که کارش را بلد است با هر سني هم که باشد بيکار است.


وي با اشاره به نفوذ سينما در تئاتر اذعان کرد: فيلم‌هاي حال حاضر سينما سرگرمي‌هاي الکي هستند و بالاخره اين نوع از آثار فروش خوبي هم دارند. اين آثار الکي علاوه بر سينما در تئاتر هم وجود دارند. اين‌ها يک مشت کار سهل‌الوصول هستند که به سادگي درست شده و سريعاً به پول مي‌رسند.



بازيگر سريال "تنهايي ليلا" بازيگري را حرفه‌اي دشوار توصيف کرده و افزود: من و امثال من ياد گرفتيم که براي رسيدن به کعبه آمال بايد بسيار تلاش کرد و سختي کشيد. سختي اصلاً چيز بدي نيست، زيرا تا سختي نباشد لذتي وجود ندارد. مخصوصاً در هنر بايد همواره سختي کشيد تا بالاخره روزي به سعادت و سرمستي رسيد. آن کسي که رنج نمي‌برد سواد آن را ندارد تا بداند چگونه مي‌توان به سرمستي جانان رسيد. اين کار‌هاي دم دستي حال حاضر سينما نمود کاملي از بي‌سوادي هستند.

وي انتخاب آثار توسط بعضي بازيگران در ايران را نامناسب دانست و ادامه داد: بازيگري در همه جاي دنيا کار بسيار سختي است، اما صحبت اينجا است که اغلب بازيگران حال حاضر سينماي ما اصلاً بازيگر نيستند. بازيگر و هنرمند بايد انتخاب کند و اين نيست که هرکاري را انجام دهد. اين‌ها اصلاً درکي از بازيگري ندارند. براي بازيگري واقعي همواره کار کردن سخت است. ما بازيگران خوب فراوان داريم، اما اکثراً در خانه هستند.

بازيگر سريال "آواي فاخته" بسياري از بهترين بازيگران ايران را خانه نشين ديد و تاکيد کرد: بازيگران امروزه شايد استعدادي داشته باشند، اما اصلاً روي آن تمريني انجام نمي‌دهند و صرفاً با برخي کار‌هاي سطحي خود را بازيگر مي‌نامند. شما فکر نکنيد که بازيگران خانه‌نشين ما را کنار گذاشته‌اند، آن‌ها خودشان عطايش را به لقايش بخشيده‌اند و ترجيح مي‌دهند که در چنين سيستمي اصلاً حضور نداشته باشند.



وي مشکلات هنر نمايش را مشکلاتي سخت تصوير و اضافه کرد: اوضاع تئاتر ايران فاجعه و فلاکت‌بار است. من از روز اول اين روز‌ها را مي‌ديدم و مخالف جدي تئاتر خصوصي بودم. هميشه گفته‌ام تئاتر خصوصي معنا ندارد و تئاتر بايد تحت حمايت دولت باشد. الان شخص آب انبار خانه‌اش را کلاس آموزشي تئاتر کرده است.

اين بازيگر پيشسکوت سينما و تئاتر، با نقد حضور بازيگران سينما در تئاتر افزود: اين روز‌ها همه در تئاتر به فکر فروختن هستند و بازيگراني که در سينما کارشان کساد شده به تئاتر مي‌آيند تا از اين طريق پول در آورند و کمبودشان در سينما را جبران کنند.

وي در همين راستا تصريح کرد: فروختن و فروش اصلاً وظيفه تئاتر نيست. قرار تئاتر اين نيست که به هر قيمتي بفروشد. جديداً هم ياد گرفته‌اند که يک نفر را هر شب دعوت مي‌کنند و کار را به وي تقديم مي‌کنند تا کسي با کيفيت بد اثرشان مخالف نباشد.



بازيگر فيلم پل خواب اعتراض را حق مخاطب تئاتر دانست و بيان کرد: تماشاگر تئاتر حق دارد حتي در حين اجرا به تئاتر اعتراض کند اما اين تبليغات و هياهو‌ها قدرت نقد و انتقاد را از مخاطب تئاتر گرفته است. اين مساله بفروش بودن تئاتر را نابود کرده است. وظيفه تئاتر روشن‌گري و انسان سازي است نه فروش.

زنجانپور با اشاره به فعاليت‌هاي خود خاطرنشان کرد: اين روز‌ها تمام تلاشم را انجام مي‌دهم تا بتوانم اجراي مدرني را از نمايش شاه لير را روي صحنه ببرم. البته منظورم از مدرن معلق زدن روي صحنه نيست بلکه به ديدن آثار نقاشي، تئاتر و سينماي مدرن مي‌روم تا کاري فراخور زمان خود ارائه دهم.

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند