Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:15:43 GMT

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله زرند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۷۹۳۱۷

بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله زرند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از بازسازی واحدهای آسیب‌دیده زلزله سال 1395 شهرستان های زرند و کوهبنان خبرداد.

به گزارش ایسنا، «علی‌اکبر سلطانی‌نژاد» در نشست هماهنگی بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده از زلزله سال 95 شهرستان‌های زرند و کوهبنان با اشاره به زلزله سال 1383شهرستان زرند، اظهار کرد: بازسازی واحد های آسیب‌دیده سال 1383 زرند از درخشان‌ترین بازسازی‌ها در سطح کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که باید اراده در مجموعه شهرستان باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی در مجموعه شهرستان زرند وجود دارد که در گذشته نداشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: افزایش ظرفیت‌ها، یکی از اساسی‌ترین کارهایی که می‌تواند در بحث اشتغال شهرستان زرند صورت گیرد.

وی با عنوان این‌که نرم مسکن روستایی در استان کرمان به 100 متر رسیده است، خاطرنشان کرد: استان کرمان از لحاظ بازسازی در کشور جزو برترین استان‌هاست.

سلطانی‌نژاد یادآور شد: بحث منابع مالی حل شده است و تنها مشکلی که وجود دارد جذب منابع بلاعوض است.

وی افزود: برای 3333 واحد باید کمک بلاعوض جذب شود که از این تعداد 2000 واحد شهری و 1333 واحد روستایی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: آواربرداری واحدهای آسیب‌دیده از الزامات کار است و باید حتماً انجام شود تا فضای کارشناسی ایجاد شود.

وی یادآور شد: به هر واحد مسکن در شهرهای زرند و کوهبنان 30 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به همراه 6 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می گیرد هم‌چنین به هر واحد مسکن روستایی 20 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به همراه 5 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت تشکیل پرونده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های زرند و کوهبنان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند نه تنها باعث قطعی برق در این شهرستان شد که مدارس آن را نیز به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها شد.

برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شد و تردد خودروها به دلیل آب‌گرفتگی معابر به سختی صورت گرفت.

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شد.

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، همه مدارس این شهرستان تعطیل شد.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند، او همچنین از اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان در شهرستان خبر داد.

شرایط نابه‌سامانی که به دنبال بارندگی شدید در شهر زرند به وجود آمد، باعث ورود دادستان زرند به این موضوع شد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی دستوری و برای حفظ حقوق عامه، مدیران ادارات را به مدیریت بحران و رفع اختلال عبور و مرور و بازگرداندن شهر به شرایط عادی مأمور کرد.

وی تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده است و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه در مقابل به دستگاه قضائی پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 747416

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند