Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عباسی- مروری بر آنچه در روز 12 مرداد 1396 در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گذشت :

محورهای قابل توجه در حکم کتبی :

* تنفیذ حکم توسط رهبری به پیروی از گزینش مردم

* این منصب خطیر وسیله ای برای کسب رضای الهی ، استقرار عدالت ، جانبداری از محرومین ، اجرای اسلام ناب ، تقویت وحدت ملی و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اطمینان بر اهتمام ملت در همراهی با مسئولین در مقابله با دشواریها و مقابله با زورگویی ها

* تاکید بر ایجاد اشتغال و تولید ملی و اقتصاد مقاومتی

* تاکید بر اینکه رای ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد بر صراط مستقیم انقلابی است

محورهای قابل تامل در بیانات ریاست جمهور :

* سیاست را از امام رضا (ع) در عصر جنگ قدرت برای احیاء عظمت شیعه آموختیم که وقتی حریف سرگرم جنگ قدرت بود به نفع آرمان امامت عمل نمود و با پذیرش توام با اکراه نیابت در حکومت ، شیعه را به مذهب سیاسی اجتماعی تبدیل نمود و ارکان بنی عباس را به لرزه درآورده و توطئه جباران را به فرصتی برای احیاء ارزشها تبدیل کرد ، هم او که با رفتار عملی درس محبت و مدارا آموزش داد و اینکه چگونه با منطق و زبان دیگران باید سخن گفت .

* این قرن دوران تجربه اندوزی با جهان مدرن است تا سبک های زندگی متنوع و تفاوت در برداشت ها را به رسمیت بشناسیم و بدانیم تحولات جهانی بر حال و آینده ما تاثیرگذار است

* فراتر از شعارهای رنگارنگ باید جامعه ای عادلانه با مشی اعتدال بسازیم تا مردم به حقوق خود در دسترسی آزاد به اطلاعات ، برابری در مقابل قانون ، اظهار نظر و ...دست یابند.

* ملت به زیبایی کار خود را به پایان رساند و خواستش را گفت

* دیکتاتورها خود را فارغ از مردم میدانند و قدرت انطباق با تحولات را ندارند و با یک شورش ناگهان از خواب بیدار میشوند.

* گردن نهادن به صندوق آرا بلوغ سیاسی است

* ما در اجرای طرح تحول سلامت ، رفع فقر ، ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری گسترده و انقلاب اقتصادی پیشرفت داشته ایم ولی توسعه پایدار ملی بدون برنامه قابل اعتماد با جهان شدنی نیست .

و در انتها نیزبا مانوری عاطفی و با صدایی لرزان و بغضی در گلو آرزوهایی دور را در راستای مقابله با مظالمی که بر مردم میرود و بر جامعه حاکم است از خدا مسئلت نمود

محورهای مهم در فرمایشات رهبر خردمند انقلاب :

* تاکید بر اهمیت همزمانی ایام با ورود حضرت امام رضا (ع) به ایران و شرط آن حضرت در رعایت کلمه توحید چون قلعه ای محافظ برای در امان ماندن از عذاب حدیث مبارک سلسله الذهب

* تاکید بر وجود نعمت 40 ساله مردم سالاری در ایران در انتخاب همه مسئولین و سیاست ها توسط مردم و اینکه این نعمتی جدید نیست و با پیروزی انقلاب امام خمینی مردم همواره از آن بهره مند بوده اند برعکس وضعیتی که در زمان ستم شاهی داشتند و مردم اصلا در محاسبات و تصمیمات نقشی نداشتند و قدرتهای خارجی مسئولین آنها را عزل و نصب میکردند.

* تاکید برشکرگزاری بر وجود امام و انقلاب امام.

* موجودی کشور در تمامی زمینه ها محصول تلاش 40 سال قبل است که امروز در اختیار مسئولان جدید قرار میگیرد.

* امروز از سرمایه نسل جدید با تفکرات انقلابی و سرشار از انگیزه برخورداریم که به مراتب از سالهای ابتدای انقلاب بالاتر است.

* علیرغم میل دشمن به منزوی کردن ما با دنیا تعامل و همکاری داشته ایم در عین اینکه با نظام سلطه مقابله کرده ایم و در برابر فتنه ها ایستادگی کرده ایم .

* اصرار بر اینکه باید به تذکر حضرت امام علی (ع) توجه داشته و آن را از ذهن دور نکنیم که در مقابل دشمن لحظه ای خواب بر چشم نداشته باشیم زیرا او بیدار و در حال توطئه است.

* تحریم مشکلاتی ایجاد نمود اما باعث شد چشمانمان بازتر شود و ظرفیت های خود را بشناسیم.

* امروز علیرغم میل دشمن قوی هستیم و دشمنی های آنها ما را قویتر نمود.

* باید توجه داشته باشیم بعضی دشمن صریح هستند و بعضی دشمن ها دست چدنی خود را زیر دستکش مخملین مخفی کرده اند.

* امروز قویتر شده ایم و راههای مقابله با دشمن را هم خوب فراگرفته ایم و از دشمن و ترفندهایش نیز هیچ هراسی نداریم.

* ما کمبودهای فراوانی داریم اما ظرفیت های بسیار بالایی هم در اختیار داریم و مسئولین اجرایی کشور سکاندار چنین نظام پرظرفیتی هستند آنها را بشناسید و از آنها بهره برداری کنید.

* با تکیه بر هویت انقلابی و با کار جهادی و حمایت مردمی و انبوه سرمایه های مادی و معنوی میتوانید کشور را به پیش برید و به سه جهت گیری در تلاشها توجه نمایید :

1- رفع مشکلات داخلی و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم

2- تعامل گسترده با دنیا در مقابل خواست دشمن به انزوای ما

3- ایستادگی با قدرت و صلابت در مقابل هر سلطه طلب که امروز از همه بدتر آمریکاست و باید در مقابل ترفندهای آنها جلوگیری کرده و دفع کنید.

بدانید که هزینه تسلیم در مقابل زورگویی ها به مراتب بیشتر از هزینه مقابله با آنهاست.

هرچند شهدای برجسته ای داشته ایم ولی چون سرتسلیم فرو نیاورده ایم امروز از دیروز تواناتریم.

و چند توصیه به رئیس جمهور و همکارانشان دارم :

* این مسئولیت را امانت بدانید که باید به اهلش تحویل دهید

* وقت کم داریم اولویت ها را از لحاظ هزینه و برنامه در نظر بگیرید

* با برنامه حرکت کنید ، برنامه ششم برنامه جامعی است نسبت به آن تاخیر نداشته باشید

* اتحاد ملت را مهم بشمارید هرچه داریم از وحدت است التهاب آفرینی و دودستگی ایجاد نشود سلایق و نظریات مختلف است بگذارید مردم کنارهم زندگی آرام داشته باشند گریبان گیری و درگیری ایجاد نشود التهاب آفرینی انجام نشود .

* از نظرات مختلف آشفته نشویم بگذارید نظراتشان را بگویند نقص هم کم نداریم کسانی منتقد هستند انتقاد را بپذیریم و تحمل کنیم .

* میان مردم بروید بی واسطه از مردم بشنوید که بسیار صادق تر از گزارشات دریافتی است

* قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را بدانید اینها در مشکلات از کشور دفاع میکنند قدر اینها را بدانیم به همه سفارش میکنم

* در تصمیم گیری های بین المللی یادمان باشد دشمن همه توانش را بکار برده تا شما را نابود کند درصدد نابودی هستند بعضی ها پنهان میکنند و نمیگویند ، تعامل بین المللی نباید ما را از اینکه دشمنانی که قصد نابودی ما را دارند غافل کند.

* میبینید که در مقابل کار علمی و ضروری مثل پرتاب ماهواره چه جنجال میکنند پاسخ این برخوردها کار قوی جهادی است ، پاسخ قوی تر شدن است و فقط هم در زمینه نظامی امنیتی نیست در اقتصاد ، فرهنگ و حفظ هویت اسلامی و انقلابی است

* به خدا توکل کنید وعده نصرت الهی را باور کنید شما در راه اقامه حاکمیت خدا هستید مطمئن باشید خدا نصرت خواهد کرد و در مقابل دین ستیزی ها بی تفاوت نباشید.آینده مال شماست.

تحلیل و ارزیابی:

با توجه به نطق تهیه شده برای ریاست محترم جمهور توسط حلقه شناخته شده(عقل منفصل) و شعارهایی که متاسفانه سمت و سویی شبیه دوره هفتم ریاست جمهوری داشت و هدفهایی چون اجاد جامعه مدنی و توسعه سیاسی و ...... بنظر میرسد تلاشی برای رضایتمندی محمد خاتمی و مشارکتی های ورشکسته برای حفظ آنها در اردوگاه سیاسی ( تدبیر و امید ) صورت گرفته تا مرهمی باشد بر منازعات اخیرشان که به رسانه ها نیز کشیده شد .

البته جناب روحانی باید توجه داشته باشد که مجموعه سیاسی سیری ناپذیر و نامتجانس پیرامونی ایشان که اکنون مست فتوحات انتخاباتی در مجلس و شورای شهر و .... هستند نه تنها میلی به استقرار آرامش و سالم سازی جامعه برای تحقق شعارهای آرامش بخش به مردم و تامین امنیت معاش و اقتصاد آنها ندارند بلکه مطمئنا بر التهابات ساختگی و مدیریت شده به منظور تحریک دو دستگی ها و ایجاد بلوا در جامعه به منظور تضعیف وحدت و امنیت ملی افزوده و هر روز سناریوی جدیدی را کوک و اجرا میکنند تا دو باره شعار عملی فتح سنگر به سنگر نظام را دنبال کنند . قطعا با تاکیدات صریح و روشن امروز حضرت آقا باید سریعتر انتخاب نهایی خود را در عمل به مردم نشان دهید .

دیگر بهانه ای برای تعلل و تاخیر در تحقق اهداف ملی و آرمانی که همه مردم در نهایت بزرگواری و تحمل شدائد در انتظار آنها هستند باقی نمانده و کارنامه عملی و واقعی عملکرد شما از همین فردا در معرض ارزیابی است و البته همه به انتخاب شما بستگی دارد که پیرو عقل منفصل ! خواهید بود یا تبعیت و تمکین نسبت به مصالح عالی نظام که امروز در نهایت بزرگواری از زبان و دل رهبر جامع نگر و فرزانه نظام در کوله بار همت شما به عنوان بهترین پشتوانه قرار داده شد .

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۷۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها طی سال گذشته را حاصل تلاش متعهدانه و دلسوزانه ۹۰ روانشناس شاغل در مجموعه این فرماندهی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاور به جامعه روانشناسان و مشاوران کشور اظهار کرد: در عصر پرتلاطم حاضر که انسان‌ها هر روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع سلامت روح و روان از اهمیت بیسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: امروز همگان دریافتند جامعه‌ای که از نظر روحی و روانی دچار آسیب باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و به اهداف عالیه‌ای که برای خود در نظر گرفته دست یابد و بر همین اساس نقش روانشناسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت و وجود این افراد برای هر جامعه‌ای لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از روانشناس و مشاور به عنوان سنگ صبور، محرم اسرار مردم و مرهم دل‌های رنجور یاد و تصریح کرد: با توجه به نقش مفید و مؤثری که روانشناسان و مشاوران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بزه آسیب دیدگان جامعه دارند، استخدام و بهره‌گیری از این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز که بیش از دو دهه از فعالیت این افراد می‌گذرد، منشأ اثرات خیر برای مجموعه سازمان انتظامی کشور و عموم مردم بودند.

سردار علینقیان پور گفت: هم اکنون ۹۰ روانشناس و مشاور و مددکار اجتماعی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که بیشتر آنها تحصیلات عالیه دارند و به گره گشودن از مشکلات مردم و تأمین آرامش روانی جامعه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های استان مراجعه کردند که بالغ بر ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به آنان منجر به صلح و سازش و از ورود این پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری ۳۳۰۸ جلسه در قالب طرح مشاوره فعال، برگزاری ۲۴ جلسه مشاوره گروهی، تألیف یک جلد کتاب در حوزه روانشناسی خانواده و هزار و ۷۲۴ مورد تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در جهت ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را از جمله مهمترین اقدامات مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: از ۱۱۰ کلانتری در سطح استان، ۷۹ کلانتری دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و حداقل یک روانشناس در آنجا به مراجعان خدمت رسانی می‌کند و تقویت و تجهیز کلانتری‌های بدون واحد مشاوره و مددکاری به این واحد و استفاده از کارشناسان مشاوره در دست اقدام است.

سردار علینقیان پور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات روانشناسان و مشاوران که سلامت و آرامش روحی و روانی را به مردم هدیه می‌دهند، گفت: بی‌شک این افراد نقش بزرگی در امنیت روانی جامعه دارند و پلیس همواره این تلاش را ارج می‌نهد و به عنوان حافظ امنیت جامعه از دانش و تخصص آنان برای آرامش و آسایش هرچه بیشتر جامعه بهره می‌برد.

کد خبر 749112

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!