Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- معاون عمرانی فرماندار زاهدان گفت: وجود سگ های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر سبب افزایش مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد لذا در این راستا می بایست جمع آوری و مهار سگ های ولگرد فاقد شناسنامه در دستو کار قرار گیرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان، معاون عمرانی فرماندار زاهدان در جلسه مقابله با بیماری های ناقل از حیوانات که با حضور مسولان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت:وجود سگ های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر سبب افزایش مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد لذا در این راستا می بایست جمع آوری و مهار سگ های ولگرد فاقد شناسنامه در دستو کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحمن شهنوازی توضیح داد: بیماری هاری از طریق گزش حیوانات وحشی مانند سگ، شغال و... به انسان منتقل می شود که پس از گزش در مدت کوتاهی مستقیماً ویروس بر روی سیستم عصبی فرد تاثیر می گذارد.

وی افزود: مهم ترین اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری هاری در بین شهروندان، مقابله با وجود سگهای ولگرد، شناسنامه دار کردن سگها و کاهش شانس ابتلا سگها به این بیماری دانست.

وی در این راستا شهرداری را مکلف کرد نقاط پر خطر شهر را شناسایی و نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد فاقد شناسنامه که خطرات جانی برای شهروندان به همراه دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی فرماندار زاهدان همچنین گفت: در راستای کاهش شانس ابتلا به این بیماری خطرناک لازم است، اطراف کشتارگاهها، کارگاههای بسته بندی گوشت و... از وجود لاشه حیوانات پاک سازی شوند و همچنین بنرهای اطلاعاتی لازم جهت دفع بهداشتی زباله ها در تفرج گاهها و مکانهایی تفریحی نصب شوند و اطلاع رسانی کاملی از بیماری هاری و چگونگی ابتلا به این بیماری از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ، فرهنگ سازی در هنگام مواجهه کودکان با سگهای ولگرد در دستور کار قرار گیرد.

شهنوازی همچنین گفت: صاحبان سگهای شناسنامه دار نیز می بایست به منظور واکسیناسیون سگهای خود به دامپزشکی مراجعه کنند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری زنگ زرد بلای جان غلات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، لایقی افزود: نحوه شناسایی این بیماری توسط کارشناسان جهاد به کشاورزان توضیح داده شده است تا در صورت مشاهده به ناظران گزارش دهند.
وی با بیان اینکه این بیماری در فصل بهار در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قابل مشاهده است، ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان از محصولات خود بازدید کنند تا در صورت مشاهده این بیماری بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
خانم نیکزاد کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم گفت: این بیماری به صورت نقاط جوش در ساقه‌های گندم قابل مشاهده است که اگر اقدامی انجام نشود شیوع پیدا می‌کند.
وی افزود: در همین رابطه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی لازم برای کشاورزان برگزار شده و توصیه‌های لازم به صورت شفاهی و بروشور در اختیار آنها قرار داده شده است.
وی اضافه کرد:: در صورت شیوع این بیماری باید کشاورزان به کلنیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کرده و از سموم کشاورزی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • هرآنچه لازم است درباره «تاب آوری» بدانیم