Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: ابتدای مهرماه سال جاری حدود ۹ هزار دانشجو- معلم از طریق کنکور سراسری و در آبان‌ماه حدود ۱۰ هزار نفر دیگر وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشهدمقدس اظهار داشت:براساس برنامه راهبردی، دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خاصی را به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری به دوره کارشناسی پیوسته دارد و براساس ظرفیت‌های اعلام شده سالانه باید 10 هزار دانشجو از این طریق بپذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه سببنگرانی شده وجود ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان به دلیل دو دوره فارغ‌التحصیلی دانشگاه است که در این دو دوره بین 35 تا 40 هزار دانشجو معلمی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شده بودند به بدنه آموزش و پرورش تزریق شدند.براساس برنامه راهبردی سالانه باید 10 هزار دانشجو - معلم از طریق کنکور سراسری بپذیریم و امسال نیز حدود 9 هزار دانشجو از این طریق وارد دانشگاه می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: بنابراین پذیرش دانشجو در دانشگاه با برنامه‌های تعیین شده برنامه راهبری فاصله چندانی ندارد؛ اما به دلیل دانش‌آموختگی تعداد قابل توجهی از دانشجومعلمان امسال ظرفیت به این رقم رسید و این کاهش هیچ ارتباطی به کمبود بودجه ندارد.

مهرمحمدی با اعلام این که بودجه دانشگاه فرهنگیان افزایش قابلتوجهی داشتهبیان کرد: بودجه بخش هزینه‌ای دانشگاه بیش از 14 درصد رشد کرده و مجموعاً اعتبارات این بخش به 305 میلیارد تومان رسیده است.

وی در زمینهاعتبارات تملکی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد:اعتبارات این حوزه به رقم 40 میلیارد تومان افزایش یافتهکه این بودجه باید صرف هزینه‌های تجهیزات شود.

مهرمحمدی گفت: از ابتدای مهرماه حدود 9 هزار دانشجو- معلم از طریق کنکور سراسری و در آبان‌ماه نیز حدود 10 هزار نفر دیگر وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که در مجموع تعداد دانشجویان شاغل در دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده بالغ بر50 هزار نفر خواهد شد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱ هزار نفر در استان اردبیل، داوطلب کنکور سراسری در پرتقاضاترین رشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ چمنی رئیس ستاد برگزاری آزمون سراسری در استان گفت: داوطلبان رشته علوم تجربی امروز در ۶ حوزه استان در اولین مرحله کنکور سراسری شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • بیش از ۱۱ هزار نفر در استان اردبیل، داوطلب کنکور سراسری در پرتقاضاترین رشته
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری