Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@06:51:34 GMT

چرا حدادی و تفتیان ناکام بودند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۰۶۰۴

چرا حدادی و تفتیان ناکام بودند؟

۲ امید اصلی ایران برای کسب نتایج تاریخی در مسابقات جهانی دوومیدانی در همان روز نخست از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش "ورزش سه"‌، در روزهای علاقه مندان به ورزش دوومیدانی نگران وضعیت اعزام ملی پوشان این رشته به مسابقات جهانی لندن بودند. پس از کش و قوس های فراوان بالاخره این سفر عصر پنجشنبه و در فاصله یک روز تا شروع مسابقات انجام شد تا ملی پوشان ایرانی با بدن های خسته به محل مسابقات برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن تفتیان قهرمان دوی ۱۰۰ متر آسیا که با امیدهای زیادی راهی لندن شده بود و به بهبود رکورد خودش زیر ۱۰ ثانیه فکر می کرد، با یوسین بولت اسطوره دوومیدانی جهان همگروه شد و امیدوار بود بتواند مجوز حضور در نیمه نهایی را بگیرد اما ثانیه هایی بعد از شلیک تپانچه به نشانه شروع مسابقه دوی ۱۰۰ متر،‌ مشخص شد که یوزپلنگ ایرانی به هر دلیلی از آمادگی به دور است و در نهایت با رکوردی نسبتا ضعیف به کار خود پایان داد.


تفتیان رویاپردازی می کرد
ایرج حصیبی، کارشناس دوومیدانی درباره ثبت رکورد ۱۰.۳۴ ثانیه از سوی حسن تفتیان و ناکامی در رسیدن به نیمه نهایی به خبرنگار "ورزش سه"‌ می گوید: «رکورد شخصی حسن تفتیان ۱۰.۴ است و او در صحبت هایش قبل از مسابقات به نوعی رویاپردازی کرده و می گفت می خواهد روی سکو برود. حتی اگر او رکورد خودش را تکرار می کرد نمی توانست جزو فینالیست های دوی ۱۰۰ متر باشد، چه برسد به این رکوردی که شب گذشته ثبت کرد. او ۳۰ صدم ثانیه پایین تر از رکورد خودش دوید که حدودا ۱۰ متر عقب ماندگی اش را نشان می دهد.»


حدادی ۶ متر پایین تر از رکورد شخصی
احسان حدادی که با پرتاب نزدیک به ۶۵ متر در رقابت های قهرمانی آسیا و کسب مدال طلا در قاره کهن همه را امیدوار کرده بود، شب گذشته در مرحله مقدماتی نتوانست پرتابی بهتر از ۶۳ متر برسد. او که در چند هفته اخیر راهی بلاروس شده بود و اخیرا نیز زیر نظر حسین توکلی قهرمان وزنه برداری به عنوان مربی کار می کرد، هنوز نتوانسته به روزهای اوج خود برگردد. رکورد شخصی قهرمان پرتاب دیسک ایران بالاتر از ۶۹ متر است و باید امیدوار بود بار دیگر به آن روزها برگردد.


جای توکلی وزنه برداری است نه پرتاب دیسک
ایرج حصیبی در تحلیل عملکرد شب گذشته احسان حدادی در رقابت های جهانی دوومیدانی لندن به خبرنگار "ورزش سه"‌ می گوید:‌ «احسان با روزهای اوج خود فاصله دارد. او حتی در رده بندی کلی پایین تر از پرتابگران چینی و ژاپنی ایستاد، در حالی که به عنوان قهرمان آسیا به مسابقات جهانی رفته بود. خود احسان این همت و غیرت را دارد که در ۳۰ سالگی بار دیگر بتواند به روزهای اوج خود بازگردد اما مربیانی که می توانند پرتابگران را به مرز ۷۰ متر برسانند، شاید در دنیا انگشت شمار باشند. جالب است که حسین توکلی قهرمان وزنه برداری مربی حدادی شده اما جای او در تیم ملی وزنه برداری است و مطمئنا تخصصی در دوومیدانی ندارد.»


آخرین نماینده ایران کیست؟
حسین کیهانی در دوی ۳ هزار متر با مانع توانسته با قهرمانی در رقابت های آسیایی به مسابقات جهانی راه پیدا کند و فردا به عنوان آخرین نماینده ایران به مصاف حریفان خود می رود. کارشناس دوومیدانی درباره این ورزشکار نیز می گوید: «حتی اگر کیهانی بتواند رکورد ایران که در دست حمید سجادی است را بزند، بازهم بعید است در لیست فینالیست های این رشته باشد. این ماده در دست کشورهای آفریقایی است و رقابت در آن ها سخت است.»

احسان حدادی حسن تفتیان دو و میدانی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • رکوردشکنی سامیار عبدلی در شنا
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد