Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی لرستان اقدامات خیلی خوبی در جهت ایجاد اشتغال پایدار آغاز کرده که در راس آنها برنامه‌ریزی برای ایجاد گلخانه 6 هکتاری در شهرستان کوهدشت است.

دکتر سید علی نادر دهقانی الوار در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنااظهار کرد: ضرورت و توجه ویژه ارکان مختلف جهاد دانشگاهی به مقوله توسعه متوازن متناسب با تمایلات فرهنگی- اجتماعی و مزیت‎های منطقه‎ای یکی از اقدامات مهم است که بی توجهی به آن در بلندمدت باعث کاهش نقش وتاثیرگذاری آن و در کوتاه‌مدت نیز کاهش انگیزه‎های همکاران و در نهایت از دست رفتن فرصت‎ها خواهد شد، بنابراین توجه ویژه به موضوع تنوع فعالیت‎ها در کل این نهاد هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت باعث ارتقاء جایگاه آن و افزایش اعتماد همکاران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در لرستان تجاری‌سازی محصولات کشاورزی چه در حوزه کشت سنتی و چه کشاورزی مدرن در استان آغاز شده است.حوزه تولیدات دامی و حتی باغی یکی از مزیت‎هایی است که اثر بسیار خوبی هم برای استان و هم برای جهاددانشگاهی دارد. یا در حوزه توانمندسازی و ارتقاء دانش عمومی بویژه در مناطقی با نرخ بالای بیکاری و مناطق روستایی، حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی می‎تواند نقش محوری داشته باشد.

دهقانی‌الوار گفت: برای توسعه این کشور نیازمند انسان‎های توانمند و با انگیزه هستیم و بسیاری از برداشت‎ها که مانع حرکت جدی در مسیر پیشرفت است، باید بدون ملاحظه و با آگاهی‌سازی جامعه اصلاح یا حذف شوند؛ این کار بزرگ بخشی در حوزه آموزشی و بخشی در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی می‎تواند به خوبی انجام شود ضمن اینکه ظرفیت گروه‎های متنوع پژوهشی در سراسر کشور این امکان را می‎دهد که مطالعات دقیق روی مزیت‎های متنوع کشور انجام شود و مرتباً مسیرهای نوینی برای سرعت توسعه تدوین و ارائه شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: بر اساس آنچه اشاره شد هم در کلان کشور و هم در استان‎های مختلف مسیرهای نرفته زیادی داریم که جهاددانشگاهی می‎تواند به راحتی آنها را شناسایی و طی کند، قطعاً برای تحقق این مهم شناسایی مکانیزم‎های موجود و توانایی‎های آن خیلی مهم است که هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی و تعاونی به میزان زیادی وجود دارد.در لرستان، پیمودناین مسیرها آغاز شده است و اقدامات خوبی هم انجام شده است که امیدوارم نتایج آن بزودی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان اقداماتخوبی را آغاز کرده است که در راس آنها برنامه‌ریزی برای ایجاد گلخانه 6هکتاری در شهرستان کوهدشت است که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی هم دارد؛ ولی من اعتقاد دارم جهاد دانشگاهی نباید به سمتی برود که انتهای آن آسیب به ماموریت‎های اصلی آن باشد. ما باید فرآیندهای توانمندسازی نیروی انسانی بویژه دانشجویان علاقه‎مند که در حوزه فرهنگی با علاقه و اعتقاد در این نهاد حضور پیدا می‎کنند را ایجاد کنیم و نباید تبدیل به سازمانی بشویم که دیگران توقع دارند در آن استخدام شوند.به تعبیر بزرگان، کار در این نهاد به صورت عضوگیری و از روی علاقه است.

دهقانی‌الوار گفت: جهاد دانشگاهی لرستان به لحاظ توان برنامه‌ریزی، نیروی انسانی شاخص ایجاد اعتماد مدیران کلان و نیز به لحاظ زیرساخت‎ها آمادگی دارد در سطح کشور و منطقه خاورمیانه فعالیت‎های اثرگذاری انجام دهد.واحد لرستان با ایمان به توان نیروی انسانی بومی، ظرفیت‎های بومی و اعتقاد به انجام حرکت‎های بزرگ در سایه برنامه ریزی توانسته است گام‎های اساسی بردارد و آمادگی دارد این تجارب را در درون سازمان تعمیم و آن را اشاعه دهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت