Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه ائتلاف ضد داعش با اشاره به اینکه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق تبعات فاجعه بار دارد، عراق را شریک راهبردی واشنگتن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، «برت مک گورک»نماینده ویژه ائتلاف ضد داعش اعلام کرد: روسها به ما در تضعیف داعش و تسریع حمله ضد آنها کمک کردند. هماهنگی آمریکا و روسیه از کاهش سطح روابط میان دو کشور تاثیر نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داعش ۷۸ درصد از مناطق تحت سیطره اش را در عراق و ۵۸ درصد از مناطق خود را در سوریه از دست داده است.

نماینده ویژه ائتلاف ضد داعش بیان کرد: ما تعداد غیرنظامیان در الرقه سوریه را ۲۵ هزار نفر تخمین می زنیم. حدود ۲۰۰۰ داعشی هنوز در الرقه هستند و برای بقا می جنگند. آنها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. عراقی ها مصمم به آزادسازی تلعفر از داعش هستند و حدود ۲۰ هزار غیرنظامی در تلعفر هستند.

وی درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر آینده برگزار شود نیز گفت: برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان فکر خوبی نیست و عواقب و تبعات فاجعه بار احتمالی به دنبال دارد.

نماینده ویژه ائتلاف ضد داعش درباره اینکه آیا اقلیم کردستان عراق شریک راهبردی واشنگتن پس از پایان جنگ با داعش خواهد بود اعلام کرد: عراق شریک راهبردی ما خواهد بود.

مک گورک از تماس تلفنی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درباره تحولات مربوط به عملیات آتی ضد داعش در الحویجه در جنوب غرب کرکوک نیز خبر داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است