Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:05:19 GMT

مراسم تجلیل از ۲۳ محیط بان نمونه فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۱۱۳۴

مراسم تجلیل از ۲۳ محیط بان نمونه فارس برگزار شد

شیراز - مراسم گرامیداشت میلاد امام رضا (ع) و روز محیط بان با تجلیل از ۲۳ محیط‌بان نمونه فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در مراسم گرامیداشت روز محیط‌بان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر حمزه ولوی گفت: در گذشته محیط زیست برای خیلی از افراد ناشناخته بود اما خوشبختانه امروزه کمتر کسی است که به محیط زیست و جایگاه آن و لزوم پاسداشت و حفاظت و صیانت از آن آگاهی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی الله مرادی با بیان اینکه در خط مقدم این حفاظت و صیانت محیط بان قرار دارد، افزود: انواع تعابیر عاشقانه و عارفانه برای توصیف محیط بان به کار می‌برند اما در کنار همه اینها محیط بان یک انسان است با تمام نیازهای انسانی و مسایلی که هر انسانی در زندگی مادی و معنوای اش نیاز دارد، ولی محیط بانان همواره بیش از آنچه به فکر زندگی شخصی و خانوادگی باشند به حرفه و رسالت سازمانی خودشان اندیشیدیده‌اند .

وی با با اشاره به شرایط سخت کار محیط بانان، گفت: کدامیک از دستگاه‌های اداری استان در راستای اجرای وظایفشان ۲۴ شهید داده‌اند و همچنین برای اجرای وظایفشان اینقدر درگیر دادگاه شده‌اند .

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، دولت یازدهم را زیست‌محیطیترین دولت در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت یازدهم در معیشت محیط بانان اقدامات جدی و اثربخشی انجام داد و تغییراتی را در این خصوص اجرا کرد که بخشی از آن در حال پیاده‌سازی و اجرا است.

وی گفت: در مبحث قضایی هم ۷ محیط بانی که محکوم به قصاص شده بودند طی این مدت آزاد شدند و در حال حاضر یک محیط بان دربند است و امیدواریم که به یمن این روز مبارک شرایط آزادی او هم فراهم شود .

مرادی به لایحه حمایت از محیط بانان که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است نیز و ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه و تایید شورای نگهبان محیط بانان بتوانند هر چه بهتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی اشاره‌ای نیز به حمایت مناسب دستگاه قضایی استان از محیط زیست و محیط بانان داشت و عنایت ویژه او را قابل تقدیر و موجب حفظ و حراست بهتر عرصه‌های طبیعی استان دانست و از کل مجموعه دستگاه قضایی استان تشکر کرد .

مرادی با عنوان این موضوع که محیط بانان با کمترین امکانات بیشترین کارایی را در سال‌های اخیر و بویژه در سال جاری در بحث آتشسوزی‌های استان داشته‌اند که نشان از اعتقاد قلبی این عزیزان به حفظ محیط زیست دارد، تندرستی محیط بانان، احیاء تالاب‌های فارس و رشد و شکوفایی محیط زیست کشورمان را آرزو کرد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) به تغییراتی که در دو سال اخیر در قوانین کیفری روی داده است اشاره و اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۴ هر کس در نیروی انتظامی مشغول به کار بود ضابط قضایی به شمار می‌آمد که در این رابطه مشکلات و معضلاتی وجود داشت اما با اصلاح این قانون ضابط دادگستری کسی است که اولا جزء درجه داران و فرماندهان و افسران نیروی انتظامی بوده و آموزش‌های لازم را دیده و دادستانی برای او کارت ضابطین را صادر کرده باشد.

فرهادی خاطرنشان کرد: در مورد ضابطین خاص که مامورین اجرایی محیط زیست و محیط بانان جزو آن هستند نیز کارت ضابط دادگستری صادر می‌شود که در مکان‌هایی که در دسترس پلیس نباشد ضابط‌ند و قانونگذار از آنها حمایت می‌کند که این کارت ویژه و متحدالشکل در کل کشور تا پایان سال ۹۶ برای محیط بانان صادر خواهد شد .

وی گفت: به لحاظ وضعیت خاص اقلیم فارس در شیراز شعب ویژه‌ای را برای رسیدگی به مسایل محیط زیست اختصاص داده‌ایم که رسیدگی به پروندهای زیست محیطی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد و علاوه بر این با حمایت دستگاه قضایی پرونده‌های زیست محیطی توسط دادستان پیگیری می‌شود تا با متخلفان عرصه‌های طبیعی برخورد قانونی و صحیح است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع بعد از ظهر چهارشنبه طی آئینی در اداره کل تبلیغات اسلامی فارس از حجت‌الاسلام والمسلمین رضا طبیب‎‌زاده مجری و کارشناس برنامه «سحرخیزان» ویژه ماه مبارک رمضان شبکه فارس، تجلیل کرد.

ویژه برنامه سحرگاهی سیمای فارس در تلاش بود با برنامه‌های جذاب قرآنی، معنویت لحظات سحرگاهی را برای مخاطبان دوچندان کند.

ارتباط زنده با خبرنگاران شهرستان‌ها و مطلع کردن بینندگان از حال و هوای سحرگاهی این مناطق، ادعیه و مناجات‌خوانی، گزارش‌های مردمی و بیان احادیث و روایات در خصوص ماه مبارک رمضان از جمله بخش‌های این برنامه بود که در طول ماه مبارک رمضان به مدت ۶۰ دقیقه زنده از سیمای فارس روی آنتن می‌رفت.

کد خبر 6081362

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است