Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار چایپاره گفت: بدلیل کیفیت پایین آب شرب چایپاره، آب این شهر با دستور وزیر نیرو از سد آغ‌چای تامین می‌شود.

مرتضی اصغری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارومیه، با تشریح برنامه‌های خود برای تامین آب شرب شهرستان چایپاره اظهار کرد: آب شرب چایپاره از نظر کمیت در وضعیت خوبی قرار دارد اما از لحاظ کیفت، املاح آن زیاد بوده به‌طوری که مقدار آن از حد مجاز و استاندارد کمی کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر نیرو بیان کرد: طبق دستور وزیر نیرو پنج هزار متر مکعب از آب سد آغ‌چای که کیفیت آن مطلوب است به‌منظور تامین آب شرب چایپاره، روستاهای مسیر و نیز شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی چایپاره استفاده شود.

فرماندار چایپاره افزود: برای مطالعه طرح انتقال آب از سد آغ‌چای به چایپاره 150 ملیون تومان اعتبار اختصاص یافته که بعد از اتمام این مرحله بلافاصله شروع عملیات این طرح آغاز می‌شود.

وی گفت: پنج پیمانکار در حال ساخت کانال‌های سد آغ‌چای هستند که اعتبار آن‌ها حدود 70 ملیارد تومان بوده و در کنار آن تصفیه‌خانه فاضلاب هم اجرایی شده است.

اصغری اظهار کرد: برای آبیاری تحت پوشش بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مرحله نقشه‌برداری، طراحی و اجرا قرار دارد که از این مقدار عملیات دو هزار و 300 هکتار به اتمام رسیده است.

وی درباره انتقال آب از سد آغ‌چای به خوی هم تصریح کرد: این طرح هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی یک پروژه مشکل‌دار بوده و چون شهرستان خوی تابحال سدی نداشته است پس بهتر است که سد غازان ساخته شده و از آّب آن استفاده شود.

فرماندار چایپاره افزود: با توجه به مشکلات طرح انتقال اب از سد آغ‌چای به خوی، وزیر محترم نیرو دستور داد که بار دیگر مطالعه شود و اگر سد غازان برای این منظور مناسب بود از آن استفاده شود.

وی درباره مهمترین کارهای صورت گرفته در طول سه نیم سال فرمانداری خود در چایپاره نیز اظهار کرد: در این مدت چندین ساختمان پزشکی تحت عنوان کلینیک درمانی، مرکز بهداشت، آزمایشگاه، شبکه بهداشت شهری و روستایی، پنج خانه بهداشت و افزایش تخت‌ها و نیز تجهیزات بیمارستانی مانند سونوگرافی رنگی، دستگاه‌های دیالیز و سی‌سی‌یو از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش سلامت است.

اصغری در پاسخ به سوال تسنیم درباره پیشرفت صنعتی این شهر هم گفت: بزرگترین کارخانه سنگ‌بری و نیز مدرنن‌ترین کارخانه فرش ماشینی بزودی افتتاح می‌شود و در کنار آن‌ها بزرگترین مزرعه شیلات استان با ظرفیت 400 تن و با پیشرفت 80 درصدی آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: در حوضه شهری تمام مساکن مهر چایپاره به‌همراه امکانات اولیه همانند آب، برق، گاز، مدرسهتمام شده است بعلاوه اینکه ورودی‌های این شهر از هر دو سمت باریک بود که قدمت آن‌ها به 50 سال پیش بر‌میگردد که برای این منظور ورودی‌های سمت خوی بصورت بلوار سه بانده شده و ورودی‌های سمت چالدران هم بزودی وسع می‌شود.

فرماندار چایپاره افزود: راه دسترسی بسیاری از روستاهای چایپاره آسفالت شده و در برخی روستاها که دهیاری دارند پارک کودک احداث شده است.

وی بیان کرد: در حوضه گردشگری در تکیه‌گاه حضرت ابولفضل (ع) مجموعه‌ای با مساحت دو هزارو 500 متر تعریف شده است که فاز اول آن با مساحت هزار متر در حال اتمام شدن است.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، سامانه بارشی که روز گذشته هشدار نارنجی شماره ۰۴ در خصوص آن صادر گردید؛ امروز (دوشنبه) و فردا جو منطقه را تحت تأثیر داشته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که غالباً در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص طی ساعاتی از امروز تا صبح فردا و در مناطق مذکور، با رگبار پراکنده تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز چهارشنبه با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای سطح استان پیش بینی نمی‌شود.

به گفته زورآوند از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، روند افزایش دمای هوا، مهمترین پدیده مورد انتظار در جو استان خواهد بود.

کد خبر 6098807

دیگر خبرها

  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره