Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران درباره برنامه اقتصادی دولت دوازدهم می‌گوید: توجه به معیشت مردم اولین اولویت دولت باشد و تیم اقتصادی دولت هماهنگ و منسجم کار کنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ یحیی آل اسحاق می افزاید : نباید اقتصاد را سیاست‌زده کنیم؛ حتی اگر دیدگاه سیاسی متفاوتی داشته باشیم باید در گفتن از اقتصاد، منطق آن را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید : دولت دوازدهم گام‌های بلندتری بردارد و دولت دوازدهم باید اولویت‌های خود را مشخص کند؛ به نظر می‌رسد باید اولین اولویت دولت توجه به معیشت مردم باشد. باید برای بیکاری چاره‌اندیشی کرد. این مسئله‌ای است که غیر از مشکلات اقتصادی، عواقب سیاسی-اجتماعی دارد.
او می‌گوید: «رفع مشکل بیکاری به برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز دارد. در میان مدت باید بتوانیم از مسیری که فراهم شده است برای رفع این مشکلات بهره بگیریم.»
به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با سرمایه گذاری و جذب سرمایه خارجی می‌توانیم سبب رونق تولید و صنعت شویم؛ در رونق تولید و اقتصاد است که می‌توانیم امیدوار باشیم بیکاری رفع یا آمار آن کمتر می‌شود.
او معتقد است: اما آنطور که باید از برجام بهره نگرفته‌ایم. علاوه بر بدعهدی طرف مقابل که اجازه بهره گرفتن از تمام فرصت‌های بانکی-اقتصادی را نمی‌دهد، برخی از این موانع به ساختارهای کلان در داخل کشور برمی‌گردد.
آل‌اسحاق معتقد است: «برای ارتباط با بانک‌های بین‌المللی باید الزامات این کار فراهم شود. باید استانداردهای بازل 2 و 3 در نظر گرفته شود. لازمه ارتباط با بانک‌های جهانی این است که تک‌تک بانک‌های ایران به این استانداردها مجهز شوند و رسیدن به چنین تحولی نیازمند زمان است.»
او به تأثیرپذیری بانک‌های اروپایی از آمریکا و بدعهدی و بداخلاقی دونالد ترامپ هم اشاره می‌کند: «هنوز آنها خاطره آن جرائم سنگین را به یاد دارند و از بازگشت چنین موانعی بر خود نگران هستند. البته همین اواخر یکی از بانک‌های کانادایی 500 هزار دلار جریمه شد.»
آل‌اسحاق معتقد است بعد از برجام بازارهای منطقه‌ای، آسیایی و اروپایی به روی کالاهای ایرانی گشوده شده است. او تصریح می‌کند که باید همه بازارهای جهانی را برای اقتصاد ایران حفظ کرد اما تاکید مجددی دارد بر بازارهای منطقه به‌خصوص کشور عراق.
او می‌گوید: باید در دوره جدید به سه حوزه توجه بیشتری داشته باشیم؛ افزایش صادرات غیرنفتی، توجه به بازارای منطقه‌ای و توجه به رفع مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط. اگر این سه حوزه به طور جدی مورد توجه باشد نتیجه بهتری در رفع مشکل بیکاری به عنوان اولین چالش اقتصادی کشور می‌گیریم.
آل‌اسحاق مهم‌ترین بازارهای هدف را بازارهای منطقه و چین می‌داند؛ او به بازارهای عراق اشاره و تاکید می‌کند: «آتیه بازار عراق برای ایران خیلی خوب خواهد بود. اگر از تجربه خود درست استفاده کنیم این بازار فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد ایران است؛ از کاشی‌های کنار خیابان تا ساختمان‌سازی، پتروشیمی، برق، گاز، نفت، صنایع پلاستیک به صنعت ایران وابسته هستند و نیاز به تعامل و همکاری دارند.، ما نباید بازار عراق را به‌هیچ‌عنوان فراموش کنیم و این ظرفیت بزرگ را به روی اقتصاد کشور خود ببندیم.»
او می‌گوید: «باید دولت تیم اقتصادی منسجمی داشته باشد که هماهنگ باهمدیگر عمل کنند؛ از سوی دیگر برای اقتصاد ایران برنامه و استراتژی داشته باشند.
به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق ایران باید تنش‌های سیاسی را به حداقل برسانیم تا اقتصاد در بستر مناسب، آرام و بدون تنش ادامه مسیر دهد وگرنه تنش‌های سیاسی بازدارنده مسیر اقتصاد خواهد بود. باید اجازه دهند دولت به دور از تنش‌های سیاسی کار خود را ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹