Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@18:35:33 GMT

تنها راه رسیده به کرامت در گرو پیروی از کریمان است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۲۴۰۸

تنها راه رسیده به کرامت در گرو پیروی از کریمان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد امام رضا(علیه السلام) در حسینیه الزهرا با حضور نیروهای پایور و وظیفه سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان با اشاره به زندگینامه امام رضا(علیه السلام) گفت: آن حضرت بیشتر مدت زمان زندگی خویش را در شهر زادگاهشان مدینه حضور داشتند؛ ولی در سال 200 هجری به اصرار مأمون عباسی و بالاجبار راهی شهر مرو، محل خلافت خلیفه عباسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید محمدرضا علوی، افزود: در مرو مأمون حضرت را مجبور به پذیرش عنوان ولایت عهدی کرد و سرانجام در سال 203 هجری مأمون ایشان را با زهر مسموم کرد و به شهادت رساند. محل دفن جسد ایشان بعدا به مشهد الرضا معروف شد و امروزه زیارتگاه بزرگ شیعیان جهان است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، در ادامه امام رضا(علیه السلام) را مجاهدی خستگی ناپذیر در راه حق دانست و تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) در سیره مطهرشان تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کردند و با ایجاد تشکیلات منسجم اسلامی عباسیان را به زانو در آوردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان به تبیین موضوع کرامت پرداخت و با بیان اینکه پیروی از سیره کریمان، تنها راه رسیدن به کرامت است، تصریح کرد: کرامت جز در پرتوی عبودیت پروردگار متعال حاصل نمی‌شود و فرد کریم از هیچ قدرتی در عالم جز خداوند هراس ندارد، زیرا قدرت تنها از آن خداست.

پخش کلیپ و مولودیه خوانی پایان بخش این مراسم جشن بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث