Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرشدن چاه های فاضلاب، بوی نامطبوع و ورود حشرات موزی به خانه های مردم اعتراض گسترده مردمی را نسبت به بی توجهی مسئولین به اجرای فاضلاب شهری شهر بن را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرنگار زنگ خبر ؛ مردم شهرستان بن همیشه در طول تاریخ ثابت کردند که پای ارزش های انسانی و اسلامی ایستاده اند و در زمان انقلاب حضور خود را نشان داده و حتی در دفاع مقدس هم کم نگذاشتند و اوج تبلور خود را نشان داده اند حتی هم اکنون هم با ثبت نام های زیاد و اشتیاق فراوان برای دفاع از حرم حضرت زینب علاقه و شیفتگی و پای بندی خود را به این دین و نظام نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما متاسفانه با تمام رنج های بسیاری که کشیده اند و این همه سختی را تحمل کرده اند شاید در توزیع اعتبارات ملی و توزیع امکانات و بودجه ها مورد بی مهری برخی مسئولین قرار گرفته و حتی از برخی امکانات که حق طبیعی آن ها برای داشتن یک زندگی آرام است نیز محروم اند.

بطورمثال بحث مشکل فاضلاب که سال های متمادی است در این شهر مطرح شده اما هنوز به سر انجامی نرسیده است و فاضلاب شهری یکی از شاخصه های توسعه ی شهر است و شهری که فاضلاب را نداشته باشد در حوزه ی زیست محیطی و در حوزه ی بهداشت محیط و بهداشت عمومی مشکلات زیادی خواهد داشت.

چند سالی است که شاهد آغاز پروژه فاضلاب شهری شهر بن هستیم و وضعیت استراتژیک و توپوگرافی شهر باعث می شود که فاضلاب های شهری به داخل شهر راه پیدا کرده و از وسط شهر عبور می کنند و باعث رشد حشرات موذی و میکروب ها می شوند.

کودکان در این کوچه ها بازی می کنند و مشکلات بسیار دیگری که نگرانی های فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

نکته ی دیگری که در مورد پروژه ی فاضلاب قابل توجه است همکاری تمام و کمال مردم ر این راستا است وما امیدوار هستیم که این پروژه با توجه و همکاری مسئولین به زودی به سرانجام برسد و انتظار چندینسالهی این مردم در رابطه با فاضلاب پایان یابد.

وضعیت فاضلاب شهرستان بن برای سالها به عنوان یک معضل اساسی شناخته شده که این روزها نقطه اوج معضل قرار گرفته است این در حالی است که در چند منطقه فاضلاب جاری باعث کاهش سطح کیفیت زندگی مردم شده،فاضلاب های جاری که تبعات آن بیماریهای متعددی را در پی خواهد داشت.

بیش از 10 ‌سال از آغاز عملیات طرح تصفیه‌خانه شهرستان بن می‌گذرد اما این طرح با قدمت، تنها مقدار کمی پیشرفت فیزیکی دارد. نبود تصفیه‌خانه فاضلاب بن یک از نگرانی‌های مردم است و راه‌اندازی آن به یکی از خواسته‌های اساسی مردم این شهرستان تبدیل‌شده است.

با توجه اینکه دفع غیراصولی فاضلاب سبب بروز بیماری مردم می‌شود لازم است مسئولان به وضعیت این تصفیه‌خانه رسیدگی کنند.

دفع غیر اصولی فاضلاب سبب بیماری مردم می شود

اسماعیل احمدی یکی از شهروندان بن در رابطه با نبود تصفیه‌خانه در این شهرستان به خبرنگار زنگ خبر گفت: چندین سال است که مردم منتظر راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب بن هستند اما پروژه آن هنوز بعد از گذشت چند سال تعطیل است.

وی افزود: بوی بد در اطراف جوی های فاضلاب مردم را واقعاً اذیت می‌کند و منازل مسکونی اطراف رودخانه با مشکلات بهداشتی جدی روبه‌رو هستند.

سعید اکبری یکی دیگر از شهروندان بنی در رابطه با نیمه تعطیلی تصفیه‌خانه‌ این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر اظهار داشت: مردم به خاطر نبود تصفیه‌خانه با مشکلات بهداشتی جدی روبه‌رو هستند و از مسئولان انتظار داریم فکری برای افتتاح این تصفیه‌خانه بکنند.


تصفیه خانه شهر بن 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن در رابطه با وضعیت تصفیه‌خانه بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت : در آخرین مذاکراتی که با مدیر عامل محترم آب و فاضلاب شهری استان داشتیم خوشبختانه در رابطه با بحث تصفیه خانه 70درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و گفته شد از چند روز آینده پیمانکار جدید کار خودش را شروع می کند و عملا ما ظرف چند ماه آینده تصفیه خانه را تکمیل خواهیم کرد.


اکبریان افزود : اتفاق خوبی که امسال رخ داده است 800متر از قسمت کلکتور برای ارتباط شبکه ی داخل شهر به تصفیه خانه با همکاری کشاورزان و پیگیری های شورای شهر ، انجام شده است .

وی گفت : شرکت آب و فاضلاب شهری استان اعلام کرده است که برای انجام 15 کیلومتر از فاضلاب شهر بن به مناقصه گذاشته شده است و به عبارتی دو پیمانکار که هر کدام 7.5کیلومتر را انجام خواهند داد در روز های آینده کار را شروع می کنند و ما امسال بعد از گذشت چندین سال بخش عمده ای از شهر بن را تا پایان سال به شبکه ی فاضلاب وصل خواهیم کرد .


وی در مورد زمان انجام لوله گذاری ها گفت : مدت قراردادی که برای پیمانکارانی که مشخص می شوند تعیین شده است و حداکثر این ها 3ماهه هستند و ما در ظرف 3ماه ، این15 کیلومتر را اضافه خواهیم کرد به آن بخش عظیمی از کار که قبلا انجام شده است و بخش عمده ای از شهر بن تحت پوشش شبکه ی فاضلاب قرار می گیرد و در تلاش هستیم بلافاصله که فروش انشعاب شروع شود .

وی درباره فاضلاب شهر شهر وردنجان افزود : در رابطه با شهر وردنجان درگذشته قبل از اینکه به شهر تبدیل شود بحثی در رابطه با دریافت تسهیلات از سمت بانک توسعه ی اسلامی و در غالب روستایی اجرا شود که بعد از اینکه به شهرتبدیل شده است منتفی شده است .

اکبریان افزود : در گذشته در طی مطالعات صورت گرفته اینگونه بود که شهر وردنجان از طریق نافچ به تصفیه خانه ی شهرکرد از سمت چالشتر وصل شود و برای شهر وردنجان هم شبکه ی داخلی انجام شود اما در پی مطالعاتی که اخیرا انجام شده است این گونه نشان می دهد که در حال حاضر تصفیه خانه هایی که آمده است با قیمتی بسیار مناسب تر است و اصلا نیازی به انجام آن کار نیست .

وی افزود : یعنی هزینه اتصال به فاضلاب شهر نافچ و شهرکرد می تواند یک تصفیه خانه ی جداگانه برای شهر وردنجان باشد،که باید حتما در غالب بحث های مشارکتی باشد و ما منتظر هستیم که شورای جدید شهر ورنجان شروع به کار کنند تا با آن ها نیز مذاکراتی را داشته و به نتایج مطلوب برسیم.


سالهای گذشته نیز طی پیگیری های مستمر این پایگاه خبری تحلیلی هر مسئولی وعده ای داده و تحقق نیافته است که به تعدادی از این صحبت ها اشاره می کنیم:



کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن:
اجرایی شدن پروژه شبکه فاضلاب شهربن درچند روز آینده
تاریخ انتشار : 1393/06/19

خدابخش طاهری رئیس شورای شهر بن؛ این آخرین نشستی بود که پیرامون کانال کشی و جلب رضایت کشاورزان برگزار شده و اگر کشاورزان رضایت ندهند از طریق قانون برای انجام پروژه وارد عمل خواهند شد.
تاریخ انتشار : 1393/10/08

محمود نادری شهردار بن ؛عمده مشکلات این شبکه را قسمت درون شهری دانست و گفت: در یک سال گذشته رایزنی هایی با کشاورزان این منطقه صورت گرفت و رضایت همه کشاورزان به جز یک نفر حاصل شد و حصول رضایت فرد مذکور در دست پیگیری است.
تاریخ انتشار : 1394/02/28

چالشهای طرح فاضلاب شهری از دید معتمدین شهر بن
تاریخ انتشار : 1394/02/28

کلاف سردرگم فاضلاب شهر بن
http://zangekhabar.ir/news/188353/

فاضلاب های شهر بن، بهداشت عمومی شهر را به خطر انداخت است
http://zangekhabar.ir/news/238528/
تاریخ انتشار : 1395/05/10

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد