Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل دفتر برنامه‌ريزي راه‌آهن با اشاره به اجرايي شدن رتبه‌بندي قطارها تا نوروز 97 گفت: مسافرين از اين پس مي‌توانند با مراجعه به آژانس‌هاي مسافرتي بليط قطار گردشگري تهيه نمايند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، علي کاظمي‌منش در خصوص جزئيات اجراي طرح رتبه‌بندي قطارهاي مسافري گفت: اين طرح با هدف ارتقاي کيفيت و کميت قطارهاي مسافربري صورت گرفته که با اين رتبه‌بندي مسافران مي‌توانند از اين پس با توجه به رتبه‌بندي قطارها بليط خود را تهيه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود: معيارهاي اصلي چون طراحي قطار، کوپه‌ها، پارامترهاي نياز مسافران از جمله خدمات تغذيه، منسوجات، سرگرمي و ... در اين طرح در نظر گرفته شده به علاوه يک سري موضوعات به ارزيابي نيروهاي انساني و خدماتي در قطارها مربوط مي‌شود.
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي راه‌آهن تصريح کرد: پس از تعاريف استاندارد براي قطارهاي مسافري رتبه قطارها براساس استانداردهاي ايجاد شده مشخص مي‌شود که اين طرح توسط مشاورين دانشگاهي در حال اجرا بوده و چندين مرحله از طراحي را پشت سر گذاشته که بر اين اساس قطارها براساس ستاره از 1 تا 5 شناخته مي‌شوند.
کاظمي‌منش با بيان اينکه اکثر قطارها در شبکه ريلي داراي درجه يک هستند اظهار کرد: اکثر قطارهاي موجود در شبکه حمل‌ونقل ريلي داراي درجه يک هستند که مي‌توانيم آنها را در جزء قطارهاي پنج ستاره تلقي کنيم و نيروهاي انساني مشغول به کار در اين قطارها نيز از مهارت کافي برخوردار هستند. به علاوه در اين قطارها صوت و موسيقي، تهويه هواي جداگاانه مربوط به هر کوپه، ساعت برنامه‌ريزي حرکت قطارها براساس نياز مسافرين، کوپه‌هاي حداکثر با عمر دوسال وجود دارد که اغلب در مسيرهاي پررفت‌وآمد تردد مي‌کنند.
وي با اشاره به ايجاد زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مربوط به اين طرح عنوان کرد: زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي اجراي اين طرح ايجاد شده و بانک‌هاي اطلاعاتي مربوط به جزئيات قطارهاي مسافري جمع‌آوري و قرار است بعد از اعمال نظر و پس ازتصويب مجلس با پروسه اين طرح شاهد اجرايي شدن آن براي نوروز سال 97 باشيم.
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي راه‌آهن بيان کرد: پيش‌بيني مي‌شود رتبه‌بندي قطارها در هر مسيري به‌صورت جداگانه صورت گيرد و از اين پس مردم مي‌توانند در مسيرهاي مورد نظر با توجه به رتبه‌بندي قطارها بليط خود را تهيه کنند.
کاظمي‌منش گفت:باتوجه به رقابتي شدن فضا در ميان شرکت‌هاي قطار مسافري شاهد افزايش قيمت بليط نخواهيم بود و در اين جهت تمامي شرکت‌ها سعي خواهند کرد براي جذب مشتري بيشتر کيفيت واگن ها و قطارهاي مسافرتي را به حداکثر ارتقا دهند.
وي يادآور شد: قطارهاي گردشگري حدود 3 سال است که راه‌اندازي شده که نمونه آن قطار گردشگري خارجي از آمريکا و اروپاست که پس از طي مسير تا تهران حدود يک هفته به سمت شهرهاي گردشگري سفر خواهند داشت.
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي راه‌آهن اظهار کرد: اولين قطار مسافرتي در مسير تهران- سوادکوه پيش‌بيني مي‌شود و مابقي مسيرها شامل خوزستان، آذربايجان، لرستان، کرمان و حومه تهران خواهد بود.
کاظمي‌منش در انتها خاطرنشان کرد: تا به امروز در آژانس‌هاي مسافرتي امکان فروش بليط قطار گردشگري وجود نداشته ولي ازاين پس مسافران مي‌توانند با مراجعه به اين مراکز بليط سفرهاي گردشگري را تهيه نمايند.
انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت

تین نیوز

اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت تا ۴ سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریانووستی، دو قطار اول برای خط سریع السیر مسکو – سنت پترزبورگ در نظر گرفته شده و هزینه این دو قطار ۱۲ میلیارد روپیه پیش بینی شده است.

سایر قطارها نیز باید تا پایان مارس ۲۰۲۸ تحویل داده شوند. قرار است این قطارها از هشت واگن تشکیل شود. همچنین فرض بر این است که دو قطار می توانند به هم متصل شوند.

این خط آهن سریع السیر امکان سفر از مسکو تا سن پترزبورگ به طول ۶۷۹ کیلومتر را در ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه با ۱۶ توقف فراهم می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها
  • قطار ۶ تخته با ۴ تخته چه تفاوتی دارند؟
  • خرید آنلاین بیمه مسافرتی دارای اعتبار است