Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نامه‌ 28 تشکل دانشجویی به منتخبین شورای اسلامی شهر مشهد آمده است: شهردار باید به شهروندمحوری توجه داشته باشد و با همراهى و همفکرى تمامی صاحب نظران، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛ 28 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های مشهد طی نامه‌ای بهمنتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص انتخاب شهرداری توصیه‌های را یادآور شدند که در متن کامل آن آمده است:

بسمه تعالی

حضور محترم اعضای منتخب پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

سلام علیکم؛

در پی انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد در اردیبهشت سال96 و روزهای پایانی شورای چهارم بحث انتخاب شهردار استراتژیک ترین شهر کشور یعنی شهردار مشهد مقدس بحث داغ محافل رسانه ای شده است که در این راستا از نمایندگان محترم مجلس گرفته تا صاحب نظران شهری همگی انتخاب شهردار کارآمد را دغدغه اصلی خود می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ضمن عرض تبریک ایام با سعادت دهه کرامت بخصوص ولادت ولی نعمتمان حضرت امام رضا(ع) تشکلهای دانشجویی دانشگاههای مشهد بر خود لازم دانسته تا به عنوان بخش فعال و دغدغه مند بدنه دانشجویی نکاتی را پیرامون ویژگی های شهردار طراز شهر امام رضا(ع) به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و بازیگران انتخاب شهردار یاد آور شود.

در ابتدا نیز از آن بخش از خدمات و زحمات شورای چهارم و شهردار خدوم که سعی در نهادینه کردن فرهنگ خدمت بی منت به مردم بخصوص اقشار کم برخوردار داشته و فرهنگ و سیره رضوی را گسترش دادند تشکر می نماییم .

1-شهردارمشهد می بایست فردی انتخاب گردد که نخستین اولویت خود و مجموعه شهرداری مشهد را توسعه و تحکیم فرهنگ رضوی بشمارد،چرا که مشهد با نام پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری و در سطح جهان معرفی شده است و لازمه حفظ شان آن تلاش شبانه روزی شهردار جدید در این راستا می باشد تا بتوان در راستای تحقق این هدف بزرگ گام های جدی و موثری برداشت.

2-با توجه به وجود با برکت مضجع شریف امام رضا(ع) در شهر مشهد سالانه میلیونها زائر ایرانی و خارجی به این شهر جهت زیارت مشرف می شوند که می بایست شهردار جدید مشهد، شناخت و توجه جدی و قابل تاملی در بحث مهم زیارت داشته باشد، تازمینه زیارت آسان برای همه مشتاقان فراهم شده و موانع زیارت آسان را شناسایی و در راستای رفع آن تلاش جهادی داشته باشد.

3-مشهد مقدس با جمعیت حدود سه میلیون دویست هزار نفر به عنوان دومین شهر کشور نیازمند حضور شهرداری با بینش انقلابی ناب،پرتلاش و اجرایی و فارغ از هر گونه مشغولی ذهنی و فکری می باشد تا با شناخت و اشراف لازم به امورات شهری و با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی مسیر تعالی شهر مشهد حفظ و استمرار یابد.

4-شورای پنجم می بایست با دقت لازم به انتخاب شهردار دست بزند و افراد کاندیدای این سمت را بر اساس ویژگی هایی از جمله سابقه اجرایی موفق و شفاف، مهارت کافی، کاردانی، بینش و نگرش عمیق،اهل تعامل سازنده بودن و مستقل و وامدار نبودن به جریانات سیاسی بررسی و در نهایت دست به انتخاب بزند و نباید در مسئله انتخاب شهردار مشهد رانت ها و لابی های سیاسی تاثیر بگذارد. می بایست منافع شهر و شهروندان اولویت اول باشد و نه امیال جریان های سیاسی حامی.

5-شهرداری به‌ عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی اجتماعی روزمره مردم و فرهنگ عمومی حاکم بر شهر دارد و الزاماً یک شهردار موفق، شهرداری است که بتواند در راستای تحقق رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی کلی نظام و برنامه ششم توسعه قدم بردارد و تأثیر آن را در روند فضای جامعه و زندگی مردم ایجاد کند و با تلاش شبانه روزی در راستای شهر اسلامی پیش برود.

6-شهردار کسى نیست که صرفاً مدیریت یک سازمان را برعهده داشته باشد، بلکه شهردار کسى است که خود منتخب افراد منتخب مردم یک شهر است و مشروعیت اداره امور شهر را به واسطه رأیى که مردم به اعضاى منتخب خود در شهر مى دهند ، به دست مى آورد. بنابراین باید بتواند شهر را با مدیریت شورایى اداره کند.براى این امر، وى باید به این نوع مدیریت باور داشته باشد و با همراهى و همفکرى تمامی صاحب نظران، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد ، به گونه اى که شهر در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه هاى عمرانى و فعالیت هاى خدماتى در پاسخ به نیازهاى واقعى مردم و ارزش های شهر تعریف و اجرا شوند.

7- شهردار مشهد میبایست به مدیریت شهروند محور باور داشته باشد و سازمان اداره شهردارى را با این باور ساماندهى کند. بنابراین باید بتواند به سهولت با مردم ارتباط برقرار کند و خود نیز همواره در خط مقدم خدمت خالصانه به مردم حضور میدانی داشته باشد . میبایست با سازماندهى مناسب، امکان آگاهى از نظریات و دیدگاه هاىواقعى مردم فراهم گردد و به تدوین سازوکار مناسب مدل الگو مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها با در نظر گرفتن دو اصل شفافیت و عدالت بپردازد و بر این اساس شهر را در چارچوب ویژگی ها و هنجارهای فرهنگی شهر مدیریت کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد

بسیج دانشجویی مراکز دانشگاهی مستقل مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه خیام

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سجاد

بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی مشهد

بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید منتظری

بسیج دانشجویی دانشگاه های علمی کاربردی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی الزهرا(س)

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی مطهری

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خراسان

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکیم توس

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی فردوس

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی توس

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی تاوران

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اسرار

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بهار

بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بینالود

بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی دادگستری

بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی

هیات دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از ۸ لغایت ۱۶ اردیبهشت با مراجعه به سایت گلستان نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

برای تغییر محل آزمون در ابتدا ضروری است که دانشجویان نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند تا گزینه تغییر محل آزمون برای آنها فعال شود.

اگر دانشجویی قصد تغییر محل آزمون خود را ندارد و می‌خواهد در همان مرکز محل تحصیل امتحان دهد، نیازی به انجام این عملیات ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید