Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب یگانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مبلغ برداشته شده توسط اداره مالیات از حساب شهرداری بابت جرائم مالیات و عدم پرداخت ارزش افزوده از سوی شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند، اضافه کرد: طبق قانون سازمان‌های تابعه این نهاد هم از پرداخت مالیات معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار زنجان با بیان اینکه 100 درصد سهام سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری متعلق به این نهاد است، عنوان کرد: به دلیل موارد قانونی این سازمان‌ها نیز باید از مالیات معاف شوند.

یگانه با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی برای سازمان اتوبوسرانی که در پرداخت حق و حقوق کارکنان خود دچار مشکل است، مالیات پیش‌بینی کرده، عنوان کرد: اداره مالیات برای کمک شهرداری به این نهاد نیز جرائم مالیاتی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای آسفالت خیابان‌ها مواد اولیه تهیه کرده و به شهرداری‌های نواحی تحویل می‌دهد، گفت: سازمان مالیات برای این خدمات که توسط خود این دستگاه تولید شده نیز برای شهرداری مالیات در نظر گرفته است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه اداره کل مالیات سهم 3 درصد شهرداری از مالیات را واریز و بلافاصله برداشت کرده است، گفت: این برداشت با کشیدن اجرائیه و به مبلغ 3.5 میلیارد تومان انجام شده است و دلیل آن جرائم و اصل بدهی مالیات اعلام شده است.

یگانه با بیان اینکه خود مالیات نباید برای شهرداری برداشت و منظور می‌شد، افزود: این در حالی است که علاوه بر اصل مالیات، 400 درصد جریمه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکههم‌اکنون فصل عمرانی کار در شهرداری است، اضافه کرد: برداشت مبلغ 3.5 میلیارد تومان، شهرداری را با مشکل شدید مالی مواجه کرده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه موضوع برداشت از حساب شهرداری زنجان بهمسؤولاناستانی اعلام شده است، گفت: متاسفانه تاکنون ریالی از این پول به حساب شهرداری بازنگشته است.

یگانه با تکذیب واریز پول برداشت شده به حساب شهرداری زنجان عنوان کرد: این پول واریزی در واقع حق و حقوق و سهم شهرداری و منابع دیگر است.

ویتاکید کرد: جریمه و پول برداشت شده از حساب شهرداری زنجان از جیب شهروندان رفته و منتظر پیگیریمسؤولانبرایبازگشت مبلغ مورد نظر به حساب شهرداری زنجان هستیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مبلغ برداشت شده از حساب شهرداری حق 500 – 400 هزار شهروند زنجانی است، تاکید کرد: با این پول می‌شود بسیاری از فعالیت‌های عمرانی را پیش‌برد، اما متاسفانه این اقدام ما را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موضوع اخذ مالیات از شهرداری با گلایه سید سعید صفوی مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان از برداشت این مالیات در جلسه فرمانداری زنجان آغاز شد که در همان جلسه فرماندار زنجان وعده داد، پول‌های برداشت شده به حساب بازگردانده شود.

انتهایپیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن

حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «روش تطهیر کف خانه و مانند آن» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* روش تطهیر کف خانه و مانند آن

سؤال: اگر کف خانه با خون، نجس شده و جایی برای خارج شدن آب وجود نداشته باشد، برای تطهیر چگونه عمل کنیم؟

جواب: پس از برطرف کردن عین نجاست، به یکی از دو روش زیر می‌توان آنجا را تطهیر نمود:

۱: آب کر (لوله کشی) به جای نجس وصل شود و همه آن محل را فرا بگیرد.

۲: آب قلیل بر محل نجس شده، ریخته شود سپس با دستمال و مانند آن برداشته شود و بنابر احتیاط واجب یک بار دیگر بر محلی که آب جمع شده بود مجددا آب ریخته شده و با دستمال و مانند آن برداشته شود. (اگر برای دفعه دوم از دستمال قبلی استفاده شود باید ابتدا تطهیر گردد).

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم