Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صیدانلو که امروز برای برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی به مشهد سفر کرده بود، در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با فدراسیون جهانی این رشته FIA، سال آینده برای اولین‌بار، ایران میزبان مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی زنان کشورهای اسلامی در رشته سرعت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات چند شهر بزرگ ایران از جمله مشهد، تهران و تبریز را در نظر داشتیم که در نهایت تصمیم‌گیری بر این شد تا این رقابت‌ها در تبریز برگزار شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بیان کرد: در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی چند ویژگی خاص داریم که هیچ کس نمی‌تواند منکر آنها شود و این ویژگی‌ها سبب جذب افراد به این رشته می‌شود، علاوه بر این، علاقه‌مندی شدید جوانان به این رشته سبب شده تا همواره شاهد رشد و توسعه آن و حضور جوانان در این رشته جذاب باشیم.

صیدانلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت‌های بانوان در حوزه موتورسواری آغاز شده است؟ گفت: ما تابع یک‌سری قوانین مشخص هستیم، در همین راستا، در سال گذشته با مجوزی که حوزه بانوان وزارت ورزش و جوانان صادر کرد ،شرایط حمایتی از ورزش بانوان در رشته موتور سواری فراهم کردیم.

وی افزود: پیش از این، مجوز بانوان به دلیل علاقه‌مندی زیادی که به این رشته ورزشی داشتند، فعالیت‌های غیر رسمی را هم انجام می‌دادند و این در شرایطی بود که نه از مکان مناسبی برخوردار بودند، برای تمرینات و نه اجازه فعالیت در پیست‌های رسمی ما را داشتند و البته خطراتی را هم در جاده‌ها به واسطه حوادث مختلف و تمرینات خود به جان می‌خریدند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ادامه داد : در این راستا ما در این فدراسیون، برای بانوان موتورسوار یک چتر حمایتی ایجاد کردیم ، در تهران پیست اصلی این رشته را هفته‌ای دوباره در اختیار بانوان موتور سوار قرار داده‌ایم و به استان‌هایی که دارای پیست هستند چه در موتور کراس و چه در ریس که در آینده فعالیت بیشتری آغاز می‌شود، پیست‌های خود را در اختیار بانوان موتورسوار قرار ‌دهند، در خراسان رضوی نیز مشکلی بابت این موضوع نداریم.

وی درباره فعالیت‌ها و اقدامات فدراسیون برای حضور در مسابقات فرمول نیز گفت: ما باید شرایط را برای حضور ورزکارانمان فراهم کنیم، در حال حاضر، کوروش محمدخانی راننده مشهدی تنها فردی است که از ایران در مسابقات فرمول شرکت می‌کند و این هم به دلیل علاقه بالای خود این ورزشکار و پدرش است، در این سال‌ها نیز هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند.

صیدانلو اظهار داشت: ما باید بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنیم و آن چیزی که مشخص است، اینکه فعلا ما نمی‌توانیم برای مسابقات فرمول برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم، چراکه شرایط و بسترهای آن را باید در کشور برای ورزشکاران این رشته فراهم سازیم که متاسفانه این شرایط در حال حاضر فراهم نیست.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: پیست‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی ما مشکلات فراوانی دارند و باید برای رفع این مشکلات تلاش شود، در بین چند هزار طرح ورزشی و چندین میلیارد بودجه عمرانی که در کشور به ورزش اختصاص دارد، طی 40 سال گذشته متاسفانه حتی یک طرح ویژه رشته موتورسواری و اتومبیلرانی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ما این رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم که تا وزارت ورزش و جوانان، بخشی از بودجه‌ها را به منظور ایجاد فضاهای مورد نیاز برای رشته‌های موتور سواری و اتومبیلرانی اختصاص دهد، خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان هم نگاه ویژه‌ای به ایم مقوله دارد و فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی را در این خصوص بتوانیم به علاقه‌مندان این رشته بدهیم.

صیدانلو اضافه کرد: ما در گذشته شرایطی برای حضور ورزشکارانمان در مسابقات بین‌المللی فراهم نکرده بودیم، یا خیلی کم بوده است، این در شرایطی است که از ابتدای سال جاری این تصمیم را گرفته‌ایم تا بتوانیم در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشیم، چراکه اعتقاد داریم ورزشکاران ما از پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

وی همچنین در خصوص برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی گفت: این مجمع با حضور سه کاندید برگزار شد که در نهایت اعضا به انتخاب رضا رمضانی برای ریاست این هیات رای دادند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ادامه داد: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی یکی از بهترین هیات‌های ما در کشور به شما ر می‌رود که به خوبی توانسته‌اند با استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی، برنامه‌های خود را پیش ببرند و البته فعالیت خوبی هم در رشته‌های موتور سواری و اتومبیلرانی در ایران داشته‌اند.

صیدانلو اظهار داشت: در حال حاضر پیست‌های خوبی در خراسان رضوی و مشهد در رشته موتور و اتومبیل رانی وجود دارد و به دنبال این هستیم تا وضعیت مالکیت پیست ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد را هم مشخص کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی را با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار کردیم و در حال رسیدن به یک هدف مشخص هستیم تا بتوانیم از فضای موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز