Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور رضوانی جلال ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاری کار سخت و دشواری است، اظهار کرد: بدون حضور خبرنگاران در بخش کشاورزی کار بسیار سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان 135 درصد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تحقق پیدا کرد، ادامه داد: تلاش ما در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی 8 هزار و 500 هکتار است، از تولید 12 هزار تن دانه روغنی در استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید محصول گندم، اجرای آبیاری تحت فشار، ایجاد تعاونی آب‌بران و مکانیزاسیون، اعتباراتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: 310 هزار تن گندم خریداری شده است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 600 تن کلزا خریداری شده است، گفت: 81 درصد بهای کلزای برداشت در استان همدان پرداخت شده چراکه پرداخت پول این محصول در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 360 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده اما تاکنون 7 میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: اولویت دولت در تقویت کشت دانه‌های روغنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد اراضی مستعد در استان مجهز به آبیاری نوین شدند، تصریح کرد: 20 درصد مانده نیز مربوط به اراضی کشاورزی کوچک و خرد است که نیاز به یکپارچه‌سازی دارند.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای اجرای آبیاری نوین اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: امسال یک‌هزار میلیارد تومان به اعتبارات پیشین افزوده شده تا هر استانی بتواند با توجه به وضعیت زیرساخت‌ها از آن استفاده کند.

رضوانی‌جلال با تاکید بر اینکه برای اجرای آبیاری نوین در تمام اراضی مستعد استان همدان باید یکپارچه‌سازی انجام شوند، افزود: سال گذشته در استان همدان 60 میلیارد تومان جذب شد و تلاش خواهیم کرد که امسال یارانه بیشتری دریافت شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم آبیاری تحت فشار را به آبیاری قطره‌ای تبدیل کنیم اما فعلا محقق نشده است، افزود: راندمان آبیاری تحت فشار 60 درصد است اما راندمان مصرف آب در آبیاری قطره‌ای می‌تواند تا 90 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه نهاده‌های کشاورزی شامل آب، کود و سم می‌شود افزود: باید با حداقل نهاده بتوان بیشترین تولید و بازدهی را داشت.

وی با اشاره به اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر سابقه کمی در استان همدان داشته است، بیان کرد: کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کشت زعفران، پسته و گل محمدی در استان همدان رو به رشد است.

رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در استان همدان از 20 هکتار به بیش از 80 هکتار رسیده است، ادامه داد: محصولات کم‌آب‌بر علاوه بر کم بودن مصرف آب ارزش افزوده بالایی دارد.

وی در رابطه با طرح تجمیع اراضی کشاورزی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی باید با اعتبارات استانی انجام شود، تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌های استان همدان یکپارچه‌سازی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در نهاوند کشاورزان همکاری خوبی برای یکپارچه‌سازی اراضی دارند، بیان کرد: 270 هکتار در کل استان همدان یکپارچه‌سازی اراضی انجام شده است و در اراضی خرد استان در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای بخش کشاورزی آب هم آب و هم نان است، افزود: کشاورزان با حساسیت و دقت از آب بهره می‌برند چراکه باید با آب کمتر محصول بیشتری تولید کرد.

رضوانی‌جلال در رابطه با امنیت غذایی با بیان اینکه کشاورزی شوخی‌بردار نیست و کسی نمی‌تواند با کشاورزی شوخی کند، تاکید کرد: امنیت غذایی بسیار مهم و وظیفه خطیر بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی در کشاورزی مهم و مورد تاکید رهبری است، افزود: احتمال ابقای وزیر جهاد کشاورزی به خاطر تاکید بر امینت غذایی و بهره‌وری بالا از منابع وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه سال‌های گذشته محصول چغندر قند در استان همدان 43 تن برداشت می‌شد اما سال گذشته به 53 تن رسید، بیان کرد: میانگین کشور برای برداشت چغندرقند در کشور 57 تن در هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور دولت 5 هزار میلیارد تومان برای مکانیزه کردن تولید تسهیلات پرداخت کرده است، ادامه داد: 270 میلیارد تومان در استان همدان برای مکانیزه کردن تسهیلات در مدت پنج سال پرداخت شده است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه سال گذشته 56 میلیارد تومان معادل 105 درصد تسهیلات مکانیزاسیون در استان همدان جذب شد، بیان کرد: در استان همدان سال گذشته مکانیزاسیون از 1.5 به 1.6 درصد افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تاکنون در استان همدان 100 هکتار گلخانه ایجاد شده که 90 هکتار گلخانه سبزی و سیفی و 10 هکتار گلخانه گل و گیاه است، بیان کرد: دو یا سه طرح گلخانه محرک در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه گلخانه 6 هکتاری گل رز مایا طرح نو و پیشرفته‌ای است، بیان کرد: یک طرح گلخانه 25 هکتاری نهاوند گل ارکیده در دست ساخت است و 24 میلیارد تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده و جزو طرح‌های محرک است.

وی در رابطه با جشنواره گردو با بیان اینکه تعاونی گردوکاران امسال مدیریت این جشنواره را بر عهده دارد، افزود: هرچقدر کار‌ها به بخش خصوصی واگذار شود بخش خصوصی بهتر کار را انجام می‌دهد.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه در سه ماه گذشته در استان همدان 2.5 هکتار گلخانه اجرا شده است، افزود: 29 درصد ارزش افزوده و 26 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی 117هزار بهره‌بردار در استان همدان وجود دارد، افزود: 500 تشکل و شرکت از این 117 هزار بهره‌بردار کشاورزی پشتیبانی می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در رابطه با صنایع تبدیلی همیشه فکر می‌کنیم صنایع تبدیلی فقط مربوط به سیب زمینی است، تصریح کرد: صنایع تبدیلی کشمش در استان همدان وجود دارد و حتی دیگر استان‌ها برای فرآوری محصول کشمش خود را به همدان می‌آورند.

وی با بیان اینکه صنایع لبنی در استان همدان به اندازه‌ای وجود دارد که با ظرفیت ناقص کار می‌کند، افزود: در دانه روغنی کمتر استانی مانند استان همدان صنایع تبدیلی دارد.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه صنایع تبدیلی برای چغندر قند در استان همدان وجود دارد اما ظرفیت آن کم است، افزود: در محصول سیب زمینی صنایع تبدیلی وجود ندارد و فقط یک سیب زمینی الوند واحد بزرگی بود که با ظرفیت بسیار ناقص کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته سیب زمینی به دلیل نبود امکانات نگهداری سبز و یا یخ زده می‌شد، بیان کرد: اکنون 140 هزار تن ظرفیت سردخانه ایجاد شده و 175 هزار تن در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیات اینکه با 500 میلیارد تومان در کشور برای ایجاد صنایع تبدیلی تسهیلات گذاشته شده که در مناطق محروم نرخ سود آن 12 درصد است، ادامه داد: قیمت گندم یک‌هزار و 300 تومان است.

وی با بیان اینکه امسال در استان همدان تمام خرید‌های گندم از طریق سامانه کشاورزان ثبت شده است، بیان کرد: تولید گندم در اراضی دیم به دلیل عدم بارندگی دچار کاهش شده برای اینکه مطمئن شویم تولید واقعی است باید از مراکز جهاد گواهی صحت تولید بگیرد.

رضوانی جلال با بیان اینکه تولید 550 هزار تن گندم در استان همدان از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از 300 هزار تن گندم در استان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی ابقا می‌شود، افزود: وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های خود را ادامه می‌دهد و برنامه‌های جدیدی در هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه طرح کاداستر موضوع مهمی است که در استان همدان اجرا می‌شود، افزود: سال گذشته 40 هزار هکتار کاداستر اجرا شد و امسال 90 هزار هکتار باید اجرا شود.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

با حکم محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علی باقری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب شد.

علی باقری از یکم بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمت رسان حوزه کشاورزی استان بوده است.

در این حکم آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیرو‌های متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام‌های موثر بردارید.

توفیق شمارا از درگاه خداوند منان خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم