Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طبق اصل يکصد و بيست و يکم قانون اساسي، رئيس‏‌جمهور در مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ در جلسه‏‌اي‏ که‏ با حضور رئيس‏ قوه‏ قضائيه‏ و اعضاي‏ شوراي‏ نگهبان‏ تشکيل‏ مي‏‌شود، سوگند ياد مي‏‌کند و سوگندنامه‏ را امضاء مي‏‌نمايد.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، مراسم تحليف رئيس جمهور دوازدهم حسن روحاني امروز (شنبه 14 مردادماه) از ساعت 17 تا 20 در صحن علني مجلس شوراي اسلامي و با حضور رؤساي قواي مقننه و قضاييه، اعضاي شوراي نگهبان، نمايندگان مجلس، وزرا و معاونان رئيس‌جمهور و ساير مسئولان لشکري و کشوري و همچنين ميهماناني از کشورهاي ديگر برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحليف در لغت و قانون
«تحليف» در لغت به معناي «سوگند ياد کردن» است؛ مطابق با اصل يکصد و بيست و يکم قانون اساسي، رئيس‏‌جمهور در مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ در جلسه‏‌اي‏ که‏ با حضور رئيس‏ قوه‏ قضائيه‏ و اعضاي‏ شوراي‏ نگهبان‏ تشکيل‏ مي‏‌شود به‏ ترتيب‏ زير سوگند ياد مي‏‌کند و سوگندنامه‏ را امضاء مي‏‌نمايد.
«‎‎‎‎‎‎من‏ به‏ عنوان‏ رئيس‏ جمهور در پيشگاه‏ قرآن‏ کريم‏ و در برابر ملت‏ ايران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند ياد مي‏ کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمي‏ و نظام‏ جمهوري‏ اسلامي‏ و قانون‏ اساسي‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحيت‏ خويش‏ را در راه‏ ايفاي‏ مسئوليتهايي‏ که‏ بر عهده‏ گرفته‏ ام‏ به‏ کار گيرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلاي‏ کشور، ترويج‏ دين‏ و اخلاق‏، پشتيباني‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هر گونه‏ خودکامگي‏ بپرهيزم‏ و از آزادي‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقي‏ که‏ قانون‏ اساسي‏ براي‏ ملت‏ شناخته‏ است‏ حمايت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سياسي‏ و اقتصادي‏ و فرهنگي‏ کشور از هيچ‏ اقدامي‏ دريغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پيروي‏ از پيامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار عليهم‏ السلام‏ قدرتي‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتي‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ اميني‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏».
نحوه قرائت سوگندنامه
اين سوگندنامه بايد توسط شخص رئيس جمهور با صدايي بلند و رسا قرائت شود؛ رئيس قوه قضائيه نيز مطابق رسم متداول در هنگام قرائت متن سوگندنامه، در کنار رئيس جمهور قرار مي‌گيرد؛ همچنين اعضا شوراي نگهبان که اعتبارنامه رئيس جمهور را توشيح کرده‌اند نيز در جلسه تحليف در مجلس حضور خواهند داشت.
پيش از قرائت متن سوگندنامه توسط رئيس جمهور، روساي قواي مقننه و قضائيه به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.
آنطور که روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي اعلام کرده است، مراسم تحليف دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري بي‌سابقه‌ترين مراسم به لحاظ کيفيت حضور ميهمانان خارجي است. در مراسم تحليف رئيس‌جمهور، روساي 3 قوه سخنراني مي‌کنند و رئيس‌جمهور نيز طبق اصل 121 قانون اساسي تحليف مي‌شود و سوگند ياد مي‌کند. بيش از 160 خبرنگار خارجي و بيش از 200 خبرنگار و عکاس داخلي مراسم تحليف رئيس‌جمهور را پوشش خبري مي‌دهند.
مراسم تنفيذ
مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري دوره دوازدهم صبح روز پنج‌شنبه 12 مرداد 96 در حسينيه امام خميني (ره) با حضور مسئولان نظام و شخصيت‌هاي لشکري و کشوري و سفراي کشور‌هاي خارجي برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامي با تنفيذ رأي ملت، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني را به رياست جمهوري اسلامي ايران منصوب کردند.
پيرو برگزاري مراسم تنفيذ حکم رياست جمهور دوازدهم، ساعت 17 امروز شنبه 14 مرداد 96 نيز مراسم تحليف حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني به عنوان دوازدهمين رئيس جمهور ايران، در صحن علني مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود.
براي برگزاري اين مراسم مهم تدابير ويژه‌اي اتخاذ شده است؛ از تعطيلي پايتخت و ارتقاء سطح حفاظتي مجلس گرفته تا دعوت از مسئولان بلندپايه کشور‌هاي خارجي.
تعطيلي پايتخت
محسن حاجي ميرزايي دبير هيئت دولت روز دوشنبه 9 مرداد 96 اعلام کرد با توجه به شرکت گسترده هيئت‌هاي خارجي در مراسم تحليف رئيس‌جمهور و به منظور برگزاري مناسب مراسم و ايجاد تسهيلات لازم در رفت و آمد هيئت‌هاي خارجي و رفاه حال شهروندان تهراني، کليه دستگاه‌هاي دولتي و نهاد‌هاي عمومي غير از اورژانس و نهاد‌هاي امدادي روز شنبه 14 مرداد در شهر تهران تعطيل است.
تمهيدات ترافيکي
سردار مهماندار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز درباره تمهيدات ترافيکي در نظر گرفته شده براي برگزاري مراسم تحليف گفت: روز شنبه، با توجه به برگزاري مراسم تحليف رياست جمهوري، تمهيدات ترافيکي در اطراف مجلس و محور‌هاي منتهي به ميدان بهارستان اعمال خواهد شد که بر اساس آن، از ساعت 14 روز شنبه در محور غرب به شرق خيابان جمهوري از تقاطع استانبول محدوديت ايجاد خواهد شد و مسير جايگزين فردوسي به شمال و خيابان انقلاب خواهد بود. از ساعت 14 روز شنبه در خيابان مجاهدين از تقاطع خيابان ايران به غرب نيز محدوديت تردد ايجاد خواهد شد، مسير جايگزين خيابان زرين خامه خواهد بود. همچنين از همين ساعت مسير شمال به جنوب خيابان ابن سينا در تقاطع فخر آباد نيز داراي محدوديت تردد خواهد بود و مسير جايگزين آن خيابان شهيد مشکي است».
جلسات ستاد
بهرام قاسمي هم در جريان نشست خبري روز دوم مرداد خود در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا آماري از هيئت‌هاي ديپلماتيک که براي مراسم تحليف رئيس جمهور به ايران سفر خواهند کرد داريد؟ گفت: هيئت‌هاي ديپلماتيک قابل توجهي به ويژه از همسايگان در مراسم تحليف رياست جمهوري در ايران حضور خواهند داشت و کميته‌هاي مختلفي در ستاد برگزاري مراسم تحليف با محوريت مجلس شوراي اسلامي، وزارت امور خارجه و برخي عوامل دفتر رياست جمهوري در اين رابطه مشغول فعاليت هستند و اقدامات آن‌ها در مراحل پاياني است.
قاسمي تصريح کرد که «طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته نمايندگاني از ساير کشور‌ها در سطح خوبي در مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني شرکت مي‌کنند. در همين چارچوب هيئت‌هاي قابل توجه و متعددي از کشور‌هاي همسايه در اين مراسم حضور پيدا خواهند کرد».
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: هيئت مورد اشاره که به رياست يکي از معاونان وزارت امور خارجه تشکيل شده است به منظور برگزاري هرچه بهتر اين مراسم و حضور مناسب نمايندگان ديگر کشور‌ها در مراسم تحليف دوزادهمين رييس جمهور، به صورت مرتب تشکيل جلسه داده و امور را مورد بررسي و نظارت قرار مي‌دهد.
اعلام آمادگي مقامات خارجي
حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهور نيز، چهارم مرداد پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران، از اعلام آمادگي تعدادي از سران و مقامات کشور‌هاي خارجي براي حضور در مراسم تحليف حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان رييس دولت دوازدهم خبرداد.
قطعيت شرکت 92 هيئت
پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهور هم روز سه شنبه 10 مرداد اعلام کرد که «8 رئيس جمهور و 19 رييس مجلس در مراسم تحليف حکم رياست جمهوري حضور دارند. تا کنون حضور حداقل 92 هيئت بلندپايه خارجي و بين المللي در اين مراسم مسجل شده و احتمال افزايش تعداد هيات‌ها نيز وجود دارد. در اين مراسم 25 هيئت از آسيا و اقيانوسيه 26 هيئت از کشور‌هاي عربي و آفريقايي و 30 هيئت از اروپا و قاره آمريکا شرکت مي‌کنند».
مهمانان ويژه‌
روز چهارشنبه 28 تيرماه «مهدي هنردوست» سفير جمهوري اسلامي ايران در پاکستان در ملاقات با رئيس مجلس سناي اين کشور، ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر با وي درخصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و منطقه‌اي، دعوتنامه رسمي رئيس مجلس شوراي اسلامي را براي حضور در مراسم تحليف حسن روحاني، تقديم وي کرد. همين روز سفير جمهوري اسلامي ايران در اردن در ديدار با «سليم زعنون» رئيس مجلس ملي فلسطين پيام دعوت علي لاريجاني به وي جهت سفر به تهران و شرکت در مراسم تحليف رئيس جمهور را تقديم اين مقام فلسطيني کرد.
پنجشنبه 29 تير، دفتر رياست جمهوري ارمنستان اعلام کرد که سرژ سرکيسيان در سفر به تهران پنجم اوت (14 مرداد) در مراسم تحليف حسن روحاني همتاي خود شرکت خواهد کرد.
يکشنبه اول مردادماه «حسين جابري انصاري» معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه در سفر به عراق از «فواد معصوم» رئيس‌جمهور عراق و همچنين رئيس مجلس اين کشور براي شرکت در مراسم تحليف حسن روحاني دعوت کرد.
روز جمعه 6 مرداد وزارت امور خارجه چين اعلام کرد: «هي ليفنگ» نماينده ويژه رييس‌جمهور اين کشور در مراسم تحليف رييس‌جمهور ايران که در چهاردهم مرداد برگزار مي‌شود شرکت خواهد کرد. هي ليفنگ، رييس کميسيون اصلاح و توسعه ملي چين است و بنا به گفته مقامات چين سفر وي به تهران با دعوت ايران انجام مي‌شود.
روز شنبه 7 مرداد نيز پايگاه اينترنتي اتحاديه اروپا اعلام کرد که «فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي شرکت در مراسم تحليف حسن روحاني به تهران سفر مي‌کند». در اين خبر اعلام شده بود که موگريني در اين سفر علاوه بر شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهور ايران، ديدار‌هاي دوجانبه‌اي نيز با مقامات کشورمان براي بررسي وضعيت اجراي توافق هسته‌اي و بحث و رايزني در مورد مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌اي خواهد داشت.
علاء الدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در روز يکشنبه 8 مرداد ماه در جريان سفر به عمان با «شيخ خالد بن هلال المعولي» رييس مجلس اين کشورديدار کرد و ضمن گفت‌وگو در مورد موضوعات دوجانبه و منطقه‌اي پيام رييس مجلس شوراي اسلامي به وي براي شرکت در مراسم تحليف روحاني را به اين مقام عماني تقديم کرد.
بروجردي همچنين در سفر به قطر در ديدار با «عبدالله بن ناصر بن خليفه آل ثاني» نخست‌وزير اين کشور پيام کتبي دعوت رييس مجلس شوراي اسلامي از مقامات قطر براي حضور در مراسم تحليف رياست‌جمهوري را به وي تقديم کرد. رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس در اين ديدار از طريق نخست‌وزير قطر از امير اين کشور براي شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهور دوازدهم ايران دعوت به عمل آورد.
روز دوشنبه 9 مرداد خبرگزاري شينهوا به نقل از مقامات کره شمالي اعلام کرد: «کيم يونگ نام»، رئيس مجلس خلق کره شمالي از طريق روسيه به ايران سفر خواهد کرد تا در مراسم تحليف حسن روحاني شرکت کند.
حضور اصحاب رسانه‌
131 خبرنگار خارجي از 29 کشور جهان روز شنبه مراسم تحليف رييس جمهوري کشورمان را پوشش مي‌دهند.
ارتقاء سطح حفاظت
پيشتر حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزير کشور -سه شنبه 10 مرداد - در حاشيه جلسه معاونان امنيتي استانداري‌هاي سراسر کشور با اشاره به تمهيدات امنيتي اتخاذ شده براي مراسم روز تحليف گفته بود: «در ايام مراسم تحليف با توجه به حجم زياد هيئت‌هاي حاضر در اين مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از حساس به حياتي تغيير داده‌ايم. همچنين تمام پبش بيني‌هاي تامين امنيتي و ترافيکي صورت گرفته و مسئوليت کليه مراسم به قرارگاه ثارالله داده شده است؛ علاوه بر اين، تمام اقدامات مبتني بر هماهنگي با نيرو‌هاي نظامي و انتظامي همچون سپاه براي مشارکت در تامين امنيت انجام شده است. طي جلساتي در وزارت کشور براي مراسم تحليف، تقسيم کار صورت گرفته و وظايف پدافند هوايي و ديگر قسمت‌ها مشخص شده است».
قرارگاه ثالله
به گزارش ميزان، قرارگاه ثارالله يکي از قرارگاه‌هاي امنيتي سپاه پاسداران در تهران است که وظيفه آن، مديريت امنيت پايتخت و ديگر شهر‌هاي استان تهران است. از سال 1374 قرار بر اين شد که قرارگاه ثارالله در صورت بروز بحران به تشخيص شوراي عالي امنيت ملي و تاييد مقام معظم رهبري، مسئوليت برقراري امنيت شهر تهران را عهده‌دار باشد، ولي در شرايط عادي اين مسئوليت بر عهده نيروي انتظامي است.
سردار اسماعيل کوثري که سابقه 16 سال فرماندهي لشکر 27 محمد رسول الله ص، رياست اداره امنيت ستاد کل نيرو‌هاي مسلح و رئيس کميته دفاعي مجلس شوراي اسلامي را در کارنامه خود دارد صبح روز شنبه 10 تير 96 به عنوان جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه معرفي شد.
اولين اظهارات فرمانده
سردار اسماعيل کوثري جانشين جديد فرمانده قرارگاه ثارالله در اولين مصاحبه خود پس از انتصاب به سمت جديد به خبرنگار ميزان گفت: عمر قرارگاه ثارالله حدود 23 سال است که در طول اين مدت، در جهت هماهنگي دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و حتي دستگاه‌هاي غيرامنيتي در تهران، اقدامات شايسته‌اي را انجام داده است.
وي افزود: اگر در استان تهران شاهد امنيت بالايي هستيم، قطعا قسمتي از آن بر اثر پيگيري‌ها، پيش‌بيني‌ها و پيش‌گيري‌هاي قرارگاه ثارالله سپاه است.
سردار کوثري با بيان اينکه قرارگاه ثارالله هيچگاه در کار ناجا، وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌هاي امنيتي يا اطلاعاتي دخالت نمي‌کند بلکه در جهت ايجاد هماهنگي و به‌لحظه‌بودن براي روز‌هاي بحراني، ايفاي نقش مي‌کند، خاطرنشان کرد: قرارگاه ثارالله بر اساس تشخيص شوراي عالي امنيت ملي، تمام دستگاه‌هاي امنيتي، غيرامنيتي و اطلاعاتي را در جهت برقراري امنيت بکار مي‌گيرد و به همين دليل مسئوليت بسيار خطيري را بر عهده دارد.
جانشين جديد فرمانده قرارگاه ثارالله با بيان اينکه اميدواريم آن روز‌هاي مبادايي که قرارگاه ثارالله بايد در آن نقش‌آفريني کند هيچگاه پيش نيايد، خاطرنشان کرد: در سال‌هاي 78 و 88، عملکرد قرارگاه ثارالله براي مردم عزيز تهران امنيت‌آفرين بود
وي با بيان اينکه قرارگاه ثارالله بسياري از کار‌هاي مقدماتي‌اش را از قبل انجام مي‌دهد و طبق تصميم شوراي عالي امنيت ملي و يا با دستور فرمانده معظم کل قوا، کار ن‌هايي را انجام مي‌دهد، يادآور شد: ادامه روند تامين «امنيت پايدار» فعلي، هدف اصلي قرارگاه ثارالله است.
فرصت قانوني
براساس قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي پس از برگزاري مراسم تحليف، رييس جمهوري دو هفته فرصت دارد تا اسامي وزراي پيشنهادي را به مجلس ارايه کند و نمايندگان مجلس نيز يک هفته به بررسي برنامه دولت و راي اعتماد به وزراي پيشنهادي مي‌پردازند.
معرفي وزراء در روز تحليف
اسدالله عباسي عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان با اشاره به برگزاري مراسم تحليف رئيس جمهور در مجلس، گفت: طبق اطلاعات کسب‌شده، احتمالا آقاي روحاني فهرست وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم را به‌همراه رزومه کاري و برنامه‌هاي‌شان همزمان با مراسم تحليف به مجلس تقديم مي‌کند.
مدعوين سرشناسي که تاکنون براي تحليف وارد تهران شده‌اند
«فواد معصوم» رئيس جمهور عراق شامگاه جمعه وارد تهران شد و مورد استقبال نعمت زاده وزير صنعت قرار گرفت. «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، صبح امروز(شنبه) وارد تهران شد؛ «شيخ نعيم قاسم» معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان و «رمضان عبدالله» دبيرکل جهاد اسلامي فلسطين نيز ديروز به تهران آمدند.
رئيس مجلس کره جنوبي بعد ازظهر روز جمعه براي شرکت در مراسم تحليف رئيس‌جمهور کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. «ايگور دودون» رييس جمهوري مولداوي نيز بامداد جمعه براي شرکت در مراسم تحليف، وارد فرودگاه مهر آباد شد.
«آلبرتو اورتگا» نماينده ويژه پاپ فرانسيس در پاسخ به دعوت رسمي براي حضور در مراسم تحليف حسن روحاني رئيس جمهوري منتخب ايران جمعه صبح وارد تهران شد.
«اليستر برت»، معاون وزير خارجه انگليس ظهر ديروز جمعه از طريق فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) وارد تهران شد.
حضور 8 رئيس جمهور و 19 رئيس مجلس
مسعود پزشکيان نايب رئيس مجلس امروزبا اشاره به برگزاري مراسم تحليف رياست جمهوري با 105 هيات خارجي گفت: 19رئيس مجلس، 8 رئيس جمهور، 8 معاون رئيس جمهور و نخست وزير، 34 فرستاده ويژه، نزديک 14 رئيس گروه دوستي و 3 رئيس کميسيون مجالس در مراسم تحليف رئيس جمهور حضور دارند.
انتهاي پيام/




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان

تمرین فوتبالیست‌های مس پیش از دیدار با گلگهر سیرجان با حضور رییس هیئت مدیره باشگاه در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی باشگاه مس رفسنجان، عصر روز دوشنبه دهم اردیبهشت، فوتبالیست‌های مس زیرنظر محرم نویدکیا سرمربی در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان به تمرین پرداختند.

در تمرینات مس رفسنجان پیش از دیدار با گل گهر سیرجان، اصغر صالحی، رئیس هیئت مدیره باشگاه صنعت مس و حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه نیز حضور داشتند.

تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان در ادامه رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۴۵ در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

کد خبر 749248

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است