Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در پي برگزاري مراسم تنفيذ دوازدهمين رئيس جمهوري اسلامي ايران در روز پنج شنبه (12 مرداد 1396) و ورود مقامات و هيات هاي عالي رتبه از سراسر جهان به منظور شرکت در مراسم تحليف حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني به کشورمان که عصر امروز (شنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار ميشود، اخبار مهمترين ديدار ها و ملاقاتهاي انجام شده رئيس جمهور ، رئيس مجلس، وزير امور خارجه کشورمان با مقامات خارجي در سه روز گذشته را ميتوانيد در لينک هاي زير دنبال کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





مراسم تنفيذ دوازدهمين رئيس جمهوري اسلامي ايران در محضر رهبر انقلاب برگزار شد.اين مراسم از ساعت 10:30 صبح روز (پنجشنبه) در حسينيه‌ امام خميني (ره) دفتر مقام معظم رهبري، در محضر حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور رؤساي قوا، رئيس مجلس خبرگان رهبري، مقامات کشوري و لشکري، علما و دانشگاهيان، جمعي از سفرا و نمايندگان بلندپايه‌ کشورهاي خارجي آغاز و در شبکه‌هاي مختلف راديويي-تلويزيوني و شبکه‌هاي اجتماعي (در فضاي مجازي) به صورت زنده پوشش داده شد.


رهبر انقلاب حکم تنفيذ حسن روحاني را اعطا کردند. لوح متن حکم تنفيذ رياست‌جمهوري دوازدهم توسط مقام معظم رهبري به رئيس‌جمهور منتخب مردم اعطا شد. بر اساس اصل 110 قانون اساسي، «امضاي حکم رياست‌جمهوري پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظايف و اختيارات رهبري» است و طبق قانون انتخابات رياست‌جمهوري «دوره‌ رياست جمهوري اسلامي ايران چهار سال است و از تاريخ تنفيذِ اعتبارنامه به‌وسيله‌ مقام رهبري آغاز مي‌شود».

رهبر انقلاب در مراسم تنفيذ حکم رياست‌جمهوري بر معيشت مردم، تعامل گسترده با دنيا و ايستادگي مقابل سلطه‌طلبان به عنوان سه جهت‌گيري اصلي دولت آينده تاکيد کردند. مقام معظم رهبري خاطرنشان کردند: يکي از موارد اهميت اين مراسم، آغاز دوره مديريتي جديد در کشور است که اميد مي‌رود رئيس‌جمهور محترم و مسئولان همراه ايشان در دوره جديد، با ابتکار ها و توانمندي‌هايِ بيش از گذشته، مطالبات مردم را برآورده و آنان را خرسند کنند. توصيه‌هاي رهبري به رييس‌جمهور، بغض روحاني و جاي خالي آيت‌الله هاشمي نيز از جمله حاشيه‌هاي مراسم تنفيذ دوازدهمين دوره رياست جمهوري بودند.

همچنين رييس جمهور در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري خود با بيان اينکه ما صداي مردم را بار ديگر شنيده ايم، تصريح کرد که بايد به اميد آنها توجه کنيم. روحاني افزود:کشور ما اگرچه از سر عزتمندي هزينه استقلال خود را مي‌پردازد، اما هيچگاه ايران تحميل انزوا از سوي دشمنان را نمي‌پذيرد و خواست بدخواهان در جهت دور نگه داشتن ايران از بهره‌گيري از تجربه‌هاي جهاني و حضور در عرصه بين الملل و تعامل با جهان را نمي‌پذيرد و ما نيز معتقديم برجام سند حسن نيت جمهوري اسلامي در ايجاد تعاملي سازنده با جهان است.

فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، فواد معصوم رييس جمهور عراق، رييس مجلس کره جنوبي، اشرف غني رئيس جمهور افغانستان ، وزير امور خارجه قزاقستان که جهت شرکت در مراسم تحليف حسن روحاني دوازدهمين رئيس‌جمهور ايران به تهران سفر کرده اند، با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني، رئيس جمهور کشور مان ديدار و گفت و گو کردند.
***
ديدارهاي لاريجاني با مهمانان تحليف

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري با چانگ سي کيون رئيس مجلس کره جنوبي گفت: ايران علاقه‌مند به تسريع در پيشبرد همکاري‌هاي اقتصادي با کره جنوبي است. وي همچنين در ديدار با کيم يونگ نام رئيس مجمع عالي خلق کره شمالي تاکيد کرد : ايران از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي دفاع مي‌کند وسلاح هسته‌اي را براي هر کشوري مضر مي داند.

لاريجاني در ادمه ديدار هاي خود با مقامات عالي رتبه کشور هاي خارجي که از سراسر جهان به منظور شرکت در مراسم تحليف دوازدهمين رييس جمهوري ايران به کشور مان سفر کرده اند در ديدار با تان سري پانديکار امين حاجي موليا رئيس مجلس مالزيتصريح کرد: ايران علاقه‌مند به گسترش همکاري‌هاي اقتصادي با کشورهاي اسلامي است. وي در ديدار با موسس علي معاون نخست وزير اوگاندا گفت:ظرفيت‌ها و منابع زيادي جهت همکاري‌هاي دوجانبه بين اوگاندا و ايران وجود دارد. رئيس مجلس در ديدار با ژان ماکس راکوتومانجي رئيس مجلس ملي ماداگاسکار نيز تاکيد کرد:امنيت پايدار ايران زمين ساز توسعه روابط با ماداگاسکار است.همچنين لاريجاني در ديدار با رئيس مجلس ملي بلاروستعاملات بانکي را کليد فعال شدن مراودات تجاري ايران و بلاروس دانست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با نبيه بري رئيس مجلس لبنان تاکيد کرد: همدلي و اتحاد ميان کشورهاي منطقه ريشه تروريست را خشک مي‌کند. وي در ديدار با جاب ايندوگامي رئيس مجلس تانزانيا اظهار کرد: تشکيل سفارتخانه تانزانيا در ايران به گسترش روابط کمک خواهد کرد. در ملاقات دميتريس سيلوريس رئيس مجلس قبرس با لاريجاني نيز بر تصويب موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف ميان ايران و قبرس تاکيد شد.

لاريجاني همچنين در ديدار با کارل هاينس کيف نايب رئيس مجلس اتريشتنها راه حل بحران‌هاي تروريستي را همگرايي همه کشورها دانست و در ديدار با ماهامادو بادوميا معاون رئيس جمهور غنا افزود: همکاري‌هاي ايران و غنا در حوزه دارويي و درماني بايد ارتقاء يابد. رئيس مجلس در ديدار با زبيري علي مولدي رئيس مجلس زنگبار نيز گفت: زنگبار از تجارب ايران در حوزه فني و حرفه‌اي و آموزش عالي بهره بگيرد.
ديدار هاي ظريف با مهمانان تحليف

فدريکا موگريني مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و هيات همراه همچنين صبح روز شنبه با محمد جواد وزير امور خارجه کشورمان ديدار کرد. ظريف همچنين در ملاقات با دميتريوس سيلويريس رئيس مجلس ملي قبرس بر توسعه همکاري‌هاي ميان دو کشور تاکيد کرد. رئيس مجلس ملي قبرس نيز نامه‌اي از طرف رئيس‌جمهور آن کشور در خصوص مذاکرات قبرس به دکتر روحاني رئيس‌جمهور کشورمان تسليم ظريف کرد. همچنين در ديدار موسس علي، معاون نخست‌وزير اوگاندا با ظريف در خصوص روابط دو جانبه و راههاي تقويت آن تبادل نظر شد. در ديدار رشيد مردوف، وزير امور خارجه ترکمنستان و محمد جواد ظريف نيز بر توسعه همه جانبه روابط ايران و ترکمنستان تاکيد شد.

اليستر برت معاون وزير خارجه انگليس با محمد جواد ظريف ديدار و گفت‌وگو کرد. وزير خارجه زيمبابوه نيز با ظريف ديدار کرد و در اين ديدار در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه اي از جمله برگزاري کميسيون مشترک، مبارزه با تروريسم و ديگر مسايل تبادل نظر شد. در ملاقات محمود باووميا معاون اول رييس‌جمهورغنا با وزير امور خارجه کشورمان راههاي گسترش روابط دو کشور به ويژه در حوزه هاي صنايع، انرژي، بانکي و کشاورزي مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. سزار ناوس وزير کشور و فرستاده ويژه رييس‌جمهور اکوادور نيز با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار کرد.

وزير مشاور در امور خارجه فرانسه در ديدار با ظريف بر گسترش همکاري‌ها با ايران به ويژه در حوزه اقتصادي تاکيد کرد. همچنين اشتفان ياکوب نايب رئيس پارلمان مجارستان در ملاقات با وزير امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندي از حضور در کشورمان گفت: بعد از برگزاري اولين کميسيون مشترک دو کشور مشتاقيم که همکاري هاي پارلماني و اقتصادي دو کشور به ويژه در زمينه کشاورزي را تقويت کنيم. ارلان عبدالدايف، وزير خارجه قرقيزستان و غيرت عبدالرحمانف، وزير امور خارجه قزاقستان نيز با وزير امور خارجه کشورمان ديدار کرد.

ظريف در ديدار با کارل هاينس کويف نايب رئيس اول پارلمان اتريش بر همکاري‌هاي بانکي ايران و اتريش تاکيد کرد. همچنين رابرت راسي وزير امورخارجه توگو در ملاقات با وزير امورخارجه کشورمان با ابراز خرسندي از حضور در جمهوري اسلامي ايران گفت: مايليم روابط دو کشور را در همه زمينه ها گسترش دهيم و در همين راستا علاقه‌مند هستيم شرکت هاي ايراني فعاليت هاي اقتصادي خود را در توگو افزايش دهند. ظريف در ملاقات با معاون اول نخست‌وزير اوکراين گفت: لازم است در روابط بانکي گام‌هاي بلندتري برداريم.
***
اسحاق جهانگيري در ملاقات با معاون اول نخست وزير اوکراين گفت:اقتصادهاي ايران و اوکراين مي توانند مکمل يکديگر باشند.معاون اول رييس جمهور همچنين در ديدار با تيگران سرکيسيان رييس هيئت مديره کميسيون اقتصادي اوراسيا تاکيد کرد که تحريم هاي جديد و يکجانبه آمريکا عليه ايران و روسيه محکوم و غيرقابل قبول است. وزير کشور نيز در ديدار با فرستاده ويژه رييس‌جمهور اکوادور گفت: اميدواريم بتوانيم روابط اقتصادي و تجاري خود را پس از توافق برجام افزايش دهيم. وي در ديدار رييس مجلس قبرس برجام را فرصت خوبي براي توسعه همکاري کشورهاي اروپايي با ايران دانست.
فدريکا موگريني مسوول سياست خارجه اتحاديه اروپا در ادامه ديدار هاي خود در سفر به ايران به منظور شرکت در مراسم تحليف دوازهمين رئيس جمهوري ايران با کمال خرازي رييس شوراي راهبردي روابط خارجي و وزير امور خارجه پيشين کشورمان و علي اکبر ولايتي رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت‌وگو کرد. يکي از موضوعات مهم مورد مذاکره ايران و اين مقام ارشد اروپايي که نمايندگي کشورهاي 1+5 در مذاکرات هسته‌اي و اجراي برجام را نيز بر عهده دارد به موضوع عدم پايبندي آمريکا به تعهدات خود در برجام باز مي‌گردد.

مراسم تحليف دوازدهمين رييس جمهور جمهوري اسلامي ايران ساعت 17 امروز(شنبه)در مجلس شوراي اسلامي و با حضور 1200 مهمان داخلي و خارجي برگزار مي‌شود. در مراسم تحليف علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه به ايراد سخن خواهند پرداخت. بعد از آن روحاني با حضور در پشت تريبون و براساس اصل 121 قانون اساسي سوگند ياد کرده و سوگندنامه‌اي را امضا مي‌کند و در نهايت نيز مراسم بعد از سخنراني دوازدهمين رييس جمهور به پايان خواهد رسيد.
ورود مهمانان شرکت کننده در مراسم تحليف دوازدهمين رييس‌جمهور ايران از بامداد روز 12 مرداد از فرودگاه‌هاي مهرآباد و امام خميني(ره) آغاز شده و هنوز ادامه دارد.



انتهاي پيام


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالا وقت توافق است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی پا را از این هم فراتر گذاشته و در اظهاراتی که انتقادات پیشین واشنگتن از عملکرد نظامیان صهیونیست در غزه را نقض می‌کند، حتی رنجی که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوجه فلسطینیان شده را هم به گردن حماس انداخت!

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق رژیم صهیونیستی و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

بلینکن در حالی حماس را مسئول عدم حصول توافق دانست که جریان‌های راست افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی هم با توافق مخالف بوده و کابینه را تهدید به انحلال کرده‌اند.

«اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی توافق در حال بررسی در مصر را «افتضاح» دانست و گفت این طرح پیشنهادی ماهیت وجودی کابینه رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برد.

او با بیان اینکه چنین توافقی می‌تواند اهداف جنگی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، گفت: «سربازان همه چیز خود را رها کرده و رفتند که برای اهدافی که دولت تعیین کرده بود، بجنگند. حالا ما همه این‌ها را دور می‌ریزیم تا ۲۲ یا ۳۳ یا نمی‌دانم چند نفر را نجات دهیم. چنین دولتی حق حیات ندارد.»

اظهارات این وزیر صهیونیست یادآور اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» است که گفته بود اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با توافق کنونی موافقت کند، او ائتلاف حاکم را بر هم خواهد زد.

در مقابل، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به اظهارات استروک واکنش نشان داد و با کنایه به اظهارات وی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «دولتی که ۲۲ یا ۳۳ عضو افراطی دارد، حق حیات ندارد.»

«چیلی تروپر» قانون‌گذار رژیم صهیونیستی هم تلاش چهره‌های افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از امضای توافق را با تعالیم یهودیت مغایر دانست و گفت بر خلاف ادعای کسانی که خود را نماینده و سخنگوی یهودیت می‌دانند، یهودیت واقعی برای جان انسان‌ها ارزش قائل است.

هرتزوگ نیز در دیدار با بلینکن به‌ احتمال صدور قرار بازداشت برای رهبران رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه واکنش نشان داد و مدعی شد دشمنان این رژیم سعی دارند از سازوکارهای قانونی بین‌المللی علیه تل‌آویو استفاده کنند.

او دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را «بسیار قدرتمند» دانست و گفت استفاده از دیوان کیفری بین‌المللی علیه این رژیم «تهدید» علیه دموکراسی است، تهدیدی که هرتزوگ از دوستان و حامیان رژیم صهیونیستی خواست با آن مخالفت کنند.

بلینکن پس از دیدار با هرتزوگ با معترضانی که خواستار توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او همچنین به صورت خصوصی با خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفت‌وگو کرد.

برنامه بعدی بلینکن در سفر به سرزمین‌های اشغالی، گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس است.

کد خبر 848681 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • حالا وقت توافق است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور