Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل و تجهیز مرکز گیاهان دارویی این واحد نیازمند دو میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سبحانی که به مناسبت 16مردادماه، سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در نشست خبری با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: این نهاد از سال 1380 در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و راه اندازی شده که در حال حاضر یکی از جوان ترین واحدهای جهاددانشگاهی در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سعی کردیم در استان به توانمندی افراد جهادگر این نهاد با توجه به پایبندی آنها به اصول انقلاب اسلامی و اهتمام آنها در پیشرفت کشور فارغ از سایر مسائل توجه داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 1150 دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: این واحد دو مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت در شهرهای یاسوج و دهدشت دارد که به آموزش فراگیران دولتی و آزاد می پردازد و پس از پایان دوره گواهینامه معتبر به آنها اعطاء می کند.

سبحانی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور پنج پروژه را در این واحد در دستور کار داریم، تصریح کرد: تا کنون از این تعداد دو پروژه عملیاتی و اجرایی شده و سه پروژه دیگر در صورت تامین اعتبار و کمک و حمایت از سوی استان عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: مجوزهای لازم درمانگاه عمومی و سلامتکده طب سنتی اخذ شده که هم اکنون در حال جایابی فیزیکی برای راه اندازی آنها هستیم، به محض کامل شدن ساختمان برای شروع و کار قراردادهای لازم را با دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد خواهیم کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال 96 مرکز گیاهان دارویی این نهاد عملیاتی شده، مرکز صنایع دستی نیز در حال انجام فعالیت است، مجتمع آموزشی-پژوهشی گچساران با محوریت پالایش نفت و گاز تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد که مرکز آموزش این مجتمع شهریور ماه و مرکز پژوهش آن تا پایان سال ایجاد و راه اندازی می شود.

سبحانی عنوان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد، تا پایان امسال مرکز گردشگری این نهاد برای تحقیقات گردشگری، اسکان و راهنمایی گردشگران در استان ایجاد و راه اندازی خواهد شد که هم اکنون مهمانسرای آن ایجاد و راه اندازی شده و آماده پذیرش مسافران، گردشگران و مهمانان است.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد اما از لحاظ منابع خدادادی و طبیعی بیش از 25درصد منابع خدادادی کشور را دارد بنابراین این استان محروم نیست بلکه از لحاظ برنامه ریزی با محرومیت مواجه است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد افزود:جهاددانشگاهی یک نهاد خودگردان است، به این معنا که 80درصد بودجه خود را باید از محل فعالیتهایش تامین کند. سعی کردیم تاکنون هزینه های جاری این واحد با درآمدهایش همخوانی داشته باشند اما با این وجود برخی فعالیت های این واحد از جمله دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا هزینه بر هستند که از مسئولان استان تقاضای همکاری، تعامل و کمک ویژه داریم.

سبحانی تاکید کرد: امکان و زمینه های لازم برای ایجاد و راه اندازی شرکتهای دانش بنیان در این استان ضعیف است که در تلاش هستیم دوره های آموزشی لازم را در این زمینه برگزار کنیم.برای تکمیل و تجهیز مرکز گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان که از سال 94 مجوز آن صادر شده نیازمند دو میلیارد و 500میلیون تومان هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس این مجوز قرار بود که 50درصد این میزان اعتبار از سوی استانداری تامین شود که تا کنون این امر محقق نشده است. با تکمیل و راه اندازی این مرکز برای 12 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

سبحانی ادامه داد: سرمایه گذاری برای کشت و توسعه صادرات گیاهان دارویی یکی از محورهای مهم رونق اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد است و این استان بیش از 40 درصد گونه های گیاهی کشور را دارد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در 16 مرداد 1359 به فرمان حضرت امام(ره) با الهام گرفتن از روحیه جهادی و استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد در دانشگاه‌ها تشکیل شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هم اکنون این نهاد انقلابی با 11 سازمان، 35 واحد استانی، سه پژوهشگاه، 27 پژوهشکده، سه خبرگزاری، هفت مرکز، هشت موسسه آموزش عالی، 19 شرکت دانش بنیان، دو دانشگاه، یک مجتمع تحقیقاتی، دو پارک علم و فناوری و 43مرکز علمی کاربردی در سطح کشور فعالیت دارد که 99 هزار و 813دانشجو در مراکز علمی کاربردی و دانشگاههای این نهاد مشغول به تحصیل هستند. همچنین در حوزه های پژوهشی این نهاد در سطح کشور 138گروه پژوهشی و 317 مرکز خدمات تخصصی مشغول فعالیت است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • (تصویر) جدال هولناک زن ۶۰ ساله و خرس در پیرانشهر
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند