Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب شورای پنجم تبریز گفت: توریست‌‌ها برای دیدن برج‌‌های شهر ما نمی‌‌آیند، بلکه در پی آشنایی با فرهنگ شهر نیز هستند، لذا باید به این موضوع فکر کنیم که از فرهنگ تبریز چه چیزی را به نمایش خواهیم گذاشت؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،در آستانه شروع دوره پنجم شورای شهر تبریز به گفت‌وگو با محرم محمدزاده منتخب مردم تبریزدر شورای پنجم نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که به گفته خودش درد مردم و مشکلاتشان را نزدیک لمس کرده است و محرم عمی بودنش را در انتخابش بی‌‌تاثیر نمی‌‌داند.

محرم عمی از تبریز 2018 و حاشینه نشینی تا زد و بندهای موجود در شهرداری و انتخاب مدیران نالایق می‌‌گوید و می‌‌خواهد حتی اگر شده به تنهایی در برابراین مشکلات بایستد. بخش اول گفت‌‌وگوی آناج با این عضو شورای پنجم را می‌‌بینید:

امیدوارم بین اعضای شورا شکاف ایجاد نشود

آناج: از چشم‌‌اندازی که برای شورای آینده ترسیم کرده‌‌اید، برایمان بگویید:

شورای شهر تبریز در دوره پنجم متفاوت‌‌تر از دوره‌‌های پیشین است و امیدوارم برخی خارج از شورا بر آن فشار وارد نکنند و بگذارند شوراها فارغ از دغدغه‌‌های جناحی مصالح شهر را پیش ببرند؛اگر از هر طرف برای گماشتن افرادی خاص بر سمت‌‌ها و جایگاه‌‌های خاص مثل شهردار و غیره، فشار وارد کنند، قطعا به مصلحت شهر نیست. امیدوارم بین اعضای شورا شکاف ایجاد نشود چرا که ایجاد شکاف بین اعضا مدیریت شهری را با ضعف‌‌های زیادی روبرو می‌‌کند.

هرجا شوراها درگیر سیاسی بازی شده‌‌اند، آن شهر از مسیر پیشرفت عقب مانده است

آناج: نظرتان درباره سیاسی شدن شورا چیست؟

شورا جای سیاست و جناح بازی‌‌نیست و هر جا شوراها درگیر سیاسی بازی شده‌‌اند، آن شهر از مسیر پیشرفت عقب مانده است و شوراها غیر از تخریب یکدیگر عملکردی از خود برجای نگذاشته‌‌اند، درحال حاضر ما سعی دارم از جناحی کاری‌‌‌ها به دور باشیم و اگر قرار است رئیس شورا انتخاب کنیم، این کار با بالاترین رأی انجام بگیرد تا دوگانگی ایجاد نشود و به لطف خدا تا به حال کارهای شورای پنجم به خوبی پیش رفته است.

مدعی نیستم تنها عضو فرهنگی شورا منم!

آناج: به عنوان عضو فرهنگی شورا آیا ریاست کمیسیون فرهنگی را برعهده خواهید داشت؟

من ادعا ندارم که تنها عضو فرهنگی شهر هستم، بلکه سایر اعضای شورا هم که در این شهر زندگی می‌‌کنند با آداب و فرهنگ مردم آن آشنا هستند؛ اما بندهبه اقتضای شغلی درگیری بیشتری با فعالیت‌‌های فرهنگی داشتم که کتاب‌‌ها و تحقیقاتی که در این زمینهدارم، یکی از نمودهای این فعالیت‌‌های فرهنگی است. لذا من قدری تخصصی‌‌تر به مسائل فرهنگی نگاه می‌‌کنم،با اینحال چنین ادعایی هم ندارم که به دلیل نگاه تخصصی‌‌ام، حتما بایدعهده دار مسئولیت فرهنگی باشم بلکه معتقدم فرد مناسب باید با رأی گیری انتخاب بشود؛تا کنون صحبت‌‌هایی از این جنس وجود نداشته و در مورد تصدی کمیسیون‌‌ها تا این لحظه که با شما صحبت می‌‌کنم،با هیچ عضوی مذاکره نشده است.

محرم عمی در مناطق حاشیه‌‌نشین قد کشیده است

آناج: با توجه به آشنایی شما با مسائل فرهنگی، فکر می‌کنید میتوانید در این جایگاه موفق باشید؟

در کل بهتر است هرکس بر اساس توانایی‌‌هایی که دارد مسئولیتی را عهده دار شود؛ برای مثال بندهبه عنوان عضوی از شورای شهر که سال‌‌ها با مردم بوده و در مناطق حاشیه نشین قد کشیده‌‌ام، خوب می‌‌دانم دغدغه‌‌ها و مسائل اصلی حاشیه نشینان چیست و از نظر فرهنگی چه ضعف‌‌هایی داریم و یا در زمینه خدمات شهری با چه مشکلاتی روبرو هستیم و این مشکلات را از چه کانال‌‌هایی می‌‌توان رفع کرد؛ این‌ها اموری هستند که من به خوبی در جریان آن‌ها قرار گرفته‌ام. بنابراین علاوه بر مسائل فرهنگی، در رابطه با حاشیه شهر نیز برنامه‌هایی دارم برای مثال وقتی طرحی چون تبریز 2018 را پیش رو داریم، باید درکنار هزینه‌های میلیاردی برای آبادانی فیزیکی شهر، هزینه‌‌های فرهنگی خوبی را نیز برای رفع مشکلات و خلاء های فرهنگی صرف کنیم. یعنی وقتی به فکر احداث یک خیابان جدید هستیم، باید به این بعد از فرهنگ سازی نیز توجه کنیم که رانندگان ماشین های خود را دوبله پارک نکنند و این یعنی فرهنگسازی.

آناج: پس معتقدید که در این زمینه موفق عمل خواهید کرد؟

با توجه به سابقه‌‌ی فعالیت‌‌هایی که در حوزه فرهنگی دارم، یک کارشناس فرهنگی به شمار می‌‌روم، چون کتاب‌‌ها در این خصوص نوشته و تحقیقات زیادی انجام داده‌‌ام، بین مردم رفته و روستا به روستا گشته‌‌ام تا با مردمان آن، آداب و رسومشان و فرهنگی که دارند آشنا شوم. با این حال این دلیل نمی‌‌شود که ادعا کنم حتماباید رئیس کمیسیون فرهنگی باشم. بنده خود نیز با توجه به تخصص افراد به آن‌‌ها رأی خواهم داد.

توریست‌‌ها برای دیدن برج‌‌های شهر ما نمی‌‌آیند، در مملکت خودشان بهتر از این‌‌ها را دارند/ باید فرهنگ و آداب و رسوم را به گردشگر نشان داد

آناج: به نظرتان کارهایی که برای تبریز 2018 صورت گرفته کافی بوده است؟

ما تبریز 2018 را پیش رو داریم و اگر گردشگری از کشورها و شهرهای دیگر به تبریز بیاید، ابتدا به جاهای دیدنی و جاذبه‌‌های تاریخی آن سر می‌‌زند؛ اما در کنار آن قطعا می‌‌خواهد با فرهنگ و آداب و رسوم تبریز نیز آشنا شود. در واقع توریست‌‌ها برای دیدن برج‌‌های شهر ما نمی‌‌آیند، بلکه در پی آشنایی با فرهنگ شهر نیز هستند. لذا باید به این موضوع فکر کنیم که از فرهنگ تبریز چه چیزی را به نمایش خواهیم گذاشت؟ برای موسیقی تبریز چه کرده‌‌ایم و آن را چگونه می‌‌خواهیم نشان بدهیم؟ سایر هنرها و هنرمندانمان را چطور؟ آداب و رسوم و مراسم‌‌های ناب عروسی‌‌مان را چطور به توریست‌‌ها معرفی کنیم؟ غذاهای سنتی‌‌مان را چگونه نشان بدهیم؟ آیا برای اینها برنامه‌‌ای داریم؟ در اصل همه‌‌ی این ها باید در شکل ها و ورژن جدید ارائه بشوند.

باید توجه کنیم که لباس‌‌های محلی که زنان ما در روستا ها می‌‌پوشند و مشغول پختن نان می‌‌شوند، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد! و ما باید دقیقا اینها را به توریست نشان بدهیم؛ وگرنه برج و پل و خیابان که همه جای دنیا بهتر از اینجا نیز وجود دارد و به چه درد توریست خواهد خورد؟ هرچند که منکر اهمیت آبادانی فیزیکی شهر نیز نیستیم اما نه به قیمت غفلت از وجوه فرهنگی. ما در این خصوص برنامه عظیمی تدارک دیده‌‌ایم و در حال انجام مطالعات مربوط به آن، در قالب اکیپ 20 نفره‌‌ای هستیم.

مسئولی که به مشکلات شهروندان رسیدگی نکند، خائن است

آناج: به عنوان نماینده مردم محرومی که به شما رای داده‌‌اند آیا صدای آناندر شورای شهر خواهید بود؟

هر عضو شورا نماینده همه مردم است هرچند که همه‌‌ی مردم به او رأی نداده باشند؛ لذا باید تمام مشکلات شهر را بررسی، به آنها رسیدگی و از حقوق همه مردم دفاع کنیم. من نیز با هیچ کس تعارفی ندارم و امیدوارم در این دوره از مدیران بی‌‌خاصیت که به طریقی وارد بدنه شهرداری شده‌‌اند، حمایت نشود، زیرا مدیری که به مشکلات مردم رسیدگی نکند، خیانتکار به مردم است. البته این طور نیست که بخواهیم در شهرداری تنش ایجاد کنیم بلکه نباید فراموش کنیم که یکی از وظایف شورا نظارت است و می‌‌تواند به نحوه عملکرد مدیران مناطق شهرداری رسیدگی کند. هدف حل مشکل مردم است که باید با تعامل رفع و رجوع شود وگرنه به بهانه‌‌ی دخالت در کار شهرداری، اجازه ورود ندهند و متوسل به حربه‌‌هایی چون قطع حقوق‌‌ها نشوند.

اگر چنین شرایطی به وجود بیاید قطعا شهر آسیب می‌‌بیند؛ پس باید با تعامل و آگاهی به وظایف خود پیش برویم. یعنی شورا نیز باید وظایف خود را بداند و آگاه باشد و مدیران نیز بدانند که وظیفه شورا نظارت است و نباید آن را دخالت قلمداد کنند.

با پای پیاده و سوار بر قاطر به روستاها رفته‌‌ام تا مشکلات‌‌شان را منعکس کنم/ به مردم می‌‌گویم به فلان مسئول حرف‌‌تان را گفتم و گوش نکرد

آناج: چه قدر محرم عمیبودنتان در انتخاب به عنوان عضو شورای شهر تاثیر داشته است؟

من نیز مثل دیگر مجریان می‌‌توانستم به روستا رفته و صرفا برنامه خود را اجرا کنم اما رویکرد من صرفا اجرای یک برنامه تلویزیونی نبود؛به خیلی از روستاها با پای پیاده یا با اسب و قاطر می‌‌رفتم و حتی دو سه روز نیز آنجا اقامت می‌‌کردیم که اکنون راه‌‌های خیلی از آن روستاها سر و سامان پیدا کرده است؛ چرا که ما با متحمل شدن سختی‌‌های راه، خود را به آن روستا رسانده و مشکلات را بررسی کردیم و به گوش مسئولین امر رساندیم تا رسیدگی کنند. یعنی ما دنبال ضبط یک اجرای راحت نبودیم، بلکه هرجا می‌‌رفتیم، یکی از اهدافمان درد ها و مشکلات مردم روستا بود و آن‌‌ها را از مسئولین مطالبه می‌‌کردیم و به فاصله چند ماه نیز جواب می‌‌گرفتیم.

حال نیز مسئولین بدانند من مشکلات مردم را با جدیت پیگیری خواهم کرد، حتی اگر ماه‌‌ها به طول بیانجامد. چنانچه از سوی مسئولین جوابی دریافت نکنم، از طریق رسانه‌‌ها ورود خواهم کرد و به مردم خواهم گفت که من فلان مشکل را پیگیری کردم و سراغ فلان مسئول مربوطه رفتم اما او رسیدگی نکرد.

این وظیفه من به عنوان عضو شوراست و اگر مردم به من رای داده‌‌اند نه به اسم و شخص من بلکه به کارها و عملکردهایی که قبلا داشته‌‌ام، رای داده اند و محرم عمی همان کسی که در سوز سرما و گرمای طاقت فرسا، به روستاهایی در دل کوه ها رفته و با مردمان آنجا زندگی کرده است. مردم به همین روحیه رای داده‌‌اند و من این روحیه را ترک نخواهم کردم.

هرچه دارم همین است...

آناج: دارایی محرم محمدزاده بعد از چهار سال چقدر تغییر خواهد کرد؟

من کارمند فنی سازمان صدا و سیما هستم و نسبت به دیگر کارکنان بالاترین حقوق را دارم، همسرم نیز یک شرکت بیمه دارد.از 23 سال پیش شاغل شده‌‌ام؛ ابتدا نقاش و طراح نقشه فرش بودم و از همان اوایل جوانی کار کرده‌‌ام، سال 92 خانه‌‌ای در شهرک باغمیشه خریده‌‌ام و خانه‌‌ای شراکتی نیز در محله پدری‌‌‌ام دارم. دو وام 15 میلیونی از بانک های دولتی با بهره 20 درصد برداشته و صرف بدهی هایم کرده‌‌ام. یک خودرو نیز دارم که قدری به دلیل خرابی موتورش، قصد دارم آن را تعویض کنم.

البته من یک مهندس الکترونیک هستم و درآمد خوبی دارم که از محل آن درآمد نیز می‌‌توانم امرار معاش کنم و تا کنون یک ریال پول حرام وارد سیستم زندگی‌‌ام نکرده‌‌ام. علاوه بر این در زلزله ارسباران مبلغ بالایی را جهت خرید لوازم ضروری برای کودکان روستاها از خیرها جمع کرده و به روستاها بردم و ریالی از آن را برای کار شخصی به کار نبردم. حال نیز بر همین عقیده پایبندم و نباید این تصور به وجود بیاید که مثلا اگر امروز ماشین من پراید است، با خرید ماشین مدل بالاتر، بگویند حتما با پول حرام آن را خریده است! هرگز این طور نیست، ما محل درآمد داریم و از آن می‌‌توانیم بر دارایی‌‌مان بیافزاییم واز از شورا نیز حق جلسه دریافت خواهیم کرد، خیانت کار کسی است که بیت المال را برای منافع شخصی به کار بگیرد.

همه‌‌ی اعضاء شورای چهارم بد نبودند

آناج: با توجه به اتفاقات شورای چهار، آیااعتماد مردم سلب شده است؟

من قبول دارم که در شورای چهارم اتفاقاتی افتاد که شایسته نبود بیافتد اما نباید این مسائل را بعد بدهیم. همچنین باید در نظر بگیریم که افرادی تلاش کار و درست کردار نیز در شورای چهارم بودند که لایق قدردانی هستند. همه‌‌ی افراد شورای چهارم بد نبودند هرچند بین آنها افرادی بودند که خطا کردند و باید خطایشان را زودتر از اینها به ایشان تذکر می‌‌دادند و مسیر را برایشان می‌‌بستند؛ آنها وقتی مسیر را هموار دیدند، راه اشتباه را رفتند که انسان نیز ممکن الخطاست. وضعیت شورای پنجم نیز بعد از چهار سال قابل قضاوت خواهد بود و این اصلا درست نیست که ما از الان بخواهیم به آنها اتهام بزنیم. اصل این است که اعتماد مردمی را که ما را انتخاب کرده‌‌اند، سلب نکنیم و تلاش کنیم اعتماد آنهایی را که نسبت به شورا بدبین شده‌‌اند، دوباره به دست بیاوریم اگر نتوانیم اعتماد از دست رفته را به شورا بازگردانیم، نسل آینده ضربه‌‌های جدی را متحمل خواهد شد.

نام هیچ نفر خاصیبرای تصدی پست شهرداروریاست شورا مطرح نشده است

آناج: درباره ریاست شورا و شهردار تصمیمی گرفته شده است؟

تا کنون جلسات متعدد 13 نفره برگزار کرده‌‌ایم. خیلی از جلسات رسمی نیستند و تاکنون بیش از 20 یا 30 جلسه برگزار کرده‌‌ایم. اما در شورای 13 نفره در مورد هیچ فرد خاصی صحبت نکرده‌‌ایم و تاکنون برای تصدی شهرداری یا ریاست شورا اسم شخص خاصی مطرح نشده است. بلکه ما شاخص هایی را در نظر گرفته، امتیازهایی را برای هر شاخص تعیین نموده و در مورد این شاخص‌‌ها به گفت‌‌وگو پرداخته‌‌ایم تا کاندیداهای مورد نظر برای شهرداری را بر اساس آن‌‌ها تعیین کنیم. این امتیازدهی‌‌ها با مشارکت 13 نفره انجام گرفته و قابلیت های کاندیداهای مربوطه مورد بررسی قرار می‌‌گیرد تا فردی لایق تبریز انتخاب شود.

متاسفانه برخی افراد در شبکه‌‌های اجتماعی، نفراتی را مطرح می‌‌کنند که همه‌‌ی این‌‌ها شایعه است و ما آن را تکذیب می‌‌کنیم و همان طور که تاکید کردم هیچ نفر خاصی در شورا برای شهرداری یا ریاست شورا مطرح نشده است اما این هفتهنیز روی اشخاص بحث خواهیم کرد.

در شورا، در هر امری هر کس حق یک رأی دارد که تصمیم می‌‌گیرد آن را به چه کسی بدهد در انتخاب ریاست شورا نیز هرکس رای بیاورد ما همه از او حمایت می‌‌کنیم، اما چون فعلا هیچ کس برای تصدی ریاست شورا مشخص نشده است، صحبت کردن در این رابطه کار درستی نیست.

در شماره بعد می‌‌خوانید:

-تمام اعضای شورای پنج با هبه های چند صدمیلیونی مخالف هستند و جلوی آن خواهند ایستاد.

-امیدوارم شورای پنجم سری هم به کودکان پابرهنه پایین شهر بزند.

-مدیران شهرداری دچار روزمرگی شده اند و ایده های جدیدی در حیطه مدیریتی خود ندارند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی