Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@07:37:20 GMT

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۴۱۲۵

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا محمدی ساردو رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آمار گزش بیش از میزان اعلام شده است و این آمار مربوط به کسانی است که به مراکز درمانی مراجعه کردند .

وی از تجهیز همه مراکز درمانی به سرم ضد سم عقرب خبر داد و افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان سرم ضد سم عقرب به اندازه کافی وجود دارد و از این بابت هیچگونه دغدغه‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی ساردو با اعلام اینکه در همه بیمارستان ها علاوه بر سرم ضد سم عقرب داروهایی که برای گزش مورد نیاز هستند وجود دارد گفت : از بین افرادی که براثر نیش عقرب به مراکز درمانی مراجعه کرده اند تنها 3 مورد فوتی گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری کارگاه آموزشی برای پزشکان و پرسنل خبر داد و افزود : باید از عقرب گزیدگی پیشگیری کرد زیرا برخوردار نبودن مردم در مناطق محروم از امکاناتی از جمله آب، برق و جاده ، می تواند در نرسیدن به موقع افراد به مراکز درمانی در مواقع گزش موثر باشد.

وی گفت: اداره برق باید در خدمات برق رسانی به روستاها بهتر عمل کند تاخانواده ها در روستاها شب در فضای بیرون استراحت نکنند و مورد گزش عقرب قرار نگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود : عقرب گزیدگی موضوعی نیست که سیستم درمانی مقصر باشد زیرا از نظر فرهنگی به شدت دچار مشکل هستیم .

وی از تهیه و توزیع بروشور های هشدار دهنده و آموزشی در جنوب کرمان خبرداد و گفت : علاوه بر تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی و هشدار دهنده، آموزش خانه به خانه در حال انجام است و یکی از مصوبات اصلی در دانشگاه است که با سرعت در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی ساردو افرود: متاسفانه طبابت های خانگی و سرخود به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و یکی از علت های فوت همین درمان های سرخود است .

وی گفت : از فرمانداران خواسته ایم جاهایی که محل زیست عقرب و حشرات گزنده هستند از بین ببرند و در کنار این اقدام، سم پاشی نقاط شناسایی شده و مستعد رشد حشرات گزنده و سمی در حال انجام است.


انتهای پیام/س

بیش از ۳ هزار عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام