Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - داور برتر سال فوتبال ايران گفت: با بي‌تدبيري آقايان و سپردن يک بازي پر حاشيه به برادرم شانس اليت شدن او از بين رفت و با آينده داوري‌اش بازي شد.

عليرضا فغاني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، درخصوص انتخابش به عنوان داور سال فوتبال ايران گفت: اعتقاد دارم که همه ما داوران در کارمان نوسان داريم و همه ما روز خوب و بد هم خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل معتقدم که همه داوران کار قابل تجليلي انجام مي‌دهند اما انتخاب برترين‌ها يک کار نمادين است و شايد قضاوت‌هاي بين‌المللي ما در اين انتخاب تأثير داشته است. البته ما در ليگ هم 15 بازي قضاوت کرديم که خداراشکر مشکلي نداشت.

وي درباره اينکه داوري‌هاي ليگ هفدهم را چطور ارزيابي مي‌کند، افزود: به هر حال اختلافاتي که در بدنه تشکيلات داوري بود و همچنين تصميمات شخصي و فردي که در اين زمينه گرفته شده باعث شد تا يکسري از داوران خوب کشورمان همانند احمد صالحي، تورج حق‌وردي، شاهين حاج بابايي و محسن ترکي که به دلايل شخصي از داوري کنار رفت را از دست بدهيم. داوراني مثل حاج بابايي، حق‌وردي و صالحي مي‌توانستند به داوري ما کمک زيادي کنند و مي‌دانم که هر سه اين عزيزان برخلاف ميل باطني‌شان از داوري کنار رفتند که اين موضوع براي داوري کشور ما گران تمام خواهد شد. داوري هم جوان شده، همانطور که شما مي بينيد که تيم‌هايي مثل پرسپوليس، استقلال و يا همين استقلال خوزستان وبقيه تيم‌ها جوانگرايي کردند و تبعات آن را به جان خريده‌اند، در داوري هم اشتباهاتي وجود خواهد داشت و تيم‌ها بايد آستانه تحملشان را بيشتر کنند تا داوران‌مان با تجربه شوند.

داور بين‌المللي فوتبال کشورمان درخصوص اينکه منظورش از اختلافات در تشکيلات داوري چيست، افزود: از زماني که دپارتمان داوري به راه افتاد اختلافات وجود داشته و خود داوران هم بابت اين موضوع خسته و دلزده شده‌اند ، ضمن اينکه فدراسيون فوتبال در گذشته نشان داده که از اين اختلافات ناراضي نيست چرا که در اين شرايط کسي به فکر منافع داوران نخواهد بود و اين موضوع باعث شد تا چند سال افزايشي در حق‌الزحمه داوران نداشته باشيم اما اميدوارم با نگاه مثبت مهدي تاج به اين موضوع در بحث حق‌الزحمه داوران نيز تجديد نظر شود.

وي ادامه داد: کامراني‌فر بايد مي‌دانست وقتي که بزرگاني مثل مسعود عنايت و حسين عسگري که از تجربه بالاتري نسبت به او برخوردار بودند نتوانستند به دليل داشتن تعامل با فريدون اصفهانيان از سمت‌شان در کارشان باقي بمانند بايد تعامل بيشتري مي‌کرد که اين اتفاق رخ نداد. زماني که قرار بود او به اين سمت انتخاب شود اکثر داوران از او به عنوان يک گزينه جوان حمايت کردند و توقع ما اين بود که او هم با مشورت بيشتر با پيشکسوتان و بزرگان امر داوري کارها را پيش ببرد اما به دليل تصميمات فردي و شخصي که گرفته شد اختلافات هم بالا گرفت. الان هم به نظر مي‌رسد که فريدون اصفهانيان سرش خلوت‌تر شده و مي‌تواند با خرد جمعي تصميمات بهتري براي بهبود وضعيت داوري بگيرند، ضمن اينکه اعضاي کميته داوران آقايان زاهد بحريني و مسعود فلاح و ديگر دوستان از داوران خوش‌نام هستند که مي‌توانند کمک شاياني به داوري کشور کنند.

فغاني در پاسخ به اين سوال که آيا مسئولان کميته داوران مي‌توانند در امور تشکيلات داوري دخالت و ورود کنند، اظهارداشت: بله مي‌توانند. فريدون اصفهانيان به عنوان رئيس کميته داوران مي‌تواند در همه امور دخالت کند چرا که اولين نفري که بايد به رسانه‌ها و مديران بالادست پاسخ بدهد خود اوست. همچنين ما شنيده‌ايم که او از نمرات داوران از طريق دپارتمان مطلع نمي‌شد و به همين دليل مجبور بود که از ناظران نمرات داوران را در هر بازي بپرسد که اين موضوع عجيبي بود! همين مسائل باعث شد تا تعامل خوبي صورت نگيرد، از طرف ديگر مسئولين از فريدون اصفهانيان حمايت مي‌کنند چرا که او رئيس کميته داوران و عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال است و کنار آمدن با او قطعاً راحت‌تر خواهد بود.

داور بين‌المللي فوتبال کشورمان تصريح کرد: الان هم که کامراني‌فر تصميم به رفتن گرفته بهتر است اين کار را انجام دهد و صلاح نيست که ديگر بماند چرا که صحبت‌هايي پيش آمده که ماندنش به صلاح نيست. کامراني‌فر چندين بار تهديد کرده بود که اگر فلان اتفاق رخ بدهد مي‌روم و حالا هم اتفاقاتي افتاده که او توقع نداشت اما با اين وجود کارکرد. مطمئناً حالا که بحث چينش داوران مطرح شده فريدون اصفهانيان قطعاً سرش خلوت تر شده و مي‌تواند با خرد جمعي کارها را پيش ببرد. به صلاح کامراني‌فر نيست که ديگر در دپارتمان باقي بماند چرا که او در مورد مسائل شخصيتي زياد صحبت کرده حالا اگر بخواهد با اين شرايط در دپارتمان بماند براي شخصيت خود او خوب نيست.

وي درخصوص اينکه کامراني‌فر شعار داده بود که در بحث داوران بين‌المللي جوان‌گرايي خواهد کرد و آيا در اين کار موفق بوده يا نه، گفت: در بحث بين‌المللي قبل از آمدن کامراني‌فر بايد بگويم که ما 9 کمک داور اليت داشتيم، از طرف ديگر محسن ترکي به دليل مسائل شخصي از داوري کنار رفت و برادر من هم مي‌توانست در ليست داوران اليت قرار بگيرد که با بي‌تدبيري او اين اتفاق رخ نداد. زماني که ناظران داوري کنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران آمدند بازي سخت و پر حاشيه پرسپوليس و ماشين‌سازي به محمدرضا فغاني سپرده شد و اين در حالي بود که مي‌توانستند بازي کم دردسرتري به او بدهند چرا که در همه جاي دنيا همينطور است که در چنين شرايطي بازي‌هاي کم دردسر به داوران مي‌دهند تا داوران در ليست اليت قرار بگيرند. حتي خود من اين موضوع را عنوان کردم که بازي راحت‌تري به او بدهند چون بازي پرسپوليس و ماشين‌سازي قطعاً بازي پرحاشيه‌اي بود آن هم در آن شرايط اما آقايان گفتند که توانايي محمدرضا فغاني بالاست و از پس اين بازي بر مي‌آيد اما بعداً مشخص شد که برخي‌ها دنبال مسائل ديگري بودند.

فغاني تصريح کرد: با بي‌تدبيري آقايان يک سهميه اليت ما به راحتي از دست رفت و محمدرضا فغاني نتوانست نمره حد نصاب را بگيرد و از آنجايي که براي داوران بالاي 35 سال و براي قرار گرفتن در ليست اليت ديگر ناظر نمي‌آيد با آينده برادرم بازي شد. اين اختلاف نظرها وجود داشت و شاهد بوديم که برخي افراد به دليل سلايق شخصي به کلاس ليگ برتر و ليگ دسته اول دعوت مي‌شدند. الان هم شاهد هستيم افرادي که مد نظر هستند تا کانديداي حضور در ليست اليت باشند بايد افرادي باشندکه از همه نظر آماده باشند اما مي‌شنويم کساني کانديدا هستند که مشکلات بدني دارند و خودشان هم اين موضوع را مي‌دانند. به هرحال اولين فاکتور براي اي‌اف‌سي آمادگي جسماني داوران است و مطمئناً داوران ما اگر با شرايط فعلي براي تست بروند رد خواهند شد و بايد روي خودشان کار کنند تا در مدت زمان باقيمانده شرايط مناسبي داشته باشند تا اولين خان را با موفقيت پشت سر بگذارند.

انتهاي پيام/ر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تیم داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، قضاوت دیدار تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران برعهده امیر عرب‌براقی است و هادی طوسی و علی احمدی کمک‌های اول و دوم او خواهند بود.
همچنین کیوان علی‌محمدی به عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده است.

تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۱۵ روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران در ورزشگاه امام‌ خمینی(ره) اراک مقابل هم قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • طومار عجیب هواداران بایرن: توخل باید بماند!
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • شرط ستاره یووه: آلگری بماند، من نیستم!
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • اعلام تیم داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت