Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات انتخابی تیم منتخب استان در رشته رزمی باستانی پرثوا دیروز در علی آباد برگزار شد. تیم پرثوآ آزادشهر با 10 شرکت کننده در این مسابقات حاضر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیترآزاد،مسابقات انتخابی تیم منتخب استان گلستان در رشته رزمی باستانی پرثوآ و رده های سنی مختلف و با شرکت 12 تیم از سراسر استان دیروز در علی آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم پرثوآ آزادشهر با 5 شرکت کننده در این مسابقات حاضر شد و توانست 2 مقام اول، 1 مقام دوم و 2 مقام دومی را کسب کند.

این تیم با مربیگری علی اصغر نوروزی و ایوب تیلانی در این مسابقات شرکت کرد.

در رده سنی نونهالان اشکان شمع آبادی اول و محمد امین بارانی سوم شدو به اردوی تیم استان راه یافتند.

در رده سنی خردسالان محمد امین تیلانی اول شد و محمد عارف آذرلو مقام دوم را بدست آورد و هر دو توانستند به اردوی تیم استان ملحق شوند.

در رده سنی نوجوانان صادق بولاغی سوم شد و به اردوی تیم استان راه پیدا کرد.

در انتهای این رقابتها تیم پرثوآ آزادشهر توانست کاپ اخلاق رقابتها را نیز از آن خود کند.

«رزم پهلوانی پرثوآ»، برآمده از شیوه‌های رزم سنتی و بومی ایرانیان است. از جمله، آئین‌های رزم پهلوانی خراسان، مازندران، کردستان، گیلان، سیستان بلوچستان، بختیاری، لرستان و... که تلفیقی از فرهنگ رزم ایران اسلامی با حرکات موزون آیینی و برگرفته از آداب و سنن دیرینه ایرانیان است که به صورت با سلاح و بدون سلاح انجام می‌شوند.

از نظر فنی، در این رشته نه تنها از کلیه ضربات دست و پا برای غلبه بر حریف بهره گرفته می‌شود بلکه با رقص و پای مخصوص رزم باستانی، در صورت تماس نزدیک با حریف، از فنون گیر و پرتاب و خاک نیز استفاده خواهد شد.

سلاح‌هایی که در این رشته بکار گرفته می‌شوند نیز از سلاح‌های خاص ایرانی بوده که از دیر باز مورد استفاده جنگجویان و هنروران قرار می‌گرفت. از جمله این سلاح‌ها: شمشیر (کتاره)، دو شمشیر (تنگادو)، چوب کوتاه (دو چوب)، چوب بلند (لیفا)، تیراندازی با کمان (در حال سوارکاری) و ... می‌باشد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت

مراد محمدی درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد و کسب ۵ سهمیه برای حضور در المپیک گفت: خدا را شکر یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی قاره آسیا موفق به کسب سهمیه شدند تا تعداد سهمیه‌های کشتی آزاد به عدد ۵ برسد. البته در مسابقات گزینشی المپیک کسب سهمیه توسط کشتی‌گیران ایرانی قابل پیش بینی بود. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد. این عنوان هم از قبل قابل پیش بینی بود به این خاطر که سطح مسابقات قهرمانی آسیا کمی پایین است و بیشتر کشور‌ها هم نفرات اصلی و شاخص خود را برای مسابقات گزینشی و میدان المپیک در نظر گرفتند.

وی گفت: با این حال حضور در این دو مسابقه از جهت اینکه ملی‌پوشان در شرایط آماده قرار بگیرند اهمیت زیادی داشت. امیدوارم تک سهمیه باقی مانده در مسابقات ترکیه توسط علیرضا سرلک کسب شود. البته که کار سختی پیش رو دارد، اما فکر می‌کنم اگر سرلک همان کشتی‌گیری باشد که در مسابقات جهانی به مصاف حریفان خود رفت، می‌تواند این سهمیه را به دست بیاورد و تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب کامل به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

کارشناس کشتی ایران در مورد حذف دیوید تیلور از المپیک پاریس گفت: این اتفاق برای کشتی‌گیران ما خوب بود؛ به هر حال تیلور حریف دیرینه و قدیمی حسن یزدانی بود که موفق شده بود کشتی‌گیر نامدار ما را در چندین مسابقه شکست دهد. حذف او از المپیک به لحاظ روحی و روانی برای کشتی‌گیران ما خوب بود. اما نباید از حریف او غافل شویم، کشتی‌گیری که توانسته تیلور را شکست دهد و ۶ دقیقه بدون اشتباه کشتی بگیرد قطعاً حریف قدرتمندی است و نباید او را دست کم گرفت.

محمدی تأکید کرد: بنابراین به نظرم نباید این کشتی‌گیر را دست کم گرفت. قطعاً حذف تیلور از نظر روحی و روانی و استرسی که به کشتی‌گیران ایران می‌داد به نفع ماست. اما نباید حریف او را دست کم گرفت. امیدوارم کشتی آزاد بتواند بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشد.

وی در مورد جدال حسن یزدانی و کامران قاسمپور گفت: این دو کشتی‌گیر هر دو از قهرمانان نامدار کشتی آزاد هستند، اما مسئولیت انتخاب بین این دو نفر با کادر فنی است و آن‌ها باید پاسخگو باشند. امیدوارم هر دو کشتی‌گیر در مسابقات مجارستان بهترین عملکرد را داشته باشند و هر کدام که کادر فنی صلاح بداند به المپیک اعزام شود و بهترین نتیجه را کسب کند.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید