Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور، عراق را کشور دوست و برادر ایران با روابطی دیرینه و تاریخی خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش و تقویت روابط با عراق در همه عرصه هاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی روز شنبه در دیدار فواد معصوم رییس جمهور عراق با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: حفظ امنیت و ثبات در عراق برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که امنیت و ثبات دو کشور را به هم پیوسته و متصل می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری بود که به یاری ملت و دولت عراق در مقابله با حمله تروریست ها و گروهک تروریستی داعش شتافت، اظهار داشت: امروز بسیار خوشحالیم که ملت عراق در برابر تروریست‌ها پیروزی‌های پی در پی و درخشانی به دست آورده است.
رییس‌ جمهور گسترش ارتباطات قوی بین ملت و دولت ایران و عراق را موضوع مهم دیگر در روابط فیما بین عنوان و تصریح کرد: تسهیل هر چه بیشتر و راحت‌تر تعاملات مردم و فعالان اقتصادی دو کشور می‌تواند ارتباطات دیرینه و مستحکم دو کشور را تعمیق بخشیده و گسترش دهد و سهولت در تردد و موضوع روادید به این امر کمک فراوانی خواهد نمود.
آقای روحانی توسعه ارتباطات جاده‌ای و ریلی بین دو کشور را نکته حائز اهمیت بعدی برشمرد و خاطر نشان کرد: راه‌آهن ایران و عراق در جنوب و غرب می‌تواند بهم متصل شود که این موضوع روابط بین مردم، فعالان اقتصادی و در مجموع تعاملات دو کشور را به نحو قابل توجهی تسهیل کرده و گسترش خواهد داد.
رییس‌ جمهور تسریع در حل و فصل نهایی مشکلات و گسترش روابط بانکی بین دو کشور را ضروری خواند و گفت: توسعه همکاریهای بانکی نقش عمده ای در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایفا می کند.
وی حفظ تمامیت ارضی و وحدت در عراق را نکته حائز اهمیت دیگر برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: هر گونه تغییر در مرزهای جغرافیایی می‌تواند برای ده‌ها سال در منطقه تنشهای فراوان ایجاد کند. ما خواهان عراق واحد هستیم و امیدواریم همواره در عراق، شیعه، سنی و کرد در مقابل دشمنان عراق یکصدا باشند.
رییس‌ جمهور اضافه کرد: نقش شما به عنوان رییس جمهور برای ایجاد وحدت و انسجام بیشتر در عراق بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
فواد معصوم رییس جمهور عراق نیز در این دیدار با تبریک به دکتر روحانی که برای بار دوم و با کسب رأی اعتماد بالای مردم به ریاست جمهوری انتخاب شده است، گفت: امیدوارم در دوره شما روابط تاریخی و مستحکم دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
رییس جمهور عراق اضافه کرد: روابط مستحکم ایران و عراق زمانی خود را نشان داد که عراق گرفتار یک دشواری بزرگ شده بود و گروهک تروریستی داعش تعدادی از شهرهای عراق را اشغال کرده و قصد اشغال تعداد دیگری از شهرها را داشت که در این مقطع کمک‌های جمهوری اسلامی به دولت و ملت عراق برای مقابله با داعش بسیار مؤثر بود.
فواد معصوم وجود همین گرایش و نگاه در جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق را مایه گسترش مستمر روابط و تعاملات تاریخی، فکری و فرهنگی بین دو کشور، عنوان کرد و اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری بین ایران و عراق در عرصه‌های سرمایه‌گذاری و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد و عراق تمایل زیادی به گسترش روابط و تعاملات با ایران در همه عرصه‌ها دارد.
وی خاطر نشان کرد: عراق کشوری غنی و ثروتمند است و تمایل دارد تا با استفاده از کمک و تجارب و همکاری با ایران از این امکانات برای کاهش اتکاء به درآمدهای نفت و گاز چنانکه در ایران این سیاست به شکل موفق پیش رفته است، استفاده کند.
رییس جمهور عراق گفت: همانطور که همکاری‌های ایران و عراق در رویارویی با تروریسم بسیار مهم و مؤثر بود این همکاریها باید تقویت شوند.

** رییس‌ جمهور با اشاره به اشتراکات گسترده تاریخی و فرهنگی مردم ایران و افغانستان، از گسترش و تقویت همکاریهای تهران – کابل استقبال و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در همه عرصه های مورد علاقه، هر چه سریع‌تر به سطح مطلوب برسد.
آقای روحانی همچنین در دیدار محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان ، با تاکید بر اهمیت تقویت ارتباطات و تعاملات گسترده و عمیق دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای گسترش و تثبیت امنیت و رفاه مردم افغانستان دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مردم افغانستان حداقل از 40 سال پیش گرفتار بی‌ثباتی و ناامنی بوده‌اند، اظهار داشت: ایران همواره در فراز و نشیب‌های تاریخ افغانستان در کنار این ملت رشید، شجاع و مقاوم بوده و خواهد بود.
رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط خوب با افغانستان است، خاطر نشان کرد: بندر چابهار با توجه به اتصال به خط ریلی می‌تواند مورد استفاده افغانستان نیز باشد و از این طریق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و معدنی را گسترش دهد.
آقای روحانی گفت:خوشبختانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مرزهای افغانستان رسیده و تمایل داریم مرز بین ایران و افغانستان مرز دوستی و همکاری باشد.
رییس‌ جمهور حضور و مداخله کشورهای خارجی را از جمله مشکلات جدی منطقه برشمرد و تروریسم را معضل مشترک همه کشورهای منطقه و جهان خواند و اظهار داشت: همکاری نزدیک‌ و جدی‌تر ایران و افغانستان برای حل معضلاتی همچون تروریسم ضروری است.
وی در ادامه به موضوع اهمیت محیط زیست و ضرورت تلاش همگانی کشورها برای حفظ آن اشاره کرد و گفت: اگر دریاچه‌ها و تالاب‌های موجود در مناطق مرزی ایران و افغانستان احیاء نشوند، گرد و غبار در آینده می‌تواند مشکلات بسیار جدی برای همه مردم ساکن در این مناطق ایجاد کند. این یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت زیست محیطی است.
رییس‌ جمهور گفت: ریشه حل همه مشکلات مذکور توسعه و پیشرفت است چرا که پیشرفت و رونق کار و زندگی برای مردم می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را رفع کند و تسریع در توسعه روابط دو کشور نیز نیازمند چارچوبی همانند سند جامع روابط دو کشور است که امیدوارم هر چه سریع‌تر این سند نهایی شود تا مبنا و راهنمایی برای توسعه روابط مشترک باشد.
آقای روحانی همچنین ساماندهی موضوع حضور مهاجرین افغانستانی در ایران را ضروری ذکر کرد و اظهارداشت: با توجه به وجود اراده جدی در دولت‌های ایران و افغانستان باید نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام شود.
محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک کسب رأی اعتماد دوباره ملت ایران به دکتر روحانی، گفت: علاقه و اراده افغانستان ایجاد مناسبات باثبات بین دو کشور است.
وی امنیت و ثبات را نیاز جدی افغانستان برشمرد و با تشکر از مساعدت و کمک‌های مستمر دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد: مسایل داخلی ما در مبارزه با تروریسم سامان مطلوبی یافته، ارتش ما در مقابله با حملات تروریستی توانایی‌های قابل قبولی به دست آورده و حالا باید روی توانایی پلیس برای مقابله با ناامنی‌های داخل شهرها تمرکز کنیم.
رییس جمهور افغانستان اضافه کرد: دولت افغانستان به دنبال آن است تا با همکاری همسایگانی چون ایران امنیت مرزهایش را ارتقاء داده و آنها را تبدیل به مرز دوستی و همکاری نماید.
اشرف غنی گفت: تبدیل شدن افغانستان به نقطه اتصال ایران از طریق بندر چابهار به کشورهای شمالی و شرقی افغانستان یک هدف بنیادین برای ماست و در این راستا از گسترش و اتصال خطوط ریلی استقبال می‌کنیم.
رییس جمهور افغانستان با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت مهاجرین افغانستان در خارج از این کشور و بویژه ایران، اظهار داشت: ایجاد تحول اقتصادی در افغانستان می‌تواند باعث جلوگیری از مهاجرت شود.

**رییس‌ جمهور در دیدار رییس مجلس کره جنوبی، امضای 50 سند همکاری میان مسئولان دو کشور را در سفر رییس جمهور سابق کره جنوبی به کشورمان ، موجب تحولی مثبت در روابط مشترک برشمرد و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری میان تهران - سئول تأکید کرد.
دکتر روحانی در دیدار با "چون سون کیون"، رییس مجلس کره جنوبی با اشاره به اینکه امروز در بخش انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی ایران ، 200 میلیارد دلار پروژه آماده برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی کره جنوبی هم می‌توانند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته و فعالیت کنند.
رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت و اهمیت امنیت و ثبات در آسیا بویژه در منطقه شرق آسیا، گفت: معتقدیم در دنیای امروز همه کشورها باید اختلا‌ف نظرها را از طریق گفتگو و راه حل سیاسی حل و فصل کنند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای توسعه و تقویت امنیت و ثبات در آسیا دریغ نخواهد کرد.
آقای روحانی با اشاره به حمایت دولت دوازدهم از توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه ایران و کره جنوبی، گفت: آماده گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون، فناوری‌های نوین، همکاری‌های صنعتی، حمل و نقل و مشارکت در اجرای پروژه‌های گوناگون از جمله در بخش ریلی با کره جنوبی هستیم.
رییس‌ جمهور توسعه روابط بانکی را پایه‌ای برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور دانست و گفت: امروز پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه همکاری‌های بانکی میان مسئولان دو کشور، حاصل شده که باید با تلاش طرفین به نتیجه مطلوب نهایی برسد.
"چون سون کیون" رییس مجلس کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد آقای روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان، نقش وی را در صحنه بین‌المللی و نیز در توسعه مناسبات دوجانبه ایران و کره جنوبی در 4 سال اخیر، بسیار مهم توصیف کرد و افزود: مطمئناً این راه با انتخاب مجدد شما، به عنوان رییس جمهور ایران با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.
رییس مجلس کره جنوبی، اسناد امضاء شده و توافقات دو کشور را تضمینی برای توسعه همکاری‌ها و روابط مشترک عنوان کرد و افزود: مجلس کره جنوبی از بیانیه مشترک روسای جمهور دو کشور و اسناد امضاء شده و گسترش روابط همه جانبه تهران – سئول حمایت می‌کند.
وی همچنین خواستار حضور بخش خصوصی و شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران و توسعه مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های نو، محیط زیست، آی‌تی و روابط بانکی شد.
"چون" تأکید کرد: معتقدیم صلح و امنیت و حل مناقشات تنها از طریق گفتگو در جهان قابل تأمین است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در حسینیه هراتی‌های گفت:  ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد، اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرز‌ها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

اصغر بلوکیان افزود: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود، چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران افزود: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود، اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

بلوکیان با بیان اینکه حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند گفت: این طور نمی‌شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشور‌ها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشور‌ها فراخوان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد