Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:39:46 GMT

تسخیر پیاده رو توسط مغازه داران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۴۵۹۹

تسخیر پیاده رو توسط مغازه داران

سد معبر برخی از مغازه داران سپیدانی معضلی که شهروندان روزانه با آن مواجه هستند، که تا کنون این مشکل رفع نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛برخی از مغازه داران در هر صنفی علاوه بر اینکه واحدی مستقل برای کسب و کار خود دارند، کالاهای خود را در پیاده رو رها کرده اندو نیمی از پیاده روهایی را که برای تردد شهروندان است، اشغال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه این اقدام ناخوشایند به لحاظ قانونی نیز عملی مجرمانه است، اما متولیان امر و مسئولین ذیربط گاهی با عبور و چشم پوشی از این تخلف آشکار، با مسدود کنندگان معابر و پیاده روها برخورد قاطعی نمیکنند.

آشکارترین نقض حقوق شهروندان را همه روزه میتوان در پیاده روهای خیابان های اصلی وپر رفت و آمد شهر مشاهده کرد.لذا لازم است تدابیر اساسی برای ساماندهی و جمع آوری آنها در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری قرار گیرد.

تعرض به حریم پیاده رو تجاوز به حقوق شهروندان است و یک مغازه دار وقتی اجناس خود را در این حریم می گذارد نه تنها حق الناس را زیر پا می گذارد بلکه دستگاه های مجری را نیز زیر سئوال برده است.

بارها خود و افراد زیادی را به خصوص زنان و کودکان را دیدم که برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی(سد معبر) باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر می دادند و مشکلاتی را هم برای خود وهم برای وسایل نقلیه بوجود آوردند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیکی را به همراه داشته باشد.

تسخیر بخش بزرگی از پیاده روهای شهر به ویژه در مرکزشهرستان موجب شده است به غیر از آزار مردم این شهر، بسیاری از مسافران و افرادی که وارد این شهر می ‌شوند در نخستین نگاه به آشفتگی مبلمان شهری و عدم قوانین و مقررات در این خصوص پی ببرند.

برخی از کسبه خیابان برای جلب توجه بیشتر مشتری و ترغیب مشتری برای خرید، بخشی از اجناس فروشگاه خود را در فضای پیاده رو قرار داده و ضمن اخلال در عبور و مرور عابرین پیاده ، موجب کنش ها و واکنش هایی بین کسبه ، عابرین و مأمورین سد معبر شهرداری می شود.

تجاوز به حریم پیاده رو تجاوز به حقوق شهروندان است و یک مغازه دار وقتی اجناس خود را در این حریم می گذارد نه تنها به مردم کج دهنی می کند دستگاه های مجری را نیز زیر سئوال برده است چون که عدم برخورد با وی آنها را گستاخ تر نموده و این تخلف را حق قانونی خود می دانندو هستند بسیاری از این مغازه دارها که علاوه بر اجناس خود بخشی از پیاده رو را به عنوان حریم خود به دست فروشان داده و از آنها نیز بیگاری می کشند.

یکی از مشکلاتی که در محیط های شهری وجود دارد و عدم توجه به آن نارضایتی شهروندان را به دنبال خواهد داشت مسئله سد معبر می باشد که معمولا از جانب صاحبان مغازه ها و یا دست فروش ها آن هم در مسیر عبور و مرور عابران پیاده و بیشتر در پیاده رو ها اتفاق می افتد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!

به گزارش خبرآنلاین،به نقل از سرانه به عنوان مثال فردی یک مغازه در راه پله را برای اجاره گذاشته است.

هزینه اجاره یک راه پله با فضای ۵ مترمربع در تهران ماهی ۵ میلیون تومان است.

نکته جالب توجه اینجاست که برای اجاره این مغازه باید ۲۰۰ میلیون تومان هم پول پیش بدهید.

به نظر می‌رسد که باید فکری به حال هزینه اجاره مغازه ها شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901018

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی