Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@09:16:36 GMT

همه چیز در باره تحلیف امروز روحانی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۴۸۷۹

رویداد۲۴-«در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم»، این شاید مهم‌ترین بخش از سوگندنامه‌ای باشد که حسن روحانی حوالی ساعت پنج عصر امروز برای قرائتش به پارلمان می‌رود؛ سوگندی که مسیر چهار سال آینده او را در قوه مجریه مشخص خواهد کرد. عصر امروز حوالی میدان بهارستان تهران در ساختمان هرمی‌شکل مجلس نزدیک به هزار نفر برای مشاهده مراسم تحلیف حسن روحانی گرد هم خواهند آمد؛ مراسمی که چهار سال قبل هم برای حسن روحانی برگزار شده بود و او این‌بار با شش میلیون رای بیشتر قرار است سوگند ریاست‌جمهوری یاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمانان خارجی و داخلی از یک سو و مردمی که از رسانه‌ها این مراسم را مشاهده خواهند کرد شاهدانی برای سوگند حسن روحانی خواهند بود که او باید این سوگند را در تمام چهار سال آینده در خاطر داشته باشد. در این میان اما همچون چهار سال پیش قرار نیست که حسن روحانی تنها برای سوگند خوردن به مجلس برود و احتمال اینکه او این‌بار هم لیست وزرای پیشنهادی‌اش برای وزارتخانه‌ها را با خود به پارلمان ببرد و آن را تحویل علی لاریجانی، رییس مجلس دهد بالاست؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد پروسه رای اعتماد و تشکیل کابینه را برای دو هفته جلو خواهد انداخت. تحلیف اما پس از مراسم تنفیذ که روز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی برگزار شد دومین بخش از پروسه آغاز به کار دولت است.

رییس‌جمهور به چه سوگند می‌خورد؟
«تحلیف» آیینی است که در هر گوشه از جهان با آداب و رسوم خاص مبتنی بر فرهنگ آن کشور برگزار می‌شود و در جمهوری اسلامی ایران نیز طبق اصل ١٢١ قانون اساسی «رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‏‌ای که با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، به ترتیب زیر سوگند یاد می‌کند و متن سوگندنامه را امضا می‌نماید»: رییس‌جمهور بعد از مراسم تنفیذ، در آیین تحلیف و در پیشگاه خداوند و ملت ایران و در حضور رییس دستگاه قضا و اعضای شورای نگهبان، اینطور سوگند یاد می‌کند: «بسم‏‌الله‏‌الرحمن‏‌الرحیم؛ من به‌عنوان رییس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت‌هایی که بر عهده‏ گرفته‏‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم.
در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‏‌السلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم». درباره مراسم تحلیف نیز شرایطی ذکر شده که محل اتیان سوگند موضوعیت دارد و جلسه باید در محل استقرار مجلس تشکیل شود. تحلیف باید در جلسه‌ای که رسمی است و به حد نصاب رسیده، انجام شود و شخص رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف حاضر باشند. سوگندنامه باید به وسیله شخص رییس‌جمهور و با صدایی که همگان بشنوند، قرائت شود و در نهایت، سوگندنامه باید توسط شخص رییس‌جمهور امضا شود.

چه کسانی به مراسم تحلیف می‌روند؟
رسم بر این بوده است که علاوه بر چهره‌های نزدیک به رییس‌جمهور منتخب، از شخصیت‌های طراز اول کشور هم برای حضور در مراسم تحلیف دعوت به عمل می‌آید. چهره‌هایی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی و همینطور سایر روسای مجلس سابق و روسای جمهور اصولا از جمله افرادی بودند که به این مراسم دعوت می‌شده‌اند که احتمالا چنین ترکیبی به اضافه رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز در آن شرکت خواهند کرد. مقامات نظامی نیز از جمله دیگر افرادی هستند که اصولا در این مراسم حضور و در دو ردیف اول صحن علنی مجلس می‌نشستند. مهمانان دیگر از جمله مهمانان خارجی، خبرنگاران و سایر چهره‌ها نیز از جایگاه تماشاچیان مشاهده‌گر مراسم تحلیف خواهند بود.

احمدی‌نژاد به مراسم تحلیف دعوت نشده است
حضور محمود احمدی‌نژاد در مراسم تنفیذ درست پس از اقدامات جنجالی اخیرش و مواضعی که پس از بازداشت حمید بقایی علیه قوه قضاییه و نظام گرفته بود برای بسیاری یک امر عجیب بود. همین موضوع باعث شد تا عده‌ای در مورد احتمال حضور او در مراسم تحلیف امروز هم گمانه زنی کنند. البته تجربه نشان داده است که احمدی‌نژاد آنچنان علاقه‌ای به شرکت در مراسم تحلیفی که مربوط به خودش نباشد ندارد از جمله آن‌که در سال ٩٢ در مراسم تحلیف حضور پیدا نکرد تا تعجب همگان را برانگیزد. روز گذشته اما اظهارنظر عبدالرضا هاشم زایی، نماینده مردم تهران در مجلس نشان داد که از او دعوتی صورت نگرفته است. او در این مورد نوشت: «خوشبختانه برای مراسم تحلیف از احمدی‌نژاد دعوتی به عمل نیامده است ولی واقعا علت دعوت او را در مراسم تنفیذ متوجه نمی‌شوم و متعجب شدم.»

تقدیم لیست وزرای جدید از سوی روحانی به مجلس
با وجود همه اما و اگرهایی که در مورد معرفی یا عدم معرفی کابینه در مراسم تحلیف امروز منتشر شده است اما گویا وزنه معرفی کابینه در روز تحلیف از عدم معرفی سنگین‌تر است. عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی روحانی به مجلس در روز ۱۴ مرداد خبر داد. غلامرضا کاتب، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور در مجلس، گفت: طبق اطلاعات کسب‌شده، آقای روحانی لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را به‌همراه رزومه کاری و برنامه‌های‌شان همزمان با مراسم تحلیف در روز ١٤ مرداد به مجلس تقدیم می‌کند. وی با بیان اینکه روسای قوا، رییس مجلس خبرگان و برخی مقامات نظامی و انتظامی در مراسم تحلیف رییس‌جمهور حضور دارند، اظهار داشت: علاوه بر روسای قوا، قرار است روسای مجالس کشورها نیز در مراسم تحلیف رییس‌جمهور حضور داشته باشند.

همه مهمان‌های خارجی مراسم تحلیف تحت حفاظت کامل قرار دارند
از سوی دیگر جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با اشاره به حضور هیات‌های دیپلماتیک خارجی در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری، اظهار کرد: همه مهمانان خارجی این مراسم از بدو ورود تا خروج از کشور تحت حفاظت کامل قرار دارند. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل کوثری با اشاره به اتخاذ تدابیر امنیتی در تهران جهت برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور منتخب اظهار کرد: با توجه به اینکه در روز تحلیف رییس‌جمهوری تقریبا به جز مقام معظم رهبری همه مسوولان کشوری و لشکری و همچنین هیات‌های عالیرتبه خارجی در یک نقطه به نام مجلس حضور دارند، باید حفاظت از این منطقه و سطح شهر به بهترین نحو انجام تا مراسم با آرامش کامل برگزار شود.
وی با اشاره به همکاری نیروهای مختلف نظامی، انتظامی و اطلاعاتی برای تامین امنیت پایتخت در روز برگزاری مراسم تحلیف گفت: جهت تامین امنیت مراسم روز تحلیف سپاه، نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنین نیروی ارتش همکاری می‌کنند. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تمام اقدامات به بهترین نحو طراحی و پیش‌بینی شده است، ‌خاطرنشان کرد: مانند تدابیری که در زمان برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد و همچنین اجلاس سران کشورهای اسلامی اتخاذ شد، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم نیز تصمیمات به بهترین نحو طراحی و پیش‌بینی شده است تا دنیا بداند ایران کشوری امن بوده و اجازه نخواهد داد که بیگانگان و خودفروختگان و همچنین استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی بخواهند خدشه‌ای به امنیت این کشور وارد کنند. کوثری در پایان با بیان اینکه مردم خیال‌شان از تامین امنیت مراسم روز تحلیف راحت باشد، درباره تامین امنیت مهمانان خارجی این مراسم، اظهار کرد: همه مهمانان خارجی مراسم تحلیف از بدو ورود تا زمان خروج از کشور تحت حفاظت کامل نیروهای امنیتی قرار دارند.

حضور ۱۳۱ شخصیت برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری
در دو روز گذشته و حتی امروز فرودگاه امام خمینی و همین‌طور پاویون فرودگاه مهرآباد در شلوغ‌ترین شرایط ممکن به سر می‌برد؛ مهمانانی که برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی روانه تهران شده‌اند دارای کیفیتی بی‌سابقه از سایر مراسم‌های تحلیف است. در همین مورد معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: تاکنون ۱۳۱ شخصیت را از ۸۵ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی برای شرکت در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری‌خواهیم داشت. ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ابراز کرد: در جهت همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی کار سمبلیکی در شنبه روز برگزاری مراسم تحلیف انجام می‌شود که بی‌نظیر است. رحیم‌پور گفت: تاکنون ١٣١ شخصیت را از ٨٥ کشور و ٨ سازمان بین‌المللی روز شنبه خواهیم داشت و این در حالی است که در مراسم تحلیف قبلی ٤٧ کشور شرکت کرده بودند. وی افزود: این در شرایطی است که در منطقه همه در پی بایکوت و ایزوله کردن جمهوری اسلامی هستند. معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با بیان اینکه ٣٠ شخصیت از ٢٣ کشور اروپایی در این مراسم شرکت می‌کنند و این بی‌سابقه است، گفت: رییس مجلس اسپانیا و خانم موگرینی و در رده‌های دیگر، وزیر و قائم‌مقام وزیر خارجه و فرستاده ویژه در این مراسم شرکت می‌کنند. رحیم‌پور افزود: با تفسیر وضعیت چیدمان قدرت در دنیا، شرکت اروپایی‌ها در این دوره یک شرکت واقعی و قابل تفسیر و تحلیل است. وی اضافه کرد: تاکنون رییس‌جمهور ٧ کشور برای شرکت در این مراسم وارد کشورمان شدند. رحیم‌پور با اشاره به اینکه حضور همسایگان در مقایسه با دوره‌های قبلی تحلیف، بیشتر است، گفت: روسای جمهوری ارمنستان، عراق، مولداوی، زیمبابوه، لسوتو و افغانستان در این مراسم شرکت می‌کنند. وی افزود: ١٩ رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور و نخست وزیر و ١٨ رییس مجلس جزو مقامات سطح یک شرکت‌کننده در این مراسم هستند. رحیم‌پور گفت: در سطح‌های بعدی ١٢ وزیر خارجه حضور دارند بنابراین کیفیت شرکت‌کننده‌ها بالاست.

صف طولانی مهمانان خارجی از ٨٥ کشور جهان
اما ترکیب مهمانانی که وارد ایران شده‌اند هم ترکیبی جالب است. از صبح دیروز چند تن از شخصیت‌های بلندپایه از جمله معاون وزیر خارجه انگلستان، رابرت موگابه رییس‌جمهوری زیمباوه، لستی سوم پادشاه لسوتو، الحاجی بادومیا رییس‌جمهوری غنا، تان سری مولیا رییس مجلس مالزی و ژوزه فونسکا سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال برای شرکت در این مراسم به تهران آمدند. همچنین اوربینیو بودلو وزیر خارجه سائوتومه و پرنسیپ و ایسکا سیدیبه رییس مجلس کشور مالی در راس هیاتی وارد تهران شدند. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ژان ماکس راکو توماموجی نایب‌رییس مجلس کامبوج و تعدادی دیگر از مقامات تاکنون وارد تهران شده‌اند. احمد جبرئیل مسوول جبهه شعبیه قیاده العامه (فرمانده کل)، ابواحمد فواد از جبهه شعبیه و ابونضال از مسوولان گروه‌های فلسطینی دیروز جمعه برای حضور در مراسم دوازدهمین تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران، از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران شدند. روز گذشته همچنین نماینده ویژه پاپ فرانسیس - اسقف رم و رهبر کلیسای جهانی کاتولیک - در پاسخ به دعوت رسمی برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی رییس‌جمهوری منتخب ایران وارد تهران شد.

«آلبرتو اورتگا» نماینده ویژه پاپ فرانسیس- اسقف رم و رهبر کلیسای جهانی کاتولیک - ظهر دیروز جهت حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین رییس‌جمهوری کشورمان وارد تهران شد. از سوی دیگر جنبش حماس اعلام کرد که هیاتی عالیرتبه از این جنبش در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت خواهد کرد. به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیات عالیرتبه از دفتر سیاسی جنبش حماس به ریاست عزت الرشق و عضویت صالح العاروری، زاهر جبارین و اسامه حمدان برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی وارد تهران شدند. در این بیانیه آمده است: این سفر در پاسخ به دعوتنامه جمهوری اسلامی ایران که برای اسماعیل هنیـه، رییس دفتر سیاسی حماس فرستاده شد برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری انجام می‌شود. جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد: مشارکت هیات عالیرتبه حماس در این مراسم برای حمایت و همراهی ایران از ملت فلسطین و همچنین اصرار جنبش حماس برای تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران است. اما این مراسم غایبانی هم داشته است که بابت نیامدن‌شان عذرخواهی کرده و فرد دیگری را فرستاده‌اند. از جمله آنکه نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با رییس مجلس شورای اسلامی از عدم حضور در مراسم تحلیف روحانی عذرخواهی کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران در یک تماس تلفنی با حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق از وی دعوت کرد تا در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کند، حیدرالعبادی ضمن تشکر از دعوت لاریجانی برای شرکت در این مراسم و آرزوی موفقیت برای حسن روحانی در انجام ماموریت ریاست‌جمهوری از عدم حضور در مراسم تحلیف عذرخواهی کرد و گفت: فواد معصوم، رییس‌جمهور عراق به عنوان نماینده عراق در این مراسم شرکت خواهد کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی لاریجانی پیروزی‌های اخیر عراق بر داعش و آزادی موصل را تبریک و ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت عراق گفت: نابودی و خشکاندن منابع تروریسم امری است که همه را خوشحال می‌کند. وی افزود: تاریخ این پیروزی بزرگ را که در زمان العبادی محقق شد، خواهد نوشت و جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش و در زمینه‌های دیگر از عراق حمایت خواهد کرد. از سویی دیگر حیدرالعبادی ضمن تقدیر و تشکر از علی لاریجانی گفت: اگر وحدت ملت عراق، ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و عشائر علیه تروریسم نبود این پیروزی‌ها محقق نمی‌شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم

ضیافت شام پر زرق و برق جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با خبرنگاران و سیاستمداران و کمدین‌های سرشناس شنبه شب در حالی برگزار شد که مخالفان جنگ غزه در بیرون سالن شعار می‌دادند.

به گزارش یورونیوز، در حالی که بسیاری از میهمانان در میان شعار‌های «شرم بر شما» و «فلسطین را آزاد کنید»، خود را به محل رویداد رساندند، جو بایدن از در دیگری به مراسم رسید و در طول سخنرانی‌اش هیچ اشاره‌ای به جنگ اسرائیل با حماس نکرد.

روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) معترضان در بیرون محل برگزاری مراسم در هتل هیلتون واشنگتن تجمع کرده بودند و تصاویر ۱۲۵ خبرنگار کشته شده در جنگ غزه را در بیرون ساختمان به نمایش گذاشتند.

معترضان یک پرچم بزرگ فلسطین را نیز از پنجره‌ای بر روی نمای بیرونی هتل به نمایش درآوردند.

اما شرکت‌کنندگان در ضیافت سالانه رئیس جمهوری نیز حرفی از جنگ غزه نزدند. بایدن نیز از این فرصت تنها برای شوخی و هشداردهی در مورد مبارزه دونالد ترامپ برای بازپس‌گیری منصب ریاست جمهوری استفاده کرد.

او در بخشی از سخنانش با اشاره به رئیس جمهوری پیشین آمریکا، او را «دون چُرتی» نامید و گفت: «بله، سن هم مطرح است. من آدم بالغی هستم که دارم با یک بچه شش ساله رقابت می‌کنم.»

«چرتی» لفظی است که دونالد ترامپ برای خود بایدن به کار می‌برد.

بایدن ۸۱ ساله افزود: «معاون من در واقع از من حمایت می‌کند، اما مایک پنس، معاون پیشین ترامپ، ازتأیید او برای نامزدی در انتخابات خودداری کرده است.»

وی در سخنرانی ده دقیقه‌ای‌اش، با اشاره به خطر روی کار آمدن دوباره ترامپ ۷۷ ساله، بخش مهمی از اظهارات غیرشوخی‌اش را به «تهدید جدی علیه دموکراسی» اختصاص داد. او با یادآوری پرونده اتهامی ترامپ در پیوند با پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، هنرپیشه پورن، گفت: «دونالد اخیرا روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است که می‌شود اسمش را گذاشت طوفانی.»

«استورمی» در زبان انگلیسی به معنی «طوفانی» است.

دونالد ترامپ که بر خلاف سنت رایج، هیچ گاه در طول حضورش در کاخ سفید این مراسم شرکت نمی‌کرد، در ضیافت شنبه شب نیز حضور نداشت.

در این مراسم، یکی از معدود موارد اشاره به جنگ غزه از سوی کلی اودانل، رئیس انجمن خبرنگاران مطرح شد که به طور گذرا کشته شدن حدود صد خبرنگار در جنگ ۶ ماهه اسرائیل علیه حماس در غزه را یادآوری کرد. اودانل در شبی که تا حد زیادی به روزنامه‌نگاری اختصاص داشت، از خبرنگارانی که در سرتاسر جهان بازداشت شده‌اند، از جمله ایوان گرشکویچ در روسیه و آستین تایس که گمان می‌رود در سوریه بازداشت شده باشد، یاد کرد. خانواده‌های هر دو خبرنگار مانند ضیافت‌های قبلی در این مراسم حضور داشتند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیرون هتل هیلتون گفتند که هدف آن‌ها جلب توجه به تعداد بالای روزنامه‌نگاران فلسطینی و سایر روزنامه‌نگاران عرب است که از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. بیش از ده‌ها روزنامه‌نگار در غزه هفته گذشته نامه‌ای نوشتند و از همکاران خود در واشنگتن خواستند که این ضیافت شام را به طور کامل تحریم کنند.

در آن نامه آمده بود: «تلفاتی که صرفا به خاطر انجام وظایف خبرنگاری به ما تحمیل می‌شود، سرسام‌آور است. ما در معرض بازداشت، بازجویی و شکنجه توسط ارتش اسرائیل هستیم، همه این‌ها به دلیل "جنایت" صداقت روزنامه‌نگاری است.»

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟