Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@07:48:54 GMT

شیرینی هایی که کام شما را تلخ می کند!

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۵۴۲۷

شیرینی هایی که کام شما را تلخ می کند!

فکر کردن به خوردن یک تکه کیک می‌تواند لذتبخش باشد اما در بلندمدت افرادی که تمایل بیشتر به خوردن مواد قندی و شیرین دارند بیشتر با مشکلات خلقی و افسردگی مواجه می‌شوند. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما؛به گزارش مرکز ساینس الرت، طبق نتایج بررسی‌هایی که در سال‌های اخیر انجام گرفته، مشخص شده است بین مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی با خطر ابتلا به افسردگی ارتباط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه جدید،گروهی از متخصصان به بررسی ارتباط بین مصرف مواد قندی و ابتلا به اختلال‌های روانی شایع پرداخته اند. که دریافتند، سه چهارم قندی که روزانه وارد بدن می‌شود مربوط به مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین همچون کیک و نوشابه است و مابقی آن با مصرف دیگر مواد غذایی فرآوری شده مثل سس کچاپ وارد بدن می‌شود.همچنین یک ششم مردمِ جهان حداقل از یکی از اختلالات روانی شایع مانند اختلال خلقی یا اضطرابی رنج می‌برند و به همین دلیل این احتمال مطرح شده که بین مصرف مواد قندی و ابتلا به این اختلال‌ها ارتباط وجود دارد.نتایج مطالعات پیشین نیز که ارتباط بین افسردگی و مصرف مواد قندی را در شش کشور مورد مطالعه قرار داده بود حاکی از آن است که مصرف بیشتر مواد قندی فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می‌کند که مصرف روزانه مواد قندی افزودنی را به کمتر از ۵ درصد مجموع انرژی دریافتی کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند