Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-30@17:03:04 GMT

رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۵۵۹۷

رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش آغاز شد؛ روحانی دقایقی پیش سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور میهمانان داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* در این مراسم که به طور زنده از شبکه خبر سیما در حال پخش است، علاوه بر سران سه قوه و مسئولان ارشد نظام از قوای سه گانه و نیروهای مسلح، بیش از ۱۰۵ هیات خارجی حضور دارند؛ ۱۹ رئیس مجلس، ۸ رئیس جمهور، ۸ معاون رئیس جمهور و نخست وزیر، ۳۴ فرستاده ویژه، ۱۴ رئیس گروه دوستی و ۳ رئیس کمیسیون مجالس از جمله میهمانان این برنامه هستند.

* حجت الاسلام روحانی در این دیدار، مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مقابل قرآن کریم برای عمل به وظایف خود سوگند یاد می کند.

* حجت الاسلام حسن روحانی با همراهی محمد نهاوندیان رئیس دفتر کنونی رئیس جمهور و با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد مجلس شد.

* مهمانان خارجی مراسم تحلیف شامل سران و مقامات کشورهای مختلف در صحن پارلمان مستقر شدند و هیات های همراه آنان نیز در جایگاه تماشاگران حضور پیدا کردند.

* علاوه بر مهمانان خارجی، گروه مارش نظامی ارتش برای نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در جایگاه تماشاگران مستقر هستند.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صندلی های سبز خود مستقر شده اند و صندلی های دیگری نیز در کنار صندلی های نمایندگان برای قرار گرفتن میهمانان تعبیه شده است.

* فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق برای حضور در مراسم تحلیف وارد صحن علنی مجلس شده اند.

* آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، علی اکبر ناطق نوری، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز وارد صحن مجلس شدند.

* آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب نیز در صحن علنی حضور یافتند.

* از جمله نکات جالب توجه در این مراسم، عدم دعوت از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق است.

* همه وزرای دولت یازدهم در ردیف دوم سمت چپ سالن ساکن شده اند و فقط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ردیف اول سمت راست مجلس در کنار عمار حکیم رئیس تحالف شیعی عراق نشسته است.

* آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز وارد صحن علنی مجلس شده اند.

* مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۷ با به صدا درآوردن زنگ آغاز جلسه توسط رئیس مجلس و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

* عفت مرعشی، فاطمه هاشمی و محسن هاشمی از خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور دارند.

* پس از تلاوت قرآن کریم توسط حاج کریم منصوری و اعلام آغاز جلسه، علی لاریجانی در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع)، با نام بردن از یکایک میهمانان خارجی حاضر در این مراسم و نیز مقامات و میهمانان داخلی، حضور آنها را خیرمقدم گفت.

* پس از سخنرانی رئیس مجلس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای سخنرانی در جایگاه ناطقان حاضر شد.

* پس از پایان سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم با حضور در جایگاه ناطقان و در کنار رئیس قوه قضائیه، با قرائت متن سوگندنامه اصل ۱۲۱ قانون اساسی در برابر قرآن کریم سوگند یاد کرد و پس از آن، سوگندنامه را امضا کرد.

* حجت الاسلام حسن روحانی پس از ادای سوگند، سخنان خود را آغاز کرد.

خبر در حال تکمیل است...


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی عصر مجلس

چلسه علنی عصر مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه شروع شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد