Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از صادرات ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۷.۵ میلیون دلار در چهار ماهه نخست امسال به کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد بختیار خلیقی بعدازظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان که در استانداری کردستان برگزار شداز صادرات 186 هزار تن کالا به ارزش 117.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دلار در چهار ماهه نخست امسال به کشور عراق خبر داد و اظهار داشت: صادرات کالاهانسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش و از لحاظ وزنی 186 هزار تن بوده و 15 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: صادرات سایر گمرکات استان در سال 94 حدود 175.3 دهم میلیون دلار با افزایش 40 درصدی و از لحاظ وزنی 23 هزار و 7 دهم هزار تن بوده یعنی 16 درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: امسال جمع کل صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته292 میلیون و 8 دهم دلار به ارزش وزنی 389 هزار و 8 دهم هزار تن با 26 درصد رشد و از لحاظ وزنی یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در زمینه واردات در چهار ماهه نخست امسال 24 هزار و 7 دهم میلیون دلار به ارزش وزنی 20.5 دهم هزار تن واردات داشتیم که از لحاظ ارزش دلاری 324 درصد و از لحاظ ارزش وزنی 308 درصد افزایش داشته است.

خلیقی افزود: یک میلیارد و 422 میلیون دلار ارزش دلاری ترانزیت بوده و ارزش وزنی ترانزیت 478 هزار و 6 دهم هزار تن بوده که از لحاظ دلاری 35 درصد و از لحاظ وزنی 5 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: حجم کلی مبادلات در چهار ماهه نخست امسال یک میلیارد و 739 میلیون و 6 دهم دلار به ارزش وزنی 889 هزار تن بوده که در مجموع حجم کل مبادلات ارزش دلاری 35 درصد و ارزش وزنی 4 درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه سهم بازار عراق از کل صادرات کشور 97 درصد است، گفت: پنج مبداء وارداتی استان اعم از عراق با 23 میلیون دلار، آلمان با 7 دهم میلیون دلار، پاکستان با 45 صدم میلیون دلار، فرانسه با 2 دهم میلیون دلار و هلند با 16 صدم میلیون دلار بوده که سهم این پنج کشور از کل واردات استان 99 درصد و سهم عراق 93 درصد است.

وی گفت: تغییرات صادرات کشور 9 درصد وزنی و 9.5 درصد ارزشی کاهش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ایران به عراق 358 دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد رشد داشته است.

وی گفت: سهم کردستان از کل صادرات کشور 6 درصد رشد و متوسط قیمت هر تن کالای استان 621 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

خلیقی با بیان اینکه سهم کمی استان در سال 95 و 96 هشت دهم درصد صادرات کشور است، افزود: هدف کمی صادرات استان در سال گذشته 360 میلیون دلار بوده که امسال 460 میلیون دلار و 28 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید