Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند

دانه‌های سبز یا قرمز انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند. به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون(blood pressure) کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای زنان توصیه می‌شود.

انگور از آن دسته میوه‌هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگور از ابتلا به آلزایمر (Alzheimer) جلوگیری می‌کند.

متخصصین تغذیه مصرف میوه انگور را در درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند می‌دانند‌.

یکی از خواص انگور، صاف‌کننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خونسازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند، می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند‌.

انگور یکی از میوه‌های ضدسرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضدعفونی‌کنندگی آن است‌. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند یا ضعف عمومی ‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است، سعی کنند از انگور به مقدار زیادی استفاده کنند.

انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند. به علت داشتن پتاسیم، مقوی قلب و یک داروی موثر برای کم‌خونی(Anemia) است زیرا دارای آهن، منگنز و منزیم بوده و در کنترل فشارخون موثر است. افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌توانند آب آن را نیز در طی روز بنوشند‌.

علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است. انگور از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که آب انگور هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن راهم تاکید می‌کنند.

انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌ و یبوست که عوارض آن بی‌اشتهایی، نفخ، سردرد،‌ تشنگی مفرط و بدبویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می‌شود‌.

علاوه بر این که انگور در درمان یبوست و التهاب معده و روده‌ها موثر است؛ بسیار مقوی و مغذی است، خون را تصفیه، سینه و ریه را صاف و تمیز می‌کند. انگور همچنین در درمان سل ریوی و سیاه سرفه موثر است و برای درمان اسهال خونی از انگور استفاده می‌شود.

همچنین برای درمان نقرس بسیار مفید است. افرادی که معده ضعیف دارند باید انگور را بدون پوست بخورند زیرا پوست آن دیرهضم بوده و موجب دل درد، نفخ و عوارض دیگر می‌شود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس

شجاع خلیل زاده از جراحت شدید لب خود رونمایی کرد.

طرفداری | شچاع خلیل زاده از لب خود عکسی منتشر کرد.

تراکتور و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 17:30 در تبریز به مصاف هم رفتند و بازی با نتیجه 0-0 تمام شد و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

شچاع خلیل زاده در یکی از صحنه های بازی برخورد شدیدی با مهرداد محمدی داشت و باعث شد این بازیکن مدتی روی زمین باشد و دقایقی از زمین بازی بیرون برود و با لب خونی به زمین بازگردد.

شجاع خلیل زاده بعد از بازی اعلام کرد لبش هشت بخیه خورده و دندانش نیز در اثر این ضربه شکسته است. شجاع خلیل زاده عکسی از لب خونی اش در اینستاگرام منتشر کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • استایل جذاب شبنم قربانی و الناز حبیبی در اکران مردمی تمساح خونی در مشهد + عکس
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند