Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:37:32 GMT

عنایت امام رئوف به شهید زنده لرستانی+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۶۹۶۲

عنایت امام رئوف به شهید زنده لرستانی+تصاویر

این بار کاروان زیر سایه خورشید قراربود به منزل کسی بروند که 9 سال در کما به سر می برد که به شهید زنده معروف است و تنها جانباز 100 درصد ایران اسلامی به شمار می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاکخدام حرم امام رضا (ع) از اول دهه کرامت سفر خودشان را در سراسر ایران اسلامی آغاز کردند و به لطف عنایت امام رئوف حضرت رضا (ع) ماموران خودش را به استان ما هم فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار کاروان زیر سایه خورشید قراربود به منزل کسی بروند که 9 سال در کما به سر می برد که به شهید زنده معروف است و تنها جانباز 100 درصد ایران اسلامی به شمار می آید.

جمعی از مردم در منزل این شهید زنده لرستانی چشم انتظار بودند تا خادمان حرم از راه برسند چشم های مهمانان سید نور خدا به در دوخته بود تا خدام حرم منور رضوی با قدومشان منزل سید نور خدا را نورانی تر کنند.

شادی و گریه مهمانان به هم گره خورده بود شادی از این بابت که روز تولد امام رئوفشان بود و گریه برای این بود که امامشان مامورانی را فرستاده بود تا پرچم متبرک حرمش را به دست مهمانان سید نورخدا تبرک کنند.

بالاخره انتظارات به پایان رسید خدام حرم رسیدند مهمانان سید نورخدا به احترامشان بلند شدند خادمان حرم با چهره نورانی مستقیم وارد اتاقی که سید در آن بستری بود رفتند حال و هوای عجیبی فضای اتاق آقا سید را فرا گرفته بود اتاق سید نورخدا که خود نورانی هست.

یکی از خدام در بالای سر شهید زنده خطاب به آقا سید گفت: جذبه عشق چنان است که میان من و دوست ، اگر من نروم او زه پی ام می آید سید اگر نمی توانستی بروی زیارت امام رضا (ع) اما خادمان و پرچمش را فرستاده است که بگوید که لحظه ای از تو غافل نیست و تو را فراموش نکرده است و عنایت حضرت شامل حالت شده است چون هم سیدی و هم نور خدایی.

حلواییان به شهید زنده لرستانی گفت: نوریان ماموریان را جاذبند امام رضا (ع) هم شمس وهم شموس هست ان شالله این ارتباط نوری را حتما دارید و حتما در معرض امام رضا (ع) هستید ما از شما التماس دعا داریم و می خواهم بگویم که تو سلام ما را خدمت امام رضا (ع) برسانید.

خدام حرم رضوی بیان داشت:سید تو آبرومند در خانه اش هستید و الحمدالله انشالله سرسفره شهود امام رضا (ع) و باید مشهدی مشرب شد و به آن شهوده رسید شهید نظر می کنند به وجه الله خدا خواسته است که در این زمان ما به این دیدار برسیم.

وی با اشاره به شهید دخان چی، خاطر نشان کرد: دخان چی شهید عملیات بدر هست ترکش به گردنش اصابت کرد و قطع نخاع شد ۱۷ سال در بستر افتاد ۲۰ کیلو از پوست و استخوان باقی نمانده بود هر کس می رفت به عیادتش یک بیت شعر براش خواند و می گفت چرا پا کوبم چرا دست نیازم مرا خواجه بی دست و پا می پسندد.

حلواییان گفت: امام رضا (ع) خواسته است که شما را اینطوری پسندیده و یقینا شما به آن چیزی که امام رضا (ع) پسندیده راضی هستید ما هم بیایم محضر شما یک فیضی ببریم و یک نوری بگیریم الحمد الله چهره سید بسیار زیبا و نورانی است.

خادم امام رضا(ع) برای اینکه حال و هوای بغض آلود اطرافیان سید عوض شود این طور بیان داشت:

سادات که میوه باغ فدک اند زیبا، قشنگ و خوشگل با نمک اند

چون وارث نور حضرت فاطمه اند در ظلمت شب مثال ماه فلک اند

هستند ستاره سماوات علی در بین خلایق به مثال ملک اند

و حلواییان خطاب به سید نورخدا گفت: تو فرشته خوی شدی زندگی و حیات طیبه شهادت در این دنیا نوش جانت این شهد شیرینی که علی بن موسی رضا (ع) برات خواسته است الحمد الله توفیقی شد که زیارت کردیم دل ما هم شاد شد و حال من هم به احسن و حال مبدل شد.

زمانی که سخنان بسیار زیبا حاج آقا حسین حلواییان تمام شد اشک از چشمان سید حلقه زد و در این لحظه حاج آقا گفت: الحمد الله یقینا آقا سید متوجه شدند.

وی تصریح کرد: آن کمایی که اطبا می گویند ما می گوییم مدهوش یاراست مدهوش به زمین افتاده آقا سید جلوه جمال یار بین مدهوشه نگاه به آن داستان حضرت موسی (ع) که حضرت ازتجلی حضرت حق نه بیهوش، مدهوش به زمین افتاد.

آقا سید هم حتما نظری از جمال مولا را رویت کرده است و مدهوش به زمین افتاده و می گوید من می نخورده مستم و انشالله سید از آن چیزی که نوشیدنی خدا هم به ما روزی بدهد.

لحظه خداحافظی حاج آقا به سید گفت انشالله سر سفره دعای شما هم ما بنشینیم ما خادمان حرم، مومنین و جوانان را دعا کن به دعای خیر شما ما هم آبرو در خانه امام رضا(ع) پیدا کنیم.

عکس و گزارش: کبری دریکوند

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟

حجت بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۱۱ واحد نانوایی در لرستان، گفت: میزان مصرف آرد این واحد‌ها ۱۹۳ هزار و ۳۷ تن در سال است.

او اضافه کرد: میزان مصرف آرد خانه‌پزی در مناطق روستایی لرستان ۲۷ هزار و ۲۴۶ تن در سال ۱۴۰۲ و در مناطق عشایری نیز ۸ هزار و ۷۲۵ تن است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه کل آرد مناطق روستایی شامل خانه‌پزی و مصارف نانوایی ۵۹ هزار و ۶۶۵ تن است، یادآور شد: ۱۶۰ هزار و ۶۱۸ تن آرد در مناطق شهری طی سال ۱۴۰۲ مصرف شده است.

 

او با اشاره به تجهیز تمام واحد‌های نانوایی در لرستان به کارتخوان هوشمند، بیان کرد: سهمیه آرد این واحد‌ها بر اساس تراکنش قابل‌قبول کارتخوان‌ها تخصیص می‌یابد.

بیرانوند با اعلام اینکه یک واحد نانوایی در مرکز لرستان نان کامل عرضه می‌کند، خاطرنشان کرد: تعداد واحد‌های نانوایی با آرد کامل در آیندۀ نزدیک افزایش می‌یابد.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با تأکید به اینکه آمار دقیقی از دورریز نان در لرستان در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در کشور آمار مختلفی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیان شده است.

او بیان کرد: سرانۀ مصرف آرد در لرستان ۱۴۴ کیلوگرم در سال و سرانۀ مصرف نان نیز ۱۷۸ کیلوگرم در حال حاضر است.

بیرانوند با بیان اینکه ۱۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ واحد نانوایی تافتون، ۱۴۱ واحد نانوایی بربری و ۳۴ واحد نانوایی ساجی در لرستان، نان موردنیاز مردم را تولید و عرضه می‌کنند، اعلام کرد: نان لواش بیشترین مصرف را در این استان به خود اختصاص داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • عکسی از ژست مازیار لرستانی در اولین ایفای نقش در یک فیلم