Web Analytics Made Easy - Statcounter

لحظاتی قبل کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان واقع در شهرک صنعتی فولاد شهرستان لنجان به نشانه اعتراض تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صدای لنجان؛یکی از کارگران این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بعضی از کارکنان بیش از 16 ماه است که عیدی و برخی دیگر از مزایا خود را دریافت نکرده‌اند و اکنون با شرایط سختی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات مربوط به ایمنی کارگران هم از دیگر مواردی بود که نگرانی افراد حاضر در این مجموعه را فراهم کرده بود موضوعی که با اندکی نگاه سطحی در این مجموعه کاملاً مشهود بود.

پلمپ ژنراتورهای برق این مجموعه خبر از آن می‌داد که مدت زیادی استصنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان فعالیتی ندارد، ماجرا را که پیگیر شدیم مشخص شد که به علت شکایت برخی از نیروهای قبلی این مجموعه، این ژنراتورها پلمپ شده‌اند.

استاندارد نبودن کوره‌های موجود در این کارگاه، عدم وجود چرخه تولید و مواد اولیه در این کارگاه و وجود سرویس‌های بهداشتی نامناسب و غیربهداشتی در مجموعه ازجمله مشکلاتی بود که در گفتگو با کارکنان این مجموعه آشکار شد.

رئیس صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اعتراض امروز کارکنان این مجموعه گفت: ژنراتورهای برق ما پلمپ شده و بسیاری از شرکت‌ها مواد اولیه را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

مرتضی رضی زاده با اشاره به علت رکود حاکم در این مجموعه صنعتی تصریح کرد: یک دوره‌ای در سال 94 به ایران‌خودرو محصول می‌فروختیم که در مقابل این شرکت پولی به ما پرداخت نکرد و تمام چک‌های ما در این مدت برگشت خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که شواهد موجود نشان می‌دهد که به‌غیراز معوقات کارکنان مشکلات سخت‌افزاری هم در مجموعه وجود دارد که همین موضوع مانع از چرخه تولید این مجموعه می‌شود یادآور شد: برای برطرف شدن مشکلات مربوط به دو کوره موجود، یک قرارداد به مبلغ هشت میلیارد ریال بسته‌شده است.

رئیس صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در پاسخ به این سؤال که چرا مجموعه شما در حال حاضر از داشتن مواد خام و اولیه محروم است متذکر شد: به خاطر بدهی‌های این مجموعه و شکایت تعدادی از کارکنان دادگاه تولیدات ما را توقیف کرده است و به همین خاطر شرکت‌های طرف مقابل از واگذاری مواد اولیه و قراضه‌ها به ما امتناع می‌کنند.

وی بابیان اینکه پیش‌ازاین 120 نیرو در صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان فعالیت می‌کردند که این عدد در حال حاضر به 50 نفر رسیده است تصریح کرد: تمام کارکنان ما قرارداد موقت هستند و تنها سه ماه از اتمام قرارداد آن‌ها باقی است و افرادی که دیگر تمایل ندارند با مجموعه ما همکاری داشته باشند می‌توانند با توافق طرفین برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کنند.

رضی زاده با اشاره به فروش منزلی 10 میلیارد ریالی خود برای جبران خسارت به کارکنان صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان یادآور شد: بنده برای حل شدن مشکلات موجود هر کاری که شد انجام داده‌ام و اکنون منتظر دریافت وام حمایتی 20 میلیارد ریالی از طرف دولت هستم که برای مجموعه ما تصویب‌شده است.

حال باید دید مسئولان ذی‌ربط استان اصفهان برای حمایت از واحدهای تولیدی و حل کردن مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارگران مجموعه‌های صنعتی چه تدبیری خواهند اندیشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر

ایسنا/خراسان شمالی مسابقات شنای کارگری در خراسان شمالی که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شده بود، با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رئیس هیات اجرایی مجموعه های ورزشی و تفریحی کارگران خراسان شمالی  در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۵۰ نفر شرکت کننده از کارگاه های مختلف و کارگران مشمول قانون کار در مجموعه ورزشی کارگران امام علی (ع) شهرستان بجنورد برگزار شد.

مهدی اسلام خواه، برگزاری این مسابقات را به مناسبت ارج نهادن به مقام کارگران و گرامیداشت هفته کار و کارگر برای ایجاد شور و شوق مضاعف بین کارگران اعلام کرد و افزود: برگزاری برنامه هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل در حوزه کارگری می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه رده سنی برگزار شد، گفت: در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال، امیررضا باقرزاده از سبزگستر شیروان، رضا تحولاتی و یوسف زمانی فر از آلومینای جاجرم و همچنین سجاد راستگو از استخر هلال احمر شیروان به مقام های اول تا چهارم رسیدند.

رئیس هیات اجرایی مجموعه‌های ورزشی و تفریحی کارگران خراسان شمالی ادامه داد: در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال پوریا کلانتری از استخر ۱۹ مهر بجنورد، محمد شاکریان از آلومینای جاجرم و ارشک زعفرانی از راهداری به مقام های اول تا سوم رسیدند.

به گفته اسلام خواه، در رده سنی بالای ۴۰ سال نیز ولی الله استاجی، حجت یداللهی و علی سدید به مقام های برتر رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • گزارش تصویری | تجلیل مدیر کل صدا و سیما از مقام کارگران
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین