Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-08@15:35:12 GMT

افزایش ۳۰ درصدی صادرات در مناطق آزاد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۸۷۷۸۳

افزایش ۳۰ درصدی صادرات در مناطق آزاد

به گزارش بولتن نیوز، اکبر ترکان در اتمام برنامه سفر دو روزه به ارس و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد با ۸۰۰ میلیارد ریال، از تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب در منطقه آزاد ارس خبر داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب را جزو اهداف مناطق آزاد ایران برشمرد و گفت: بعضی از صنایع بزرگ برای ایجاد هر نفر اشتغال به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند درحالیکه ما علاقمند به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار دلاری به ازای هر نفر اشتغال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارهای خوبی برای اجرای نرخ رشد بالا و اشتغال مناسب در ارس انجام شده است، تحقق ۳۵۰ شغل در سه ماهه نخست امسال بر اساس پیش بینی ایجاد ۱۹۰۰ نفر شغل در سالجاری را بیانگر موفقیت برنامه‌های ارس عنوان کرد.

ترکان از تحقق افزایش ۳۰ درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش صادرات از ۶۲۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ به ۸۳۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ نشانگر این موضوع است.

وی افزود: امسال افزایش صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد به یک میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران گفت: سال گذشته زیرساخت‌های برق، گاز و سیستم مدرن آب و فاضلاب در ارس احداث شد و اکنون عمده زیرساخت‌های ارس برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف ساخته شده است.

ارس الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن

ترکان ارس را الگوی سیستم‌های گلخانه‌ای مدرن برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوب در حوزه تولید، بسته‌بندی و استانداردسازی واحدهای گلخانه‌ای در ارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: ارس سرآمد سرمایه‌گذاری در گلخانه‌های سنتی و مدرن است.

ترکان گفت: امروز ارس به الگو و منطقه‌ای آموزشی برای سیستم‌های گلخانه‌ای تبدیل شده و بر این اساس از منطقه آزاد ماکو برای الگوگیری و اجرای این سیستم‌ها در آن منطقه دعوت کرده‌ام.

وی صادرات محصولات گلخانه‌ای ارس به کشورهای همسایه و روسیه و همچنین فعالیت یک کارخانه تولید سازه‌های گلخانه‌ای و صادرات به قزاقستان و ازبکستان را جزو فعالیت‌های خوب در این حوزه عنوان کرد.

وی سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف و همچنین صنایع پایین دستی نفت در ارس را خوب ارزیابی کرد.

طی سفر دو روزه اکبر ترکان مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس، ۱۳ پروژه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در این منطقه آزاد افتتاح و کلنگ زنی شد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحقق صددرصدی تعهد ایجاد اشتغال در اردبیل اظهار کرد: طی سال گذشته تعهد اشتغال استان اردبیل به طور کامل ایجاد شد که بالغ بر ۲۳ هزار نفر شغل ایجاد شده و اطلاعات آنها در سامانه رصد ثبت شده است.

وی به پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: اردبیل از نظر جذب میزان تسهیلات مشاغل خانگی رتبه برتر کشوری را دارد و تاکنون بخش قابل توجهی از تسهیلات را پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان وام داده شده و یک هزار و ۵۵۰ نفر از این تسهیلات ویژه استفاده کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دو برابری داشته است.

رحیم زاده به اجرای ۵۵ ویژه برنامه هفته کار و کارگر در اردبیل با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» اشاره کرد و گفت: حضور در کارخانجات و دیدار چهره به چهره با کارگران و کارفرمایان به همراه تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی_ورزشی و همچنین برگزاری میز خدمت در محل مصلی از برنامه‌های برگزار شده در این هفته بود.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، غبارروبی مزارع شهدا، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در محل واحدهای کارگاهی و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های کارگری در محل کارخانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه نباید تجلیل و تقدیر از کارگر را معطوف به این هفته خاص بکنیم، ادامه داد: بالغ بر ۴۰ شرکت استانی در واحدهای کارگری مراسم‌های ویژه روز کارگر برگزار کردند که نسبت به سال‌های گذشته شاهد جهش اساسی برنامه‌ها بودیم.

رحیم‌زاده در پایان افزود: از بین فعالان کار و تولید در جشنواره امتنان تولید از کارگر نمونه اردبیلی، گروه کار و کارفرمای نمونه اردبیل تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6100707

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد