Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران قوا پس از پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم با حضور در نشست مطبوعاتی مشترک بر ضرورت کمال همکاری و همدلی سه قوه برای رفع مشکلات مردم تأکید کردند.

به گزارش فارس، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در این نشست مطبوعاتی از رهبر معظم انقلاب به خاطر تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم و حمایت‌های ایشان از دولت یازدهم در 4 سال گذشته قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تولید و اشتغال جوانان را مهم‌ترین دغدغه دولت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم در پایان 4 سال دولت دوازدهم شاهد پایان‌یافتن فقر مطلق و کاهش نابرابری‌ها در جامعه باشیم و سند حقوق شهروندی را به اجرا برسانیم تا مردم حقوقی که در قانون اساسی و در قوانین موضوعه کشور برای آنها مقرر شده را بیشتر احساس کرده و حس کنند که شرایط بهتری در زندگی خواهند داشت و شاهد انسجام و وحدت بیشتری در جامعه بوده، همچنین شاهد اجرای عدالت بین گروه‌های سیاسی و اقوام مختلف ایرانی در سراسر کشور باشیم و مردم همواره بانشاط‌تر و امیدوارتر نسبت به آینده باشند.
روحانی با بیان اینکه امروز شاهد ضربه‌های کاری علیه تروریست‌ها و کاهش بی‌ثباتی‌ها در منطقه هستیم، ابراز امیدواری کرد تا در 4 سال آینده شاهد ثبات بیشتر و روابط مستحکم‌تر با همسایگان‌مان و پایان یافتن برخی اختلافات و جنگ‌ها در منطقه باشیم و بتوانیم روابط مان را با همه کشورهای دوست‌ خود در سراسر جهان بر مبنای منافع مشترک‌ توسعه دهیم و در نهایت مردم بتوانند با نشاط، معنویت، وحدت و برادری بیشتر در مسیر سربلندی کشور عزیزشان ایران گام بردارند.
ضرورت اهتمام بیشتر دولت جدید به مسائل فرهنگی و ترویج دیانت
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با رؤسای قوای مجریه و مقننه، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به طریقی که امروز برای رئیس‌جمهور محترم گشوده شد، فضای جدیدی برای تلاش و همت مضاعف و حل مشکلات کشور خصوصا مسائل معیشتی مردم و برطرف کردن مشکل بیکاری و تلاش برای حل مشکلات اشتغال و اقتصادی کشور فراهم شود و امیدواریم هر دو قوه دیگر یعنی قوای مقننه و قضایی کمال همکاری را با دولت داشته باشند.
وی تصریح کرد: ان‌شاءالله رئیس‌جمهور هر چه زودتر دولت جدید را معرفی کند تا مستقر شوند و بتوانند برای چالش‌های کشور راه‌حل پیدا کنند، امروز مهم‌ترین مسئله کشور مسئله معیشتی مردم و مشکل بیکاری است، همان‌طور که خود رئیس‌جمهور هم در صحبت‌هایشان اشاره کردند، امیدواریم با تلاش مضاعف و تلاش همه آحاد مردم، استعدادها، توانایی‌ها و سرمایه‌های مادی و اجتماعی کشور به کار گرفته شوند و با اتکاء به این سرمایه‌ها مشکلات ان‌شاءالله برطرف شوند.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی در کنار مباحث اقتصادی مسئله بسیار مهمی است، گفت: همان‌طور که در سوگند رئیس‌جمهور محترم هم مطرح شد، مسئله ترویج اخلاق و دین جزو این سوگند بود، این موضوع جزو مسئولیت‌های کل حاکمیت و دولت محترم است که در قانون اساسی هم مذکور است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید بیش از پیش به مسائل فرهنگی و مسئله ترویج اخلاق و دیانت در کشور اهتمام بورزد، یادآور شد: قوه قضاییه به سهم خودش در این موضوع با دولت همکاری خواهد کرد، همین‌طور در مسئله حل مشکلات اقتصادی و امنیت اقتصادی که از مسائل مهم امور کشور است نیز همکاری خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: مطمئنیم اگر قصدها خالص و همت‌ها مضاعف شود، حق تعالی به این نیات خیر و این اهتمام و تلاش‌ها پاسخ خواهد داد و ان‌شاءالله همه با وحدت و اتکا به خدا و تلاش و مجاهدت در راه او می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم تا ان‌شاءالله فضا و وضعیت بهتری را برای ملت شریف ایران رقم بزنیم.
دولت از ظرفیت‌های ملت برای آبادانی کشور
 استفاده کند
همچنین، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: من فکر می‌کنم فرصت بسیار خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت‌های مختلف ملت برای توسعه و آبادانی استفاده شود خوشبختانه عزم دولت و ریاست محترم جمهوری در این زمینه جدی است و بر این مسئله تمرکز دارند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این شرایط وظیفه خود می‌داند تا برای توسعه و آبادانی کشور و تولید بهتر در کشور و رفع بیکاری همه گونه همکاری با دولت جدید داشته باشد و من امیدوارم 4 سال آینده 4 سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۸۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه